Jump to content
MAINOS

Kysymyksiä työsopimuksesta!


Kerde

Recommended Posts

Jos sopparis lukee työyksikön kohdalla "pääterveysaseman lääkärinvastaanotto" (työmatka mulla sinne 30km) niin voiko ta laittaa mut sivupisteeseen, joka on 20km väärään suuntaan eli työmatka 50km suuntaansa. Silloin maaliskuussa kun ekaa sopimusta kirjoitin, niin oh vielä erikseen mainitsi, että laittoi tohon työyksikköön nyt tuon tolleen, etten mä sit oo muualla, kun mä olen sijainen, niin on helpompi olla tossa yhdessä paikassa. NYT työvuorolistalla on ollut merkintöjä kahdelle eri asemalle ja tälle toiselle jonne on 10km väärään suuntaan olen mennyt mukisematta, koska siitä oh sentään kävi mainitsemassa erikseen ja se on kiva paikka ja työnkuva on ollut siellä kiva. Mut tonne mä en halua. Ei kiinnosta. Eikä oh ole edes maininnut että pitäis joku päivä osata jonnekin kuuseenkin taas eksyä. Argh. Onks pakko suostua?

Ja ihan mielenkiinnosta... :unsure: Kohta irtisanominen. "Toistaiseksi voimassa olevan työsopimuksen irtisanomisaika on ao. työehtosopimuksen mukainen." Mulla kun on määräaikainen sopimus, niin mitähän toi sit pitää sisällään?

Anna muutokselle aikaa. Eihän mikään voi kasvaa pellossa, jota jatkuvasti kynnetään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Jos sulla ei ole työsopimuksessa mitään lisämainintaa tuon pääterveysaseman lisäksi niin ei saa ilman sun suostumusta siirtää toiseen toimipaikkaan. Yleensähän tuon vuoksi työsopimuksiin ei kirjata sijoituspaikkaa, vaan ensisijainen sijoituspaikka ja jossain myöhempänä usein vielä maininta siitä, että työntekijä sitoutuu tarvittaessa tekemään myös muuta hänelle sopivaa työtä.

Jossain foorumillakin käytiin aiemmin läpi tuota irtisanomisaikaa määräaikaisessa, sitä ei ole, erota tahi erottaa ei voida pl. jossain erittäin törkeästä vahingontuottamuksesta tms.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jossain foorumillakin käytiin aiemmin läpi tuota irtisanomisaikaa määräaikaisessa, sitä ei ole, erota tahi erottaa ei voida pl. jossain erittäin törkeästä vahingontuottamuksesta tms.

Jos työsopimuksessa viitataan työehtosopimuksen mukaiseen irtisanoutumisaikaan, niin sitten sen mukaan voi irtisanoutua - oli sitten määräaikainen tai ei.

Esimerkiksi mulla on ollut jokaisessa määräaikaisessa työsopparissa maininta KVTES:n mukaiesta irtisanoutumisajasta ja kerran ylenpalttisessa vitutuksessa kysyin oh:lta, että voinko mä lähteä kävelemään KVTES:n mukaisesti. Totesi, että voin ja että siksi kaikilla määräaikaisilla lukee tuo viittaus KVTES:iin. No mä lepyin, enkä lähtenyt.

Mikäli tuo maininta työsopimuksesta puuttuu, niin sitten määräaikaisuus lusitaan loppuun ellei työnantaja hyväntahtoisesti toisin suostu asiaa ajattelemaan.

- vain yksi yksityskohta voi jäädä mieleen / jäädä mieleen koko elämästä / jokin valkea hehku päivän jo mentyä / jokin katse kumppanin -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...