Jump to content
MAINOS

Lähihoitaja; oletko 'alasi' töissä?


Nnetta

Recommended Posts

Mullakin on sahu ja vanhaionkodilla olen töissä. Paljon on myös lanuja, mutta vakipaikkojen

pääsyvaatimuksissa on siihen työhön suuntaavat, eli vanhukset tai sahu. Tosin käytännössä siellä on

vakituisissakin ainakin mh:n suuntautuvat opinnot, joten ei se taida niin tarkkaa olla...

Voisin kuvitella että riittävällä työkokemuksella siltä omalta alalta ei opinnot enää näyttele niin suurta roolia. Jos mt-lh on pärjännyt työssä kaksi vuotta kiitettävästi niin kyllä sen uskaltaa vakipaikkaan palkata ja sanoa vakavalla naamalla että on pätevämpi kuin vastavalmistunut vanhuksiin suunnannut.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 kuukautta myöhemmin...
MAINOS

Mä oon käyny lähihoitajakoulussa sairaanhoidon ja huolenpidon koulutusohjelman. Tosin jos nyt saisin uudestaan päättää, haluaisin ensihoitoon, vaikka en ambulanssissa aio päivääkään töitä tehdä. Sairaalaan meen töihin, joten kyllä silleen ihan oikee suuntautuminen on...

EKG NERD

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Sori OT

Joka kerta luen otsikon Oletko alasti töissä... ::)

Not kiva.... *nolona*

No ihan samasta syystä avasin tän ketjun äsken :nauraa:

Asiaa: Olen suuntautunut aikanaan lapsiin ja nuoriin, mutta olen työskennellyt suurimman osan ajasta kehitysvamma-puolella ja reilun vuoden somaattisella puolella sairaalassa. Ei se suuntautuminen määritä sitä missä voit olla töissä, nykyään on muutenkin hoitajan markkinat että rohkeasti vaan kokeilemaan uutta!

Miksi olla vaikea kun voi vähällä vaivalla olla täysin mahdoton?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

nykyään on muutenkin hoitajan markkinat että rohkeasti vaan kokeilemaan uutta!

Nyttemmin tuntuu kyllä olevan markkinat kääntyneet ylösalaisin. Muutamaa paikkaa olen hakenut viimeisen vuoden aikana, joille mulla on alakohtaista työkokemusta, soveltuva tutkinto ja epävirallisesti arvostettu (ainakin näin väitetään) miessukupuoli. Toistaiseksi haut on edenneet kehnoin tuloksin. Loppukahinoihin pääsin kahdessa haussa, joista toisessa olisin jopa saanut paikan, mutta en siitä toimipisteestä johon halusin. Yhdessä paikassa ei välitetty edes ottaa haastatteluun.

Jotkut laitokset kieltämättä painivat työvoimapulan kanssa, mutta syynä siihen ei liene hoitajien puute, vaan työolot tai yritysten maine. Pitkäaikaistyöttömyyttä ei tarvinne minkään hoitajan papereilla realistisesti pelätä, mutta sinne ei välttämättä pääse mihin haluaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 viikkoa myöhemmin...

Mä luin myös tuon otsikon et "oletko alasti töissä" Mietin et tarkoitetaanko tällä sitä, että kuinka moni riisuu kaikki korut töihin mennessä! :nauraa:

Niin, eipä mulla muuta, itsellä koulu vasta alkamassa, joten mielenkiinnolla seuraan, jatkakaa!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

tämä mielenterveys- ja päihdetyöhön suuntautunut lähihoitaja (ja nykysin shd-opiskelija) on kesän alansa töissä, eli psykiatrian puolella akuutilla suljetulla osastolla. sama pulju, missä olin aikoinaan ennen sh-opintojen alkamistakin. tykkään!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Sori OT

Joka kerta luen otsikon Oletko alasti töissä... ::)

Not kiva.... *nolona*

Mä luin "oletko aasi työssäsi?"

Ja siihen vastaus: tasasin väliajoin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 8 kuukautta myöhemmin...

En, sillä olen mielenterveys- ja päihdetyöhön suuntautunut, mutta tällä hetkellä teen töitä vanhusten parissa. Olen kyllä toiveikas sen suhteen, että jossakin vaiheessa pääsen vaihtamaan ihan "omalle alalle".

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 4 viikkoa myöhemmin...

Meidän pomon tyttö on lähihoitajan vakkaripaikan saanut osastollamme. Kyllä meitä muita on naurattanut ja välillä ÄRSYTTÄNYT kuinka osaamaton hän oikein onkaan. Ei osaa esimerkiksi silmätippoja laittaa potilaalle vaan kysyy vanhemmalta hoitajalta, että näyttäisi kuinka se tapahtuu??

Kuinkahan monella työpaikalla on pomona äiti ja esim. lähärinä oma tytär, joka ei osaakaan yhtään mitään....ja tämä kyseinen lähäri kyttää mitä toiset hoitajat tekevät ja alkanut jo pomottamaankin muita parempia ja pätevimpiä hoitajia. Päivittäin häneltä tulee todella tyhmiä kysymyksiä ja kyselee ihan samoja asioita. Mikään ei pysy päässä....

Tämä lähäri ei saa mistään muualta töitä vaan palkattiin vakkariksi äitinsä siipien suojaan.

Näin meillä....

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kuntoutukseen suuntautunut lähäri ja teen tällä hetkellä ns. omia hommia vain keikkaillen ja ensi kesänä pidemmän pätkän kohossa. Radiografiaa ja sädehoitoa opiskelen ekaa vuotta. Mielenkiinnolla ekaa harjoittelua jo odottelen...

Lähärin hommat ei tällä hetkellä kauheasti nappaa muuten kuin kohossa. Osastolähärin hommille sanon ei kiitos...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kuntoutukseen suuntautunut lähäri ja teen tällä hetkellä ns. omia hommia vain keikkaillen ja ensi kesänä pidemmän pätkän kohossa. Radiografiaa ja sädehoitoa opiskelen ekaa vuotta. Mielenkiinnolla ekaa harjoittelua jo odottelen...

Lähärin hommat ei tällä hetkellä kauheasti nappaa muuten kuin kohossa. Osastolähärin hommille sanon ei kiitos...

Mua kiinnostais kanssa tarkemmin perehtyä tuohon kuvantamiseen, mutta toisaalta ei ehkä ihan yhden tutkinnon vertaa. Sama homma labrahoden ammatin suhteen. Ja kätilön. Ja fysioterapeutin. Ja ja ja... :D Jotenkin ajatus hakeutumisesta jonnekin suppealle erikoisalalle mietityttää kovin, tuskin sitä hirveän pitkään jaksaisi tälläinen ajelehtiva ihmismieli.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Suuntaus lapset ja nuoret,kuitenkaan en niissä töissä ole ollut kuin opiskeluaikana. Töitä tehnyt vammaispuolella aikansa, ja nykyisin vanhusten parissa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Sori OT

Joka kerta luen otsikon Oletko alasti töissä... ::)

Not kiva.... *nolona*

Voi jumaliste, kun menit aikoinaan tuon sanomaan...

"If you ain't part of a solution, you are solid or gas."

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mua kiinnostais kanssa tarkemmin perehtyä tuohon kuvantamiseen, mutta toisaalta ei ehkä ihan yhden tutkinnon vertaa. Sama homma labrahoden ammatin suhteen. Ja kätilön. Ja fysioterapeutin. Ja ja ja... :D Jotenkin ajatus hakeutumisesta jonnekin suppealle erikoisalalle mietityttää kovin, tuskin sitä hirveän pitkään jaksaisi tälläinen ajelehtiva ihmismieli.

Sun pitää matkustaa aikakoneella 70- tai 80-luvulle ja hakeutua terveyskeskukseen lääkintävaksin duuniin...;)
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mä vanhainkodilla töissä, ja SaHun -koulutusohjelma!

Samoin mulla. Se ja vanhustyön suuntautumisopinnot ovat suositeltavimpia vanhuspuolella, mutta toki sinne pääsee muihinkin suuntautuneet.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...