Jump to content
MAINOS

hoitajan töitä Australiasta ilman rekisteröitymistä?


mimata

Recommended Posts

Tervehdys! Olen tulossa lokakuussa WH viisumilla etsimään sairaanhoitajan hommia Melbournen alueelta. IELTS pisteeni ovat 6/9 (sama tulos kahdesti peräkkäin) > eivät siis riitä rekisteröitymiseen! Osaakos joku kertoa, olisikohan kuitenkin mahdollista päästä hoitajan hommiin ilman kyseistä rekisteröitymistä, vaikka niin että vastuu olisi pienempi (ja palkka sen myötä) ??

Psykiatria tai työ kehitysvammaisten parissa kiinnostaisi. Työkokemusta sairaanhoitajana Suomesta on 2,5 vuotta.

Entä osaatteko kertoa, mikä olikaan se "toinen reitti" Victorian alueella? > eli joku kurssi ym. jonka suorittaneet pääsevät rekisteröitymään vaikka IELTS-pisteet eivät olisi 7/9 yltäneetkään?

HELP! :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Australiassa on laitonta työskennellä sairaanhoitajana ilman rekisteröintiä. Tarvitset siis ehdottomasti rekisteröinnin jos meinaat hoitajan hommia tehdä. Lähihoitajat ovat myös samassa rekisterissä nimellä enrolled nurse. Ja sen lisäksi, että työskentely on laitonta ilman rekisteröintiä niin kaikki työnantajat haluavat myös nähdä "License to Practise"-korttisi.

Itse työskentelen sairaanhoitajana Perthissä ja täällä ainakin hyväksytään IELTS:n lisäksi myös Occupational English Test (OET) --> www.occupationalenglishtest.org. Itse tein IELTS:n mutta kuulemma tuo OET on huomattavasti IELTS:ä helpompi. Luulisi tuon OET:n tosin käyvän kaikkialla Ausseissa. Ja ensi vuoden alusta Australian hoitsurekisteri muuttuu joka tapauksessa valtakunnalliseksi sen sijaan, että joka osavaltiossa on oma Nurses & Midwifes Board.

Niin ja tuli vielä mieleen, että rekisteröitymisprosessiin kannattaa varata tarpeeksi aikaa. Itse jouduin mm. hankkimaan Suomesta AMK:stani kaikkien harjoittelujeni tunnit ja opintojaksojen opintokokonaisuustiedot ja siinä meni myös jonkin verran aikaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kannattaa myös miettiä sitä, onko psykan puoli just se ala, missä kannattaa alkaa työskentelemään vieraalla kielellä ja vieraassa kulttuurissa, etenkään jos kielitaito ei ole ihan 100%. Muistan kahden kesän ajalta suljetulta, että ulkkaripotilaiden hoito oli itsellekin ihan eritavalla rankkaa ja haastavaa, vaikka mielenkiintoistakin. Itse en ole ekana ryntäämässä psyk. puolen hommiin, sikälimikäli sen rekisteröinnin nyt saan! Joku sijaisuuspätkä reissun loppupuolella on vielä harkinnassa, mutta muuten aloittanen urani somatiikan puolelta.

Pain heals. Guys dig scars. Glory - Lasts forever.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kannattaa myös miettiä sitä, onko psykan puoli just se ala, missä kannattaa alkaa työskentelemään vieraalla kielellä ja vieraassa kulttuurissa, etenkään jos kielitaito ei ole ihan 100%.

totta turiset. vieraassa maassa voi tulla nopeasti ongelmia juuri sen takia koska olet ulkoomalainen, olet tottunut tekemään työt toisella tavalla ja hoitokulttuuri on eri. kannattaa myös muistaa että suomessa on hierarkia todella matala tai ei ollenkaan, toisin on ulkomailla. helpoin kenttä aloittaa vieraalla kielellä on somaattinen puoli.

I´am Wizard

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kiitos vastauksistanne! ..ja vinkeistä :)

Ainut on että olen työskennellyt viimeiset 3 vuotta lastenpsykiatriassa, joten somatiikan puolen taidot ovat aika ruosteessa. Mutta toki olen valmis yrittämään. Mieluista olisi työ kehitysvammaisten parissa ainakin alkuun. Siksi elättelin toiveita että sillä puolella ei tarvittaisi välttämättä sh:ksi rekisteröitymistä, Suomessakin työtä tehdään usein ohjaajan nimikkeellä. Kielitaidon karttuessa olisin jo ehkä saanut sen yhden tarvittavan pointsin lisää IELTS:stä ja rekisteröitymisen myötä olisi voinnut katsella muuta työtä. Lennot on kuitenkin buukattu, joten ei auta muu kun mennä Austraalian päähän kokeilemaan..edelleen kaipaisin tietoa, jos jollakin sitä on, liittyen kurssiin jonka seurauksena pääsee rekisteröitymään. JOku siitä joskus minulle mainitsi, mutten ole sen koommin löytänyt mitään tietoa asiasta.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 kuukausi myöhemmin...

Mielestani Assistant in Nursing nimikkeella saa tyoskennella. Siihenkin on oma koulutus, Certificate III, mutta mielestani se on tarkoitettu heille, jolla ei ole minkaanlaista koulutusta terveydenhoutoalalle. AiN on paljon esim vanhainkodeissa.avustamassa vanhusten hoitoa. Palkkakin on tosin huonompi, kuin sairaanhoitajalla.

En nyt osaa sanoa mitaan varmaa, ikava kylla.

Kaikki nyt on muutunut, kun rekisterointi on siirtynyt osavaltiotasolta valtiolliselle tasolle. Ei kunnolla nykyisessa rekisterissakaan jutuista tiedeta.

A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof was to underestimate the ingenuity of complete fools.

- Douglas Adams

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kaikki nyt on muutunut, kun rekisterointi on siirtynyt osavaltiotasolta valtiolliselle tasolle. Ei kunnolla nykyisessa rekisterissakaan jutuista tiedeta.

Jepp.. täällä just huokailen, että onneksi oma hakemus lähti tuon siirtymäajan 1.7-13.9 puitteissa AHPRAlle, ja sen asioiden pitäisi sitä myöten olla ok. Koskaan ei voi tietää..

Pain heals. Guys dig scars. Glory - Lasts forever.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 4 viikkoa myöhemmin...

Kaikki nyt on muutunut, kun rekisterointi on siirtynyt osavaltiotasolta valtiolliselle tasolle. Ei kunnolla nykyisessa rekisterissakaan jutuista tiedeta.

Jepp.. täällä just huokailen, että onneksi oma hakemus lähti tuon siirtymäajan 1.7-13.9 puitteissa AHPRAlle, ja sen asioiden pitäisi sitä myöten olla ok. Koskaan ei voi tietää..

Oma rekisteröintiprosessi etenee, tai ainakin lasku on nyt napsahtanut luottokortilta. Jatkoa odotellessa...

Pain heals. Guys dig scars. Glory - Lasts forever.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 4 viikkoa myöhemmin...

Ja läpi meni, wohoo! Työnhaku alkanut, ja jos MaHa tai joku muu tietää hyviä paikkoja, niin saa vinkata.. :)

Pain heals. Guys dig scars. Glory - Lasts forever.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ja läpi meni, wohoo! Työnhaku alkanut, ja jos MaHa tai joku muu tietää hyviä paikkoja, niin saa vinkata.. :)

Onneksi olkoon. Pääsetkin juuri sopivaan aikaan pakoon tätä räntäsadetta.

Neulominen on helppoa kuin heprea.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ja läpi meni, wohoo! Työnhaku alkanut, ja jos MaHa tai joku muu tietää hyviä paikkoja, niin saa vinkata.. :)

Onneksi olkoon. Pääsetkin juuri sopivaan aikaan pakoon tätä räntäsadetta.

Täällä ollaan jo nauttimassa Sydneyn kevätsateista ja auringosta :) Loppuosa rekisteröitymisestä tuli siis hoidettua paikan päällä ja tässähän ne kesälomasäästöt kuluvat lomaillessa.. Toisaalta, oon ollut täällä vasta alle 2 viikkoa, ja siinä ajassa hoitanut itselleni asunnon, 2 työhaastattelua ja kaikki käytännön asiat pankkitilistä verotusnumeroon. Ei paha. Ja lomaillut.

Pain heals. Guys dig scars. Glory - Lasts forever.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...