Jump to content
MAINOS

Lomien polttaminen


ellid

Recommended Posts

Olen yksityisellä töissä sijaisena, 6kk sopimuksella, ja työsopimusta allekirjoittaessa keväällä oh:n kanssa sovittiin että olen lomalla elokuun kaksi viimeistä viikkoa. Lomia oli tarkoitus kerryttää vuosilomista, ylityövapaista ja virkavapaista. Sitten se ei onnistunutkaan joten hän siirti lomia viikolla eteenpäin. Ja sitten vielä alkamaan ja loppumaan keskellä viikkoa.

Nyt sitten on enemmän ja vähemmän käynyt ilmi ettei aio jatkaa mun sopimusta, ja ilmoitti ettei nuokaan lomat onnistu. Että eihän se mikään ongelma ole että en pidä lomia ollenkaan (tai pidän viikon, alkaen ja loppuen keskelle viikkoa). Kun voisihan ne maksaa sitten rahana.

Aika paljon sain nieleskellä etten ihan revennyt kun tuon kuulin. Mulla on nyt kolme vuotta takana ilman lomia, ja ihan oikeasti olen koko he...tin kuuman kesän odottanut edes niitä kahta viikkoa palkallista lomaa, lomapäiviäkin kun mulla olisi vielä enemmän. Ja niitä ylityövapaita.

Onko tuo ihan ok hommaa työnantajan puolesta ilmoittaa ettei mun lomia pystytä järjestämään lomalistoille? Toki rahakin tulisi tarpeeseen, mutta alkaa jo yleinen v--tus ja väsymys painaa päälle kun ikinä ei pääse lomalle.. :(

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Saman määrän rahaa tietty saat jos vaan olet nyt työsuhteen loppuun duunissa ja otat kaikki rahana ja olet sitten kaksi viikkoa lomalla ennenkuin aloitat seuraavan sijaisuuden. Helpoimmalla ainakin pääsisit jos kerran muutenkin on sijaisuus loppumassa.

Ellei kirjallisena ole jossain tuota sun lomaa sovittu niin hankala lienee todistaa mitä on sovittu ja kyllähän ta saa päättää aika paljon miten lomat pidetään. Hanurista tietenkin tuollainen toiminta on jos kerran olette sopineet jo etukäteen ja silloin on luvattu kuu ja tähdet taivaalta.

Itse varmasti oman tilanteesi tiedät parhaiten niin vuosilomalaista kannattaa sitä tietoa katsoa, erityisesti pykälästä 20 eteenpäin. Myös oman ammattiliittosi puoleen voit kääntyä ellei hoitajat.netistä ja finlexistä saa riittävää apua.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...