Jump to content
MAINOS

Tsemppiketju opiskelijoille lukuvuodelle 2010-2011


uneksija

Recommended Posts

Meillä pari harjoittelua menee myös ohi Jobinpostin, kun koulu organisoi niitä, ja erityisesti niissä sitten voi myös mennä itse sovittuihin paikkoihin. Ihan hyvä muistaa sekin, että taustalla kuitenkin oppilaitokset tekevät erilaisia sopimuksia harjoitteluista, vastuista ja erilaisista kuluista. Että ihan jotain opiskelijalle näkymätöntä työtäkin siellä taustalla tapahtuu.

Omassa koulutusohjelmassani paikat jaetaan keskenään luokan kanssa (meitä on vain yksi luokka per vuosi), eikä kilpaillen kuka ehtii jobsteppiin. Opettajat hoitavat sopimukset, vastuut ja kulujutut. Näin meillä on tietyt paikat joista valita, ja samalla ilmoitetaan monta yhteen paikkaan voi mennä. Eli kaikki tämä shitstepin ulkopuolella. Kuitenkin joudumme myös varaukset tekemään tonne jobsteppiin :blink:

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
  • Vastauksia 107
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

Pääkaupunkiseudun massalla systeemi on nurin... Uskomatonta, ettei riitä tahtoa ja resursseja saada Jobinpostiin riittävästi tehoa

Shitstep on pilkkanimensä veroinen, tosin olen myös tyytyväinen siihen, että harjoittelupaikkoja voi katsoa yhdestä paikasta kootusti ja että ne voi varata parilla napin painalluksella. Aiemmassa elämässä oli kypsää soitella tsiljoonaan paikkaan ja sopia erilaisia järjestelyitä erikseen. Meillä pari harjoittelua menee myös ohi Jobinpostin, kun koulu organisoi niitä, ja erityisesti niissä sitten voi myös mennä itse sovittuihin paikkoihin. Ihan hyvä muistaa sekin, että taustalla kuitenkin oppilaitokset tekevät erilaisia sopimuksia harjoitteluista, vastuista ja erilaisista kuluista. Että ihan jotain opiskelijalle näkymätöntä työtäkin siellä taustalla tapahtuu.

Joo, meillä on kuulemma tiettyjen paikkojen kanssa valmiiksi sopimukset, että he ottaa meidän opiskelijoita (ja noista korvauksista sun muista). Osa on Jobstepissä, osa ei, mutta on kielletty, että mihinkään ei saa itse soitella (paitsi jos on jotain suhteita sinne valmiiksi), vaan opettajalle kerrotaan, mihin haluaisi mennä ja sitten opettaja ottaa sinne yhteyttä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Nyt lähes kolmen ja puolen vuoden opintojen jälkeen käsitys ainavain vahvistuu, että ainakin työnohessa tapahtuva opiskelu on täyttä paskaa. Opinnot on kaukana hoitotyöstä ja ajoittain tuntuu, että sopisin paremmin valmistumaan vaikkapa sosionomiksi. Moni on jo koulullla ääneen sanonutkin, että työelämä pelottaa, kun pitäisi sairaanhoitajana toimia.

Oma 10 vuoden työkokemus on taas tuonut sen, että toistaiseksi ei ole oppinut juurikaan mitään uutta. Kummasti on myös painotukset opinnoissa esim. anatomia 3 op ja monikulttuurisuus 13op. Ollaan me hyviä ymmärtämään, pohtimaan ja etenkin moniammatillisesti, mutta entä os potilasta täytyy hoitaa, tai selvitellä vaivoja oirekuvan pohjalta...

Toivottavasti jaksaa jouluksi orientoitua ja tehdä muutaman rästitehtävän, jotta saisi paperit ulos.

Poikamies voi olla idiootti tietämättään, ukkomies ei ikinä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Alkaa niin usko loppua tän opiskelun kanssa :itkee:

Oon yrittänyt vääntää koulua tässä työn ohella ( 2 pienen lapsen yh:na pakkotilanne) ja ihme kyllä olen melkein kaikki kurssit saanutkin hoidettua. Tänä keväänä on totaalisen väsymyksen lisäksi vaivannut järkyttävä infektio-kierre joka on verottanut voimia todella paljon. Tänään sitten oikein viimeisenä pisarana sain meilin jossa 2 luokkatoveriani ilmoitti että emme erään toisen opiskelukaverin kanssa ole enää osa ryhmää jossa toteutimme hyvinvointi-yrittäjyyden hanketta. Syynä oli se, että meistä kumpikaan ei ollut päässyt kouluun tällä viikolla ja nämä 2 olivat joutuneet tekemään ryhmätyömme valmiiksi. Minulla molemmat lapset olivat vatsataudissa ja itse olen (TAAS) jossain keuhkoinfektiossa, niin että hyvä että on sängystä päässyt ylös... Nyt sitten monen viikon koulussa istuminen ja useat vapaa-ajalla tehdyt työtunnit voikin vetää vessanpöntöstä alas :(

Tekisi mieli haistattaa pitkät koko helvetin koululle, tuntuu että kukaan ei tue paskan vertaa tätä opiskelua, työnantajalta on turha odottaa mitään tukea, koulussa vaan jankataan kuinka tunneilla on läsnäolopakko ja vaikka mitä. Ei jaksa enää tämmöistä, 3 vuotta olen nyt tahkonnut tätä paskaa ja koko ajan saa olla tappelemassa jostain asiasta. Jouluna pitäis valmistua, mut en tiedä kestääkö pää enää sinne asti.

Miks kaiken pitää olla niin helvetin vaikeeta? Miksei edes joskus joku asia voisi sujua niin että ei tarttis taistella sata lasissa kun on ihan loppu?

Miksi olla vaikea kun voi vähällä vaivalla olla täysin mahdoton?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

^Mene opon luo koulussa ja nosta siellä kissa pöydälle. Itseään ei kannata polttaa loppuun!

Olisiko mahdollista että jatkat aloittamasi hv-yrittäjyyden hankkeen yksin loppuun tai tämän toisen ryhmästä ulos heitetyn kanssa?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ei se koulu mihinkään valmista. Kyllä täytyy sanoa, että olen äärettömän tyytyväinen siihen, että sain tehdä paljon töitä lomilla. Ilman sitä olisi kyllä jäänyt niin paljon saamatta ja tietty varmuus olisi poissa. Toki edelleen on älyttömästi opittavaa ja uusia asioita tulee päivittäin, mutta niitä on nyt helpompi oppia, kun on saanut opiskelun aikana thedä töitä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Olen samaa mieltä edellisen kirjoittajan kanssa, koulussa opitaan asiat vain teoriassa! Onhan tietenkin harjoittelut, mutta lisää varmuutta ja kokemusta saa tekemällä töitä myös vapaa-ajalla. Ja saahan siitä pikkasen palkkaakin, joka ainakin minusta on erittäin mukava lisä opintotukien rinnalle ;)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 viikkoa myöhemmin...

Sairaanhoitajaopiskelija Helsingissä. Palaan välivuodelta ja jatkan opintoja syksyllä 2011. Odottelen kovasti sen alkua :smile:

"Totuus tekee sinut vapaaksi"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...