Jump to content
MAINOS

Voiko opiskelija kuulua moneen liittoon yhtäaikaa?


LH2013

Recommended Posts

Kuulun JHL:ään ja siellä on "liitonpäivät täynnä". Aloitan pian lähihoitajaopinnot ja haluaisin liittyä Superiin ja Tehyyn opiskelijajäseneksi, tietääkö joku onnistuuko sellainen että on monessa liitossa yhtäaikaa?! Ja täältä olen joskus lukenut että lähihoitajienkin kannattaisi liittyä Tehyyn, mutta lueskelin äsken uusinta Tehyn lehteä ja siellä ei ainakaan ollut sanaakaan lähihoitajista koko lehdessä, vaan lehti painottui täysin sairaanhoitajiin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
  • 1 kuukausi myöhemmin...

Olen omaehtoinen opiskelija, eli siis opiskelen liiton päivärahoilla. Liittona on täysin alan ulkopuolinen ammattiliitto entisen työelämän ajalta. Mua on informoitu, että liittoa ei missään nimessä kannata tässä vaiheessa vaihtaa kun rahat juoksee kohtuu ongelmitta. Onko tosiaan näin? Jos liittoa ei tosiaan kannata vaihtaa, niin voinko sitten liittyä vaikka Tehyyn tässä samalla?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Olen omaehtoinen opiskelija, eli siis opiskelen liiton päivärahoilla. Liittona on täysin alan ulkopuolinen ammattiliitto entisen työelämän ajalta. Mua on informoitu, että liittoa ei missään nimessä kannata tässä vaiheessa vaihtaa kun rahat juoksee kohtuu ongelmitta. Onko tosiaan näin? Jos liittoa ei tosiaan kannata vaihtaa, niin voinko sitten liittyä vaikka Tehyyn tässä samalla?

Kysy ensin tehystä että tuleeko ongelma jos vaihtaa nyt. Mikäli ongelma tulee, niin vaihda vasta sitten kun koulu käyty ja työelämä alkaa taas.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Olen omaehtoinen opiskelija, eli siis opiskelen liiton päivärahoilla. Liittona on täysin alan ulkopuolinen ammattiliitto entisen työelämän ajalta. Mua on informoitu, että liittoa ei missään nimessä kannata tässä vaiheessa vaihtaa kun rahat juoksee kohtuu ongelmitta. Onko tosiaan näin? Jos liittoa ei tosiaan kannata vaihtaa, niin voinko sitten liittyä vaikka Tehyyn tässä samalla?

Tehyyn toki voit opiskelijajäseneksi liittyä, mutta pysy vanhan liiton varsinaisena jäsenenä ja työttömyyskassaa ei kannata ruveta rumbaamaan nyt opiskeluaikana kun kerran saat sieltä rahaa, hirveä rumba eikä ole niin yksioikoinen asia kuin kassan muuttaminen silloin kun se ei etuuksia opiskelun ajalta maksa. Sitten kun valmistut niin vaihda kassaa, ja muistuttaisin että kassaa vaihtaessa työsuhteen tulee olla voimassa jotta jo saavutetut edut siirtyvät heti voimassa oleviksi Tehyn työttömyyskassaan, työsuhteen kestolla ei ole väliä, mutta sinä päivänä kun vaihto tehdään tulee sen olla voimassa. Tehyn työttömyyskassan liittymiskaavakkeessa on kohta 'valtuutan Tehyn työttömyyskassan irtisanomaan vanhan kassan jäsenyyden' (tjsp) joka kannattaa ruksittaa, silloin Tehyn kassa tekee tuon kassavaihdoksen kun saa sinulta tiedon että olet työsuhteessa etkä vahingossakaan qse vanhojen etujen siirtämistä.

Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win you're still retarded.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kiitos infosta, just tällasta selkeää vastausta kaipasin. Liityn siis Tehyyn opiskelija-jäseneksi, mutta en toistaiseksi kajoa varsinaisen liiton jäsenyyteen.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 kuukausi myöhemmin...

Olen omaehtoinen opiskelija, eli siis opiskelen liiton päivärahoilla. Liittona on täysin alan ulkopuolinen ammattiliitto entisen työelämän ajalta. Mua on informoitu, että liittoa ei missään nimessä kannata tässä vaiheessa vaihtaa kun rahat juoksee kohtuu ongelmitta. Onko tosiaan näin? Jos liittoa ei tosiaan kannata vaihtaa, niin voinko sitten liittyä vaikka Tehyyn tässä samalla?

Tehyyn toki voit opiskelijajäseneksi liittyä, mutta pysy vanhan liiton varsinaisena jäsenenä ja työttömyyskassaa ei kannata ruveta rumbaamaan nyt opiskeluaikana kun kerran saat sieltä rahaa, hirveä rumba eikä ole niin yksioikoinen asia kuin kassan muuttaminen silloin kun se ei etuuksia opiskelun ajalta maksa.

Kannattaa tehdä niin, että liityt opiskelijajäseneksi Tehyyn (tai mihin nyt haluat) ja jäät nykyisen liittosi työttömyyskassan jäseneksi, mutta irtisanoudut ammattiyhdistyksen jäsenyydestä. Ainakin Jytyssä homma toimii näin. Jos jäisi ammattiyhdistyksen jäseneksi, niin perittäisiin euromääräistä jäsenmaksua, joka on jotain viiden euron luokkaa/kuukausi. Kassasta taas ei kannata missään tapauksessa erota, jos kerran niitä "liiton päiviä" on vielä jäljellä!!

Muoks: Kirjoitin asiani vähän selkeämmin. ^_^

"Tunnetko yltäkylläisyyttä vahvan aterian jälkeen? Pimeneekö silmissäsi, kun

nukut? Silloin sinussa on hyvin vakava Heicunceicun-tauti." - Hessu Hopo

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...