Jump to content
MAINOS

yötyö briteissä?


nannuliini

Recommended Posts

Olen lähdössä lokakuun alussa britteihin sairaanhoitajan hommia tekemään, rekisteröityminen on kohta valmis, oon lähihoitaja ja suuntautunut sairaanhoitoon ja huolenpitoon.

Olen suomessa ollut 2 vuotta vanhainkodissa jossa tehnyt pelkästään yötä ja sisuksilla vähän aikaan jossa myös tehnyt vain öitä. minkälaiset mahdollisuudet on saada pelkkää yötyötä englannissa? entä millaiset on lisät ja työ ajat? esim onko sama kuin suommessa 21-7:00? muutenkin olisin kiinnostunut palkkauksesta, missä paikoissa on minkäkin tasoiset palkat, kirurgisilla, plastiikka kirurgisilla, lasten osastolla?

onko täällä mahdollisesti ketään joka olisi kentin alueella töissä? kenttiin olen nyt muuttamassa ystäväni luo asumaan ainakin aluksi, iiks jänskättää miten kaikki lähtee rullaamaan :)

ISO KIITOS MAHDOLLISISTA VASTAUKSISTA! mua jänniittää hirveesti ja olis kiva tietää jotain etukäteen :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Olen lähdössä lokakuun alussa britteihin sairaanhoitajan hommia tekemään, rekisteröityminen on kohta valmis, oon lähihoitaja ja suuntautunut sairaanhoitoon ja huolenpitoon.

OT OT Toivottavasti nyt et kuitenkaan sairaanhoitajan hommia...

Veripalvelu kaipaa kipeästi hengenpelastajia!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Palkkaukseen sun kohdallasi on varmaan vaikea täällä antaa vastausta, ainakaan mä en tunne ketään joka ois lähihoitajana tehnyt sairaanhoitajan töitä Enkuissa tai missään muualla. Tosin en tietenkään asiaan ole perehtynyt enkä väitä etteikö voisi onnistua. Oletko ollut yhteyksissä paikallisiin sairaaloihin tai välitysfirmoihin ennen lähtöäsi? Sieltä saat varmaan parhaiten tiedon ja tarvittavat paperitkin kuntoon. Itse mä mietin sun kokemusta/koulutusta, eikö kannattaisi hakeutua ennemmin sinne vanhainkotipuolelle, jos se tuttua ja meinaat toimenkuvaa sh:n hommiin ryhtyä? Miksei lähihoitajan töihin? Mieti kuitenkin tarkkaan ettet haukkaa liian suurta palaa, uusi kulttuuri, kieli, erikoisala ja sh:n hommat, oikeusturvasi, jos jotain käykin? Sori, mutta on ihan pakko sanoa, että näillä tiedoilla, mitä sun viestistäs tuli ilmi, suosittelisin vielä harkitsemaan asioita ja ottamaan niistä selvää ennen lähtöäsi. Tsemppiä matkaan kuitenkin, mukava elämys tiedossa, kunhan valmistaudut matkaan huolella :)

"Hetki ennen ja hetki jälkeen, ja välissä se, jota et voi koskaan saada takaisin". -Tommy Tabermann-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ei ole häävit palkat meillä jos oikein ymmärsin taulukoista mihin lähihoitaja sijoittuu (Band 2-3). Tietty muuten varmasti arvokas ja hieno kokemus, mutta ei näemmä rahan perässä kannata lähteä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

sveitsis on vähä parempi (lh/ph) 0 vuoden kokemuksella 39000-43000 ekiä/vuosi peruspalkkaa (laskettu nykypäivän kurssilla)

I´am Wizard

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Heippa!

Tervetuloa Kanaalimaahan! Itse tyoskentelen Lontoossa sairaanhoitajana lastenosastolla ja ainakin meilla kaikki tekee kaikkia vuoroja. Kaytannossa on siis kaksivuorotyo - pitka paiva tai yovuoro, molemmat 12,5 tuntia. Noita 7,5 tunnin paivia mita Suomessa tottui tekemaan ei taalla nae kuin harvoin. Pitkia vuoroja viikkoon mahtuu 3-4. Lomaakin saa heti - minullakin uutena tyontekijana oli heti 23 lomapaivaa plakkarissa. Niita saa sitten pitaa pitkin vuotta. Pitkaa vuoroa tekevalla naista paivista tuli yhteensa noin 7,5 viikkoa. Ihan mukavasti siis.

Varmaan paikasta riippuu saako tehda pelkkia yovuoroja - samoin kuin tuolla kotomaassa.

Yovuoroista ei makseta sen enempaa kuin Suomessakaan, tarkkoja lukemia en nyt muista mutta ei tanne tosissaan kannata palkan perassa tulla. Saman rahan saa Suomessakin. Ylimaaraisia vuoroja saa kylla sitten tehda jos vain haluaa ja niista maksetaan ihan kunnolla.

Pyhatoista ei tule tuplapalkkaa, vaan noin 50% lisaa perustuntipalkan paalle.

Ihan mainiosti taalla kuitenkin nailla palkoilla parjaa, ja ammatillisesti on todella kannattava kokemus.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

sveitsis on vähä parempi (lh/ph) 0 vuoden kokemuksella 39000-43000 ekiä/vuosi peruspalkkaa (laskettu nykypäivän kurssilla)

Eihän se oo kuin ~100% lisää mun peruspalkkani (19958 €/vuosi) päälle.

Mutta onko jollain lisää tietoa tuosta, että pubien luvatussa maassa pystyy kotoisalla lähihoitajan tutkinnolla tekemään sairaanhoitajan työtä?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ottamatta kantaa Nannuliinin tilanteeseen jota en yhtään tunne, oin noin yleisesti sanoa, että varsin tarkkaan syynäävät työnanatajat sitä rekisteröintiä ennen kuin palkkaavat töihin ja vielä sen jälkeenkin. Lähihoitaja voi tehdä enkuissa HCA:n eli Health Care Assistant:n nimikkeellä töitä, mutta registered nurse on asia erikseen. täällä ei palkata sairaanhoitajaopiskelijoitakaan sh:n sijaisuuksiin, sillä se rekisteröinti pitää aina olla. Registered nurse alkaa Band 5:sta, kaikki sitä alemmat numerot (esim. HCA band 3) on jotakin muuta kuin sairaanhoitajia ja tehtävät sen mukaisia.

Eli vastaus Julman kysymykseen lyhyesti: ei voi. Sitä mitä Nannulille on luvattu en tietysti tiedä, mutta jos se työnantaja lain kirjainta noudattaa, niin ilman sairaanhoitajan rekisteröintiä ei voi sairaanhoitajan tehtävässä toimia. simple as that. Ja suomalainen ei voi sh rekisteröintiä saada Enkuissa jos ei ole vastaavaa paperia voimassa Suomessa.

LISÄYS: tässä sitten ihan faktaa aiheesta NMC:n sivuilta: (erit. dokumentin sivut 11-12)

http://www.nmc-uk.org/Documents/Registration/Registration%20information%20trained%20in%20Europe.pdf

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kuulin myös ystävältäni joka asuu parhaillaan englannissa että siellä vois tehdä sairaanhoitajan tutkinnon vuodessa työn ohella jos työpaikka sen maksaa, onko kenelläkään tietoa tällaisesta? onko työpaikkaa vaikea saada maksamaan koulutus? tietty siihen työpaikkaan on sitte sidottuna jokunen vuosi, eihän ne kouluttais jos ihmiset läksis toiseen työpaikkaan sen jälkeen.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 4 viikkoa myöhemmin...

Olen lähdössä lokakuun alussa britteihin sairaanhoitajan hommia tekemään, rekisteröityminen on kohta valmis, oon lähihoitaja ja suuntautunut sairaanhoitoon ja huolenpitoon.

Ihan mielenkiinnosta: vieläkö olet lähdössä lähihoitajana sairaanhoitajan duunia tekemään eli onnistuiko toi rekisteröityminen?

"Tender Loving Care"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ihan mielenkiinnosta: vieläkö olet lähdössä lähihoitajana sairaanhoitajan duunia tekemään eli onnistuiko toi rekisteröityminen?

Onnistuuko tuo tosiaan Briteissä? Itse olin kymmenisen vuotta sitten vuoden töissä siellä sairaanhoitajana sillä koulutuksella. Tarkat olivat hakemusvaatimukset, sh-opiston tutkinnot käännettynä enkuksi ja lupatodistukset ja rikosrekisteriotteet sun muuta. Ja suositukset. Voi olla että säännöt ovat muuttuneet?

Yötyöt sinänsä olivat helppoja silloin, meitä oli kolme yökköä ja 14 potilaspaikkaa ^_^ . Tosin vain yksi vastaava sh. Siellä oli ihan eri asetukset vähimmäistyövoimasta kuin Suomessa, myös päivävuoroissa.

Siis sairaanhoitajan koulutuksella :-)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...