Jump to content
MAINOS

Epäoikeudenmukainen työntekijän valinta


Sairaanhyvähoitaja

Recommended Posts

Hei!

Oletteko kokeneet joskus epäoikeudenmukaisuutta viran/toimen täyttämisessä? Itse olen keskellä työnhakuprosessia ja mietityttää tuleva valinta...Pahoin pelkään etten tule valituksi toimeen, vaikka koulutusta ja osaamista on enemmän kuin henkilöllä, jonka epäilen tulevan valituksi. Taitaa olla niin, että ylihoitaja/johtava hoitaja voi valita toimeen kaverinsa ja keksiä perustelut sille?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Eiköhän se käytännössä liene juuri niin, että toimeen voidaan valita naamakertoimella ja virkaan valinta sitten on hieman tarkempaa. Tästä oli jossain foorumillakin juttua, että jotkut työnantajat järjestää noita hakuja ihan vaan täyttääkseen keikkalaislistaa ja toimeen valitaan jokatapauksessa se ketä siihen oli mietitty jo ennen hakua.

Ja vaikka siinä jotain sääntöjäkin olisi siitä että pätevin pitää valita niin äkkiäkös sille toiselle keksitään haastattelusta tuhat pojoa lisää ja thats it.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 kuukausi myöhemmin...

Eri kunnissa näemmä vaihtelee jo haastatteluihin valitseminenkin. Omakohtaisesta kokemuksesta vaan tiiän.

Hain naapuripaikkakunnalta vakityötä, paikasta, jossa mua ei tosiaan oltu koskaan nähty eikä ees kuultukaan ennen ku hakemukseni saivat. Pääsin heti haastatteluun. Sen sijaan omassa kunnassani jossa olen keikkaa ja sijaisuuksia tehnyt 3 vuotta, niin en kelvannut edes haastatteluun. Aika nurinkurista.

Ja mitä paikkojen saamiseen omassa kunnassani tulee, niin kyllä ne saamiset hierarkisesti menee. Ei siinä välttämättä ole pätevyydellä tai papereilla merkitystä, vaan se kuinka kauan oot vakipaikkaa yrittäny saada.. Erästä oh:ta: hakemalla jatkuvasti paikkoja pääsee "pinossa ylöspäin". Pyh.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ja mitä paikkojen saamiseen omassa kunnassani tulee, niin kyllä ne saamiset hierarkisesti menee. Ei siinä välttämättä ole pätevyydellä tai papereilla merkitystä, vaan se kuinka kauan oot vakipaikkaa yrittäny saada.. Erästä oh:ta: hakemalla jatkuvasti paikkoja pääsee "pinossa ylöspäin". Pyh.

Onhan tuokin tavallaan reilua. Surkeinta on se kun valitaan tarkoituksella työntekijät jotka ei sano vastaan tai työntekijät joiden sukulaisia on töissä firmalla tms.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Sitten kun minua ei valittu toimeen sittenkään, kun valittu ja varasijalainen olivat kieltäytyneet kunniasta, tajusin vihjeen ja poistuin sijaisuudestani takavasemmalle. Riitelemällä toimen saaneen ei pidä odottaa harmonista yhteistyötä jatkossa ja kelvoton henkilöstöpolitiikka viittaa kelvottomiin henkilöstöpoliitikkoihin.

Meidän liitto neuvottelee teidänkin liittojen palkat!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ja mitä paikkojen saamiseen omassa kunnassani tulee, niin kyllä ne saamiset hierarkisesti menee. Ei siinä välttämättä ole pätevyydellä tai papereilla merkitystä, vaan se kuinka kauan oot vakipaikkaa yrittäny saada.. Erästä oh:ta: hakemalla jatkuvasti paikkoja pääsee "pinossa ylöspäin". Pyh.

Onhan tuokin tavallaan reilua. Surkeinta on se kun valitaan tarkoituksella työntekijät jotka ei sano vastaan tai työntekijät joiden sukulaisia on töissä firmalla tms.

Tuotakin esiintyy meillä. Minä en ole sukua kellekään kaupungin työntekijöistä, ja pistän taatusti hanttiin jos kohdellaan huonosti. Ainakin tuon jossain välissä mielipiteeni julki..viimeistään palautelomakkeissa jos sellaisia nenän etteen tuovat. Eli vakipaikkaa ei ole vuosiin tiedossa, ellei minustakin tule pian zombi joka seuraa masterin sormea millilleen. ::)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...