Jump to content
MAINOS

Mitä maata suosittelisitte


Ella89

Recommended Posts

Hei,

olen sairaanhoitajaopiskelija, jolla koulua jäljellä vielä 1,5 vuotta. Olen ollut Espanjassa vaihdossa Asturiaksen maakunnassa, mistä töiden saanti on ilmeisesti kovin vaikeaa Espanjan taloustilanteen takia, jolle ei näytä parannusta koittavan. Haluan ehdottomasti lähteä heti valmistuttuani ulkomaille ja olen valmis hakemaan paikkaa itsenäisesti ilman järjestöjä, sillä olen saanut käsityksen, että monet järjestöt vaativat sen 2 v. työkokemuksen (?).

Mitä maata suosittelisitte työnsaannin helppouden kannalta, jos en harkitsekaan Pohjoismaita? Enkä välttämättä Saudi-Arabiaa tai Lähi-Itää muutenkaan :). Olen nimittäin tänä syksynä aloittamassa kyseisen maan kielen opiskelun intensiivisesti, jotta työpaikan saanti helpottuisi. Valinnan vaikeus on kuitenkin kova.. Onko tietoa juuri Etelä-Euroopan maista tai Hollannista, Iso-Britanniasta (asuminen kovin kallista?), tai muista mielestänne varteenotettavista paikoista? Oletteko löytäneet työn helposti, millaista on ollut, palkkaus, tms. kuinka hyvin osasitte kieltä. jne. Kaikenlaisista mielipiteistä ja neuvoista olisin kovin kiitollinen! :-)

Lisäksi kysyisin, että minkälaista könttäsummaa pitäisitte välttämättömänä haalia kasaan ennen ulkomaille lähtöä, esim. jos työpaikkaa ei ole etukäteen hankittu? Kuukauden tai puolen vuoden asumismenot, jne.?

Lämpimät kiitokset, jos joku viitsii vastata :)!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Sulla on nyt todella paljon kysymyksiä, voin yrittää vastata nyt muutamaan. Työnsaanninhelpoutta en voi sulle yhtään arvioida, sen tiedon löytää kun etsii netistä sen maan kielellä töypaikkoja googlesta :) että kuinka paljon löytyy.

Kananttaa myös ottaa huomioon että työnsaanti helpottuu varmasti jos sulla olisi esim se 2v työkokemus, monessa maassa ne melkein väkisin vaativat sen ellet halua esim aloittaa vuodeosastolta (itse kun tähtään erikoissairaanhoitoon).