Jump to content
MAINOS

Tsemppiketju opiskelijoille lukuvuodelle 2010-2011


uneksija

Recommended Posts

"Jee. Enää näyttösuunnitelman väsäämien, muutamat päivät työharjoittelua ja näyttöviikko. Sitten mahdollisuus tehdä samaa (toivottavasti) palkallisesti. "

Tuo on tosi hieno juttu, itsellä kevät opiskelua/ työharjoittelua ja samalla kovasti töiden etsimistä. Sormet ja varpaat ristissä että kaikki menee hyvin.

Kiitos. Ja tässä mietitään, että menisikö samantien (tai siis tuon palkallisen pätkän jälkeen) vähän rajumpaan paikkaan, niin oppisi alaa enemmän - tai motivoituisi lisäopiskeluihin :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
  • Vastauksia 107
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

Tsempit vaan kaikille! Itse alotin viime elokuussa aikuispuolella lähihoitajaopiskelut, lanu suuntautumisena. Aikasempaa työkokemusta tältä alalta vaan pk:lta, joten se varsinainen hoitotyö on mulle ihan uutta ja ihmeellistä. Kohtapuolin hohun top-jakso alkamassa ja täytyy sanoa että hieman hirvittää... kyllähän nuille nukeille tekee, vaan entäs kun vastassa onkin hanttiin laittava ihminen ja sun kädet tärrää katetroidessa. Ala kyllä kiinnostaa kovasti ja jos tämän kunnialla suoritan niin lisäopiskeluja on tiedossa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kyllä on mukavaa vaihtelua olla harjoittelussa, koulun penkin kuluttamisen sijaan. :)

Pikku Myy: "Minä olen niin pieni, ettei minulle voi koskaan käydä mitään"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Pitäs itsekkin alkaa näyttösuunnitelmaa väsäämään, koko ajan olevinaan kaikkea muuta tekemistä ::)

Ei sillä, hyvin on harjoittelu sujunut ja olen viihtynyt, kyllä työ tosiaan koulun penkin voittaa ;)

Päätättekö te muuten itse näyttötutkintotehtävänne vai sanotaanko teille mitä teette?

You might be a nurse if you firmly believe that "too stupid to live" should be a diagnosis.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Itselläni ei harjoittelua ole näköpiirissä, kuin vasta ensi syksynä syventävän muodossa. Nyt näperrellään tuota p****leen opparia. Mutta onneksi loppusuoralla ollaan koulun suhteen, että valoa on tunnelin päässä havaittavissa! :)

Lisää roppia, silmät liikkuu!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ilmoittaudun tähän opiskeluketjuun. Olen pohjakoulutukseltani lh ja nyt sekä sairaanhoitaja, että sosionomiopinnot molemmat puolessa välissä. Jatkan tämän kevään sh-opintoja yrittäen läpäistä kirran teoriat ja harjoittelun (HUI!) ja syksyllä ehkä palaan sosionomiopintojen pariin jatkamaan lastensuojelun ihmeellisen maailman tutkailemista.

Toivon tsemppiä kaikille opiskelijoille!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Minäkin uutena tulen juttuihin mukaan ;)

Itse olen nyt 2010 syksyllä aloittanut opiskelemaan lähihoitajaksi.

Opinnot on lähtenyt hyvin käyntiin - mitä nyt pieniä viivästyksiä ei lasketa mukaan. Katu-jakson näyttöä aloitellaan huomenna ja viime hetken panikointihommia tässä yritän tehdä. Portfolio on saanut siis päivän aikana lisätäytettä.

Näyttö ei kyllä nyt innosta jostain syystä ollenkaan. ::) Syynä varmaan jatkuva näytön viivästyminen ja viime viikolla kävin katselemassa päiväkodilla ympärilleni ja kaikki oli ihan mullinmallin käännetty siellä päin.

Saapa nyt nähdä kuinka käy. Mutta eiköhän tää tästä vielä iloksi muutu. ;D

"Live well. Laugh often. Love much."

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Minäkin uutena tulen juttuihin mukaan ;)

Itse olen nyt 2010 syksyllä aloittanut opiskelemaan lähihoitajaksi.

Opinnot on lähtenyt hyvin käyntiin - mitä nyt pieniä viivästyksiä ei lasketa mukaan. Katu-jakson näyttöä aloitellaan huomenna ja viime hetken panikointihommia tässä yritän tehdä. Portfolio on saanut siis päivän aikana lisätäytettä.

Näyttö ei kyllä nyt innosta jostain syystä ollenkaan. ::) Syynä varmaan jatkuva näytön viivästyminen ja viime viikolla kävin katselemassa päiväkodilla ympärilleni ja kaikki oli ihan mullinmallin käännetty siellä päin.

Saapa nyt nähdä kuinka käy. Mutta eiköhän tää tästä vielä iloksi muutu. ;D

Kyllä muuttuu, iloksi siis. Tsemppiä ja onnea näyttöön!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Huomenna uusi yritys edessä ja näyttöä suorittamaan loppuun. Kerkesinhän minä sentään päivän tekemään jo näyttöä ja lapset sairastui. ::) Meillä kävi kylässä norovirus ja veti kyllä koko porukan voimat sängynpohjille. Se oli kyllä aika raju tauti, joskin hetkessä ohi. :huh:

Nyt sitten uudella tsempillä jatkamaan ja neljä päivää aika tiukkaan tahtiin pitäisi saada tehdyksi.

"Live well. Laugh often. Love much."

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Opinnäytetyön esitys loppu viikosta, viimeinen harjoittelu näyttöineen ja tehtävineen ja huhtikuun alussa olisi koulu ohi! Epätodellinen olo, nyt kaikki loppuu ja eteenpäin jatketaan omin rahkein. Voisiko koulutusohjelman käydä vielä uusiksi, varmuuden vuoksi ;)

Elämä on sitä mitä meille tapahtuu kun teemme muita suunnitelmia

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 viikkoa myöhemmin...

Hellurei ja hellät tunteet :nauraa: Täällä huhuilee syksyllä -10 lähihoitajan opinnot aloittanut 5 lapsen mamma:)

Oppisopimuksella opiskelen ja vanhuksiin suuntaudun.

2 pienintä lasta ovat vielä vauvaikäisiä,joten kiirusta riittää mutta on tämä niin ihanaa ::) KTO:n jakso läpäisty hienosti ja HOHU:n jaksoa käydään parhaillaan läpi.Etukäteen stressaamani lääkelaskukoekin meni kerrasta läpi,joten jokohan sitä uskaltais jo uskoa,että minussakin on opiskelija-ainesta ;)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Minulla alkaa maaliskuun loppupuolella viimeinen työssäoppimisjakso ja toukokuussa on edessä viimeinen näyttö.

Suuntautumis-alana sairaanhoito ja huolenpito. Kyllä myönnän, että on alkanut jo pikku hiljaa jännittämään tuleva loppumetri. Lähinnä sitä vain stressaan ja murehdin, että millä ihmeellä saada näytön numeroksi kakkonen? Kun eihän

minnekään töihin kehtaa hakea, jos numeroksi tulisi ykkönen. Kyllä entinen arvosteluasteikko oli paljon parempi kuin tämä nykyinen. Jos saisi vaikka kolmosen entisellä arvosteluasteikolla, niin kyllä sillä kehtaisi töitä hakea. Mutta

että jos saa ykkösen, niin kyllä on sitten onneton olotila - olenko opiskellut turhaan hoitoalaa 2vuotta?

Myös näyttötutkintosuunnitelmankin tekeminen alkaa pikku hiljaa päässä pyörimään. Miten paljon siihen olisi hyvä tekstiä kirjoittaa? Onhan siinä lähemmäs sata pallukkaa "avattavana". Tai että voisiko kirjoitusurakkaa sillä helpottaa, että

laittaisi liitteksi tuntimateriaaleja mitä on koulussa nyt keväällä käyty läpi? Ei tarvitsisi niin juurta jaksaen kaikkea alusta pitäen kirjoittaa läpi. Kun monta kohtaa on kuitenkin kirjoitettavana, koska menen vanhusten palvelukotiin työssäoppimaan + näytönkin tekemään ja eihän siellä kaikkia pallukoita pysty näyttämään millään konstilla.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meillä alkoi nyt opetukseton puolitoista viikkoa. Pitäisi vain vähän anatomian tenttiin lukea ja tehdä paria kirjallista tehtävää. ;) Lainasin sitten ruotsin kirjan etukäteen kirjastosta. Kuka fiksu on keksinyt, että terveysalan ammateilla pitää olla eri nimet ruotsiksi Suomessa ja Ruotsissa? Ruotsin motivaatio miinus sata?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ensimmäinen käytännönharjoittelu puolessa välissä ja fiilis on mahtava! Koulunpenkillä istuminen alkoikin tuntua jo puuduttavalta, joten työntäyteinen harjoittelu-jakso tuo tervetullutta vaihtelua opiskeluun. Tämän jälkeen jaksaa taas lukeakin, ja odotan suorastaan innolla sisätauteihin perehtymistä. :D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Huhhei, viikon päästä kypyysnäyte ja viimeinen seminaari johtajuudesta, tämän kuun lopulla todistus hakuun ja huhtikuun puolivälissä valmistuminen sairaanhoitajaksi. Aikaa kului monimuotokoulutuksessa reilut 2,5 vuotta työn ohella.

Tsemppiä kaikille, se aika kuluu yllättävän nopeasti. Kiirekin välillä oli ja nyt ihmetyttää, että mitä ihmettä alan tehdä ylimääräisellä vapaa-ajalla :)

Hoitsun töiden alkaminen on kyllä jännää.. Mitä minä muka olen oppinut??

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Heip! Minä ilmottaudun tänne mukaan myös :)

Olen 23-vuotias yhden lapsen äiti, aloitin nyt tammikuussa (vihdoin!) lähihoitajaopinnot yo-pohjaisella linjalla. Lukion jälkeen/aikana tein muutaman vuoden töitä ja nyt sitten aika oli sopiva lähteä hoitoalaa opiskelemaan, joka pitkäaikainen haave. Valitettavasti taloudellinen tilanne ei anna tällä hetkellä saumaa muuhun ku tähän lähihoitajaopintoihin ja tässäkin vain ensimmäisen vuoden opiskelen "oikeana" opiskelijana, suuntautuminen hoituu sitten oppisopimuksella (suuntautumisena päihde ja mielenterveys, oppisopimuspaikka varmistunut), sen systeemit on vielä vähän hämärän peitossa.

Pari kuukautta on nyt siis koulussa oltu ja hirmusella motivaatiolla edelleen pusken eteenpäin. Tähän asti tehtävät ja tentit on menny K3-arvosanoilla läpi, kuten myös ensimmäinen näyttö eilen (ruoanvalmistus ja leivonta). Tavoitteena olis käydä nyt tämä reilu vuoden perusopintosetti niin hyvin, ettei tarvi jälkeenpäin murehtia et ois voinu tehdä enempi, nimim. huonot lukiopaperit harmittaa.

Jatkossa aika satavarmasti opiskelen lisää, jollain tavalla, joskus :) Erikoisammattitutkinto taisi olla yksi vaihtoehto jotain katoin (tuolta oman suuntautumisen alueelta) ja kyllähän ne sairaanhoitajan opinnot vielä kiinnostavat.. Ehkä sitten monimuotona joskus myöhemmin, työ- ja opiskeluvuosia tässä nyt vielä lienee jäljellä.

Tulipas pitkästi sepustettua taas.. Mutta minä täällä hei, tsemppaajana ja tsempattavana!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tsemppiä kevääseen todellakin tarvitaan, harjoittelun jälkeen pitäisi mennä koulun penkille takaisin.. Tiedossa pakollisia "tylsiä" kursseja, Suomen kieltä, ruotsia, tilastointimenetelmiä jne.. Kevään kun jaksaisi, ensi vuonna on taas kaikkea kivaa tiedossa. :)

Pikku Myy: "Minä olen niin pieni, ettei minulle voi koskaan käydä mitään"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Enää olisi muutama viikko harjoittelua, opinnäyteseremonioita, kypsyysnäyte ja joku hoitotieteen tehtävä ennen valmistumista. Kevät on niin lähellä, mutta niin kaukana. Mutta syksyllä sitä varmaan onkin ihmeissään, kun ei tarvikaan palata koulun penkille. :)

"Hurmuri on aina imagonsa vanki, ei en oo, vaikka väitetäänkin en ole pelkkä kanki.." (Herra Ylppö&Ihmiset "Sata vuotta").

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tsemppiä opiskelijoille.

Onneksi itselläni LH-opinnot on ajat sitten jo tehty, mutta opiskelu on niin kivaa että hankin jatkokoulutusta uudessa ammattitutkinnossa. Poissuljettua ei ole edes AMK jatkossa.

Opiskelu kannattaa aina. <_<

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ja täällä keväällä 2011 sairaanhoitajaopinnot aloittanut naikkonen myös, hei. Oikeastaan olen uusvanha jäsen tällä sivustolla, sillä olen aiemmin ollut täällä nimimerkillä Annamaria_ ja kätilöopiskelijan tunnuksilla silloin, mutta elämässäni tapahtui sen verran kaikkea, että koin paremmaksi hakea toiseen kouluun sairaanhoidon suuntautumisvaihtoehtoon... hyväksilukuja toki ropisee ihan kivasti, kun 1,5 vuoden opinnot ehdin tahkota edellisessä koulussani, mutta nyt on sellainen fiilis että kyllä tästä valmistutaan! Haavanhoitoa ja perioperatiivista hoitotyötä tässä parhaillaankin pänttäilen.

Tsemppiä kaikille opintonsa aloittaneille!

Hoitajaoppilas omasta tahdostaan ja Jumal... siis AMK:n armosta.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Seuraava harjoittelu-paikka varattuna. Selätin shitstepin 1-0 ehtimällä just saada varausvahvistus-tiedon näytön yläreunaan ennen kuin koko p*ska kaatui. Yksi murhe taas vähemmän!

Tätä ekaa harjoittelua jäljellä 1,5 päivää ja ens viikolla LOMA! 8)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Seuraava harjoittelu-paikka varattuna. Selätin shitstepin 1-0 ehtimällä just saada varausvahvistus-tiedon näytön yläreunaan ennen kuin koko p*ska kaatui. Yksi murhe taas vähemmän!

Shitstep 8) ^_^ Enpä voisi olla enempää samaa mieltä kanssasi.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meille vaan sanottiin, että ei ole kyllä kuulunut semmoista, että noissa varauksissa olisi hirveästi jumitusta. Ehkä me ei sitten varata siihen pahimpaan ruuhka-aikaan. Mutta muuten tuosta järjestelmästä olisi kyllä paljonkin sanomista, ei vaan viitsi näin julkisesti. Onneksi en joudu vielä varailemaan, kun pääsen ehkä ekaan harkkaan jo nyt keväällä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Shitstep on kyllä sieltä ja syvältä, etten sanoisi. :vihainen: Onneksi teen harjoitteluja HOPSatusti, joten voinen käyttää jotain muita kanavia... tai sitten en.

Hoitajaoppilas omasta tahdostaan ja Jumal... siis AMK:n armosta.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meille vaan sanottiin, että ei ole kyllä kuulunut semmoista, että noissa varauksissa olisi hirveästi jumitusta. Ehkä me ei sitten varata siihen pahimpaan ruuhka-aikaan.

Pääkaupunkiseudun massalla systeemi on nurin... Uskomatonta, ettei riitä tahtoa ja resursseja saada Jobinpostiin riittävästi tehoa.

Tänä keväänä lisäksi pk-seudulla on harjoittelupaikoista pulaa - sairaalarempat rajoittavat. Ilmeisesti resurssit ovat jo jossain niin kireällä, ettei harjoittelun ohjaamiselle ole aikaa. No, eipä sitten ala saa osaavia hoitajiakaan, eikä resurssipulasta kärsivä osasto saa kosketusta opiskelijoihin eikä kykene myöskään jo opiskeluvaiheessa luomaan käsitystä ko. osastolla vaadittavasta osaamisesta. Onhan joissakin paikoissa/joillakin henkilöillä myös asenne, että opiskelijan kuuluisi tehdä itsenäisesti samat työt mitä sairaanhoitajat tekevät samantien. Noo...

Shitstep on pilkkanimensä veroinen, tosin olen myös tyytyväinen siihen, että harjoittelupaikkoja voi katsoa yhdestä paikasta kootusti ja että ne voi varata parilla napin painalluksella. Aiemmassa elämässä oli kypsää soitella tsiljoonaan paikkaan ja sopia erilaisia järjestelyitä erikseen. Meillä pari harjoittelua menee myös ohi Jobinpostin, kun koulu organisoi niitä, ja erityisesti niissä sitten voi myös mennä itse sovittuihin paikkoihin. Ihan hyvä muistaa sekin, että taustalla kuitenkin oppilaitokset tekevät erilaisia sopimuksia harjoitteluista, vastuista ja erilaisista kuluista. Että ihan jotain opiskelijalle näkymätöntä työtäkin siellä taustalla tapahtuu.

Jos potilas on sekavampi kuin meidän yksikössä hoitajansa, kuuluu potilas sairaalahoitoon...

Ylpeiksi jumalat tekevät ensin heidät, jotka jumalat haluavat tuhota.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...