Jump to content

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

minde

U-Huume

Recommended Posts

minde

Tiesittekö, että Duact nuhalääkkeen sisältämä pseudoephedrin saa herkimmissä u-huumetestissä amfetamiinin näyttämään positiivista vastausta? Toisaalta, järjellä ajateltuna, molemmathan ovat piristeitä.

Jaa tämä kirjoitus

Suora linkki
Jaa toisille sivustoille
Vieras: Jannice

Tiesin, tosin työskentelen päihdetyössä jossa näitä seuloja otetaan... Tosin seulojen manipulointiin on jo niin monia keinoja, että putsejahan niistä suurin osa on, vaikka käyttöä potilaalla olisikin. Riippuu seulontalaitteesta kuinka herkkä se on reagoimaan, joissakin päihdehoitolaitoksissa esim. salmiakkituotteiden syöminen kielletty, koska antaa vääriä positiivisia tuloksia  ;) Veden juominen saa jo näytteen niin laimeaksi, että tulokset yhtä tyhjän kanssa. Sitten vaan pyydetään uusi ja aikaa kulunut jo niin paljon ettei mitään näy... Huoneratsioissa löytyy välillä näitä kumihanska-kusikätköjä, joissa puhdasta virtsaa, onpa sitä kerran tavattu sellainen teippi-letku-viritelmä seulan valvonnassa...  ;D

Jaa tämä kirjoitus

Suora linkki
Jaa toisille sivustoille
Lauha

Tuli mieleen että kun nyt on alotettu (jo joku aika sitten) armeijan harmaissa testaamaan varusmiehiä, että kuinkahan paljon on tullut positiivisia vastauksia juuri Duactin takia ?!

Olin viime joulun alla töissä eräässä varuskuntasairaalassa, ja siellä ainakin jaettiin Duactia kuin Buranaa !

Itse en ole aikaisemmin kuullut että Duactilla on tällaisia vaikutuksia, enkä myös tiedä niitä ko. prikaatin tuloksia koska niihin ei ollut miulla mitään asiaa...

Jaa tämä kirjoitus

Suora linkki
Jaa toisille sivustoille
Vieras: Jannice

No meiltä ainakin kaikki positiiviset lähtee KTL:n labraan varmistukseen. Luulisin, että puolustusvoimillakin pitää jotenkin varmistaa mikä antaa positiivisen vastauksen näytteessä..? Tämä vaan arvaus, ei siis faktatietoa!

Jaa tämä kirjoitus

Suora linkki
Jaa toisille sivustoille
Lauha

Itseasiassa ne todellakin lähtee aina jonnekkin analysoitavaksi eikä niitä tehdä siellä veksissä (muisti palaa pätkittäin... ;D). Liekkö sitten olisi sama paikka, sitä en tiedä.

Jaa tämä kirjoitus

Suora linkki
Jaa toisille sivustoille
minde

Minäkin otin asiasta selvää, niin duact antaa heikon positiivisen vastauksen, sit näytettä analysoidaan lisää ja tulos tällöin negatiivinen. Pitääkin aina kysyä, keltä näytettä otetaan, käyttämänsä lääkkeet sillähetkellä...

Jaa tämä kirjoitus

Suora linkki
Jaa toisille sivustoille
nursio

Hih, itse säännöllisenä ko. lääkkeen käyttäjänä täytyy muistaa tämä jos joutuu vaikka joskus huumetestiin  ;D Olisi siinä noloa alkaa selittelemään stixin tulosta ennen varmistusta...

Jaa tämä kirjoitus

Suora linkki
Jaa toisille sivustoille
Ketorin

Hih, itse säännöllisenä ko. lääkkeen käyttäjänä täytyy muistaa tämä jos joutuu vaikka joskus huumetestiin  ;D Olisi siinä noloa alkaa selittelemään stixin tulosta ennen varmistusta...

Jaa tämä kirjoitus

Suora linkki
Jaa toisille sivustoille
Flywoman

Huumeseuloja tekevänä epätoivo tulee aika äkkiä. Asiakas kertoo avoimesti käyttäneensä vaikka mitä, testi näyttää negatiivista. No seuraavalla käynnillä asiakas ei olekaan sanomansa mukaan enää käyttänyt mitään (valehtelee niin, että korvat heiluu), testi neg. Käyttäjät tietävät seuraavan seula-ajan ja suunnittelevat sen mukaan käyttönsä, koska ovat hyvin perillä aineiden poistumisesta elimistöstään. Alkavat myös oppia paljonko kärsii käyttää, että seuraava seula on puhdas.

Mielestäni negatiivinen tai positiivinen ei kerro mitään. Jos käytettäisiin pikatestien sijasta konetta, joka antaisi lukuarvot sekä low tai high niin tässä touhussa olisi jotain järjeä. Jos saataisiin jonkin aineen arvoksi vaikka 10.2 niin ainetta olisi käytetty, ei sitä muuten elimistössä olisi, kun puhutaan huumeiden käyttäjistä.

Jaa tämä kirjoitus

Suora linkki
Jaa toisille sivustoille
Medina

Minä myös olen huomannut tuon, että herra jumala miten seulojen tulokset mättää ja pahemman kerran. Potilaiden kanssa juteltuani useita kertoja luottamuksellisesti päihteiden käytöstä olen tullut siihen tulokseen, että tästä lähtien päättelen vain potilaiden sanomisista/käyttäytymisestä onko aineita käytetty vai ei. Jos esimerkiksi amfetamiinia on käyttänyt i.v.sti muutaman kerran illan aikana, seuraavana iltapäivänä otettu testi on luultavimmin puhdas. Usein kun merkitystä ei ole sillä kuinka paljon sitä ainetta on käytetty, vaan onko sitä ylipäätään käytetty, minkälainen kynnys potilaalla on lähteä taas käyttämään aineita. Sitten tulee juttua että repsahti vähän, ja on käytetty kannabista, amfetamiinia ja subutexiä, ja testi puhdas  :-

Jaa tämä kirjoitus

Suora linkki
Jaa toisille sivustoille
Annastiina

Olin kevään aikana varuskuntasairaalassa työharjottelussa ja pääsin myös seuraamaan huumetestien tekoa. Näytteet lähetettiin tutkittaviksi KTL:ään viivakoodein, ei henkilötietojen kera. Aina ja jos tuli epäselviä tuloksia niin tieto siitä tulee tietysti veksiin ja yksikköupseerille, muistaakseen. No jollekin Isolle Herralle sinne. Sitten selvitellään mistä voi olla kyse ja miten palvelus voi jatkua vai voiko ollenkaan jatkua.

Ennen testejä pojilta kyseltiin hyvin tarkkaan onko pariin viikkoon tullut otettua mitään lääkettä. Erityisesti painotettiin tätä Duactia koska sitähän nämä jampat käyttää hyvin runsaasti. KAIKKI käytetyt lääkkeet kirjattiin selvityslomakkeeseen joka lähtee viivakooditunnuksella näytteeen kanssa tutkittavaksi.

Eli jos muisti toimi niin ei hätää...

Jaa tämä kirjoitus

Suora linkki
Jaa toisille sivustoille
Flywoman
Duactia

Eräs päihdelääkäri sanoi, että suositellulla annoksella duactin ei pitäisi antaa positiivista tulosta pikatestissä.

Jaa tämä kirjoitus

Suora linkki
Jaa toisille sivustoille