Jump to content
MAINOS

Tule varakkaaksi


Vieras: Crisu

Recommended Posts

Tiedän kaverin joka tienaa vajaa 10.000 € käteen kuukaudessa sairaanhoitajana. Joten lopettakaa kaikki vellihousut valittamasta huonosta palkasta, ja ottakaa itseänne niskasta kiinni ja lähtekää ulkomaille töihin, jos palkka on niin huono kerran Suomessa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Maksa minulle 10.000 € / kk, niin kerron.....

Ei vaineskaa, Lontoossa keikkalainen saa noin £ 25/ tunti yöllä, ja yön pituus on 11,5 tunita. Teet töitä 6 yötä viikossa, ja tienistisi ovat 10.000 €.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Lontoossa keikkalainen saa noin £ 25/ tunti yöllä, ja yön pituus on 11,5 tunita. Teet töitä 6 yötä viikossa, ja tienistisi ovat 10.000 €.

Eli 69 tuntia viikossa yötöitä. Missä välissä ajattelit elää? 8)
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

No okei sitten....on mahdollisuus, mutta mielummin maristaan kuinka se raha ei itsestään kävele pankkitililleni.

Mieti nyt, kolme kuukautta töissä, ja saat ansaittua uuden auton, tai puolet asunnosta. Kuinka kauan teet töitä Suomessa ennen kuin saat asuntosi maksettua, 20 vuotta?

Yritän valottaa kuinka elämä on täynnä mahdollisuuksia...Jokainen valitkoon oman tiensä..mutta turha marista!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 viikkoa myöhemmin...

Tallaista luvattiin meille kesalla:Jos suostuu tekemaan ekstravuoron(100% palkka) niin siita maksetaan arkipaivana 1000 kr ja viikonloppuna 2000 kr lisaa per vuoro.Tama siis 100 % palkan paalle!Eli viikonlopun ekstrasta saa noin 10000 kr.Eli pidan lomani vasta syksylla...

Ja syy tahan?Osastolla on 16 virkaa auki 65:sta.Lomilla tietysti viela enemman.Sairaala ei yleensa vuokraa hoitajia valitysfirmoista,mutta nyt on pakko jos meinataan pitaa teho auki.Luottamusmies vaati,etta vakihenkilökunnan tulee saada parempaa palkkaa kuin vuokratun.

Noin toimii oikeaoppinen markkinatalous.

No comments

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

mielenkiinnosta kysyn seuraavia:paljonko vuokra hyvätasoisessa sijainniltaan ok asunosta?mitä maksaa naudan ulkofilee kilo(paikallinen/brassi)?entä jos painut paikalliseen tuopille?mitä tuoppi kunnon olutta maksaa?

eli tässäpä nää tärkeimmät elinehdot.ja verotko maksetaan suomeen?

aijuu turskakruunun kurssi euroon nähden?

"to ride,shoot straight and speak the truth"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tassapa tulee:

1 euro=7.8NOK

Vuokra(työnantajan): 65 m2 3700 kr/kk

paistin hintaa en muista,mutta kunnon sian kyljykset: 15 kr/kg

pilsu: paikasta riippuen 30-55 kr(kallista on,en kiella).

Olen laskenut,jotta ostovoimaa jaa kuitenkin puolet enemman Suomeen verrattuna.Sitten lasketaan mahdollinen verovapaa auto,hankintamatkat Ruotsiin/Suomeen/Tanskaan.Ulkomaalaisen kevyt verotus ensimmaiset 4 vuotta.Lyhyempi työaikakin painaa ihan hyvin,hommia on 35,5 t/viikko.

Eli,aivan sama miten pain laskee niin kevyesti hakkaa Suomen olot.Joten tervetuloa vain kaikki!Hommia kylla riittaa ja siita viela maksetaankin.

Jos jollain on kysymyksia niin vastailen mielellani!

No comments

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Pile:

Oliko/onko kieliongelmia??

Ei valtavia ongelmia ollut.Alussa tietysti tuli paljon uusia sanoja,vaikka Ruotsia kohtuu hyvin osasinkin.Murteet olivat pahimpia,mutta työpaikka on hyva kielikylpy.

Muutin Norjaan jo 1994(poissa 1999-2002),niin kyllahan tuo alkaa olla jo hyvin hallinnassa.

Tervetuloa!

No comments

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Koskevatko nämä Norjan ja muut upeat työtilaisuudet ainoastaan somatiikan hoitajia? Siis onko esim Norjassa töitä psykpuolen ihmisillekin yhtä yllinkyllin?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Koskevatko nämä Norjan ja muut upeat työtilaisuudet ainoastaan somatiikan hoitajia? Siis onko esim Norjassa töitä psykpuolen ihmisillekin yhtä yllinkyllin?

Jos vain mahdollista niin psyk. puolen pula on jopa kovempi!Nyt jo osa psyk. sairaaloista pistaa lapset ja aikuiset samalle osastolle,kun henkilökuntaa ei riita.

No comments

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tassapa tulee:

pilsu: paikasta riippuen 30-55 kr(kallista on,en kiella).

Missä päin Norjaa herra on töissä? Kolmenkymmenen kruunun olut on loistanut toistaiseksi poissaolollaan minun nojaamillani tiskeillä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Missä päin Norjaa herra on töissä? Kolmenkymmenen kruunun olut on loistanut toistaiseksi poissaolollaan minun nojaamillani tiskeillä.

Kiitos herroittelusta!Sellaista kuulin viimeksi vuosi sitten armeijan hommissa.

Pohjoisessa olen töissa talla kertaa.Mutta viimeksi join kolmen kympin pilsun Oslossa Waldemar Thrane Gatanilla.Eli oikein hienostuneessa lansi-Oslossa.Paikkahan ei tietysti mikaan trendipaikka ollut,mutta siitahan tassa ei ollut kysymys.

No comments

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

"Kiitos herroittelusta!Sellaista kuulin viimeksi vuosi sitten armeijan hommissa."

Ole hyvä. Mielellänihän minä herroja herrottelen.

"Pohjoisessa olen töissa talla kertaa.Mutta viimeksi join kolmen kympin pilsun Oslossa Waldemar Thrane Gatanilla.Eli oikein hienostuneessa lansi-Oslossa."

Oslosta olen itsekin tänne pohjoiseen siirtynyt, aikaero tahtoo vieläkin välillä vaivata. Etelässä on tosiaan tullut halvimmat oluet juotua, siellähän iltapäivälehdet kuluttajaystävällisesti välillä listaavat kalliin-keskihintaisen-"halvan" oluen pubeja.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: EverdreamFin

Kysymys Pilelle:

Kuinka helppoa Norjassa on päästä ns. parempiin alan töihin, esim. jonnekin kirurgian tai sisäkirran osastolle jos tulee heti valmistumisen jälkeen töihin? Vai pitääkö kannukset hankkia jossain vanhaínkodissa. Työkokemusta minulla on 1v psykiatrialta ja n. 1v perushoidon puolesta (perushoitajana ja sh:na sairaskotiosastolla vanhainkodissa)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kysymys Pilelle:

Kuinka helppoa Norjassa on päästä ns. parempiin alan töihin, esim. jonnekin kirurgian tai sisäkirran osastolle jos tulee heti valmistumisen jälkeen töihin? Vai pitääkö kannukset hankkia jossain vanhaínkodissa. Työkokemusta minulla on 1v psykiatrialta ja n. 1v perushoidon puolesta (perushoitajana ja sh:na sairaskotiosastolla vanhainkodissa)

Töita kylla riittaa sairaalan vuodeosastoilla ihan riittamiin.Sieltahan niita kannuksia saa myös.En nae mitaan syyta lahtea kokeilemaan työta vanhainkodissa,jos se homma ei sitten satu kiinostamaan.

No comments

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: EverdreamFin

Kiitoksia vastauksesta, nyt pitääkin sitten ryhtyä ottamaan yhteyksiä AETAT:in tms. firman suuntaan että pääsee joulukuussa sitten ihan kunnon töihin 8)

Ainakin kun Norjan "työvoimatoimiston" sivuilla pyöriskelin niin löytyi heti yli 500 erilaista paikka sh:lle, osa oli kyllä jonkinasteisia ohjaajia, mutta myös ihan osastotyöntekijöitä kaivattiin, ja sehän mulle sopii :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Lontoon palkatkaan ei ole hassumpia. Vastavalmistuneelle maksetaan noin £ 20.000 vuodessa lisineen, verot jäänevät noin 20%:iin ja englannin kieli on jokseenkin helpompaa kuten esim. norja.

Työpaikkoja on pilvin pimein, ja elämää riittää myös töiden ulkopuolella.

Palkat nousevat vuosittain tuntuvasti, sekä urakehitys on nopeahkoa. Koulutukseen annetaan palkallinen mahdollisuus, jopa suorittaa erikoistumiskursseja.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: EverdreamFin

Crisulle: Mitenkäs elämiskustannukset muuten siellä Lontossa? Eikös asuminen ole aika kallista, vaikka on kova palkka ja jonkinasteinen Lontoo"lisä" (ainakin Tehyn lehden ilmoituksissa puhutaan ns. Lontoo-lisästä joka tulee palkan päälle asumiskustannuksiin) Ja asunnosta vielä, onko Lontoon alueella edes mahdollista saada kämppää jossa on DSL-mahdollisuus ilman kauheata hintabuustia. (siis jossain päin lähellä työpaikkaa, en kuvitellutkaan ydinkeskustaan muuttavani 8) )

Norja ja Englanti on kumpikin ollut kyllä suunnitelmissa jo pitemmän aikaa, kunhan paperit saan jouluna käteen niin nostan kyllä heti kytkintä "kalliista" Suomen maasta.

Päällisin puolin näyttää että Norja tarjoaa muutot tms. työntekijöilleen, sekä kovan palkankin, en väitä etteikö Englanti tarjoaisi hyviä etuja myös.

Onkos Crisu tai Pile ollut kumpikaan töissä sekä Norjassa että Englannissa? Osaatteko listata vähän mitä hyviä/huonoja puolia maissa on? Jos on aikaa niin kertokaa ihmeessä, minua ainakin kovasti kiinnostaa kaukomaat..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...