Jump to content
MAINOS

Mikeva


enkelityttö

Recommended Posts

MAINOS
  • 1 kuukausi myöhemmin...
  • 1 kuukausi myöhemmin...

Mikeva on sijoutusyhtiöiden omistama yritys eli sen tavoitteena on tietysti tienata osakkeenomistajille rahaa. Mikevalla on todella hienosti tehty laatusertifikaatti jota ei käytännön työssä kylläkään huomaa. Työntekijöiden lukumäärä on minimissä ja työntekijät ajetaan aivan loppuun. Jokainen hoitoalalla työskentelevä ymmärtää miten tämä näkyy asukkaiden hoidon laadussa (mitä kunnat eivät mitenkään valvo). Hoitohenkilöstön palkkaus on huonompi kuin kunnallisella puolella. Mikevalla kaikki tekevät kaikkea eli normaalin hoitotyön lisäksi kaikki joutuvat siivoamaan ja tekemään ruokaa. Minulle tuli mitta täyteen kun sairaanhoitajana huomasin peseväni vessanpyttyjä paska palkalla ja muutamassa kuukaudessa loppuun ajettuna.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Eli ovat lähi-/perushoitajan sijasta kodinhoitajia *palvelija*... Vaikka puhutaankin "ohjaajasta".

Palkkaus on toinen asia miksi en pieraisekaan niiden suuntaan työnhaussa. Jos haluan siivota ja kokata, menen laitoshuoltajaksi. Palkkakin on parempi ja töiden määrä vähempi. ;)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 5 kuukautta myöhemmin...

lisää kpkemuksistanne kuulisin....itse olen vielä ollut kyseiseen firmaan ollut tyytyväinen, mutta kun kuuntelee juoruja niin toivottavasti meillä asiat pysyy hyvinä.....palkka itselläni on ollut vielä ok.....jospa ei putoa ja jospa palkat lisineen tulisi aina ajoissa

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 11 kuukautta myöhemmin...

Tänään oli Mikevasta 45min ohjelmassa.

hyvää, huonoa? vai mitäs..

http://www.mtv3.fi/45minuuttia

Henkilökuntavajeen vuoksi vanhuksia lukitaan huoneisiinsa ja sidotaan kemiallisesti sänkyihinsä.

http://www.katsomo.f...72&itemId=44271

Pidetäänpäs faktat oikeina. Se henkilö joka tuollaista väitti oli ATTENDON entinen työntekijä, ei Mikevan

sairaanhoidon sekatyöläinen

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Yleisesti ottaen tässä oli jälleen kyse henkilöstömitoituksista joka monessa paikassa on se AVI:n hyväksymä 0,5-0,6työntekijää/hoidettava. Super yrittää saada sitä tasolle 0,7-0,8tt/hoidettava. Uskon että vanhustyö on raskasta melkeimpä jokaisessa sitä tuottavassa yksikössä mukaanlukien kunnat. Tässä jutussa oli haluttu tuoda julki (hieman sensaatiohakuisesti) kolme suurinta yksityistä. Attendo, Esperi ja Mikeva.

sairaanhoidon sekatyöläinen

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Yleisesti ottaen tässä oli jälleen kyse henkilöstömitoituksista joka monessa paikassa on se AVI:n hyväksymä 0,5-0,6työntekijää/hoidettava. Super yrittää saada sitä tasolle 0,7-0,8tt/hoidettava. Uskon että vanhustyö on raskasta melkeimpä jokaisessa sitä tuottavassa yksikössä mukaanlukien kunnat. Tässä jutussa oli haluttu tuoda julki (hieman sensaatiohakuisesti) kolme suurinta yksityistä. Attendo, Esperi ja Mikeva.

Eiköhän se joillakin yksityisillä yrityksillä ole tarkoituskin karsia kaikki ylimääräinen pois, pitää mitoituksetkin minimissä jotta saadaan kaikilla tavoin mahdollisimman hyvä voitto.Siksi olisikin hyvä saada lakiin tuo korkeampi mitoitus ja mahdollisimman pian :shock:

45-minuuttia ohjelmasta jäi mieleen yritysten/johdon kiistäminen joka epäkohtaan, mitä siinä esille tuli.Ja myöskin se, että 160 hoivakotia on AVI;n seurannan alla.Melkoinen määrä.. :shock:

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 kuukausi myöhemmin...

Itte oon ollu kolmes eri Mikevan yksikös länsi-suomen alueella, mielenterveyspaikkoja kaikki ja oon tykänny olla kaikis tosi paljon! Onhan se välillä sitä, että budjettia mietitään liikaa ja tulee tunne, ettei saa tehtyä asukkaiden kans virikkeellisiä reissuja niin paljoa kuin halua oisi, mutta yksityisellä puolella ku ollaan niin rahaha siellä aina on takana. Mutta, mistään tk:n osastolta, vanhustentalosta jne. en oo tavannu näin mahtavia työkavereita mitä oon Mikevan leivis tavannu!!! Jotta meillä päin ainakin asiat on hyvin ja viihdytään työssä, vaikka ainaha sitä palkkaa sais maksaa enemmän ;)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tosiaan palkka on aivan mitätön, valmistunut lh saa 1808 e kuussa ja kaupungilta saa sen 2004 e. Aina mietitään dollareita, toki firma on yksityinen ja tasan eurojen perässä. Toki katsoohan kaupungitkin ettei mihinkään ylimääräiseen laiteta rahaa mutta itse viihdyn kyllä työpaikassani, kiitos työkavereiden mutta palkka on surkea, jopa laitoshuoltajat saavat enemmän kuin me, ja jos joku nyt ajattelee että väheksyn laitoshuoltajien työtä niin ei todellakaan ole, ei missään nimessä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 kuukausi myöhemmin...

Varmaan Mikevan yksiköt ovat erilaisia eri paikoissa; asukkaiden kunto, työilmapiiri, tai -olosuhteet vaihtelevat kuten muissakin hoitoyksiköissä. Itse työskentelen mukavassa Mikevan yksikössä, jossa aikaa on asukkaalle, työkaverit kivoja ja paikka hyvin viihtyisä. Palkka on hieman turhan vaatimaton, mutta kokonaisuus silti ratkaisee. Ei siis mitään negatiivistä sanottavaa Mikevasta.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 vuosi myöhemmin...

Onko kellään kokemusta millaista Mikevassa sairaanhoitaja-nimikkeellä työskentely on.? Pitäisi olla päivätyötä pääasiassa, onko viikonloput vapaata? Mitä työn kuvaan kuuluu? Onko palkkaus millainen?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Riippuu mistä yksiköstä on kyse ja mitä työsopparissa lukee työtehtävissä.

Voidaan hakea sairaanhoitajaa esim. ohjaajan työnkuvalla -> palkkaluokka aluksi G17 joka nousee G19, työnkuva sama ku esim. lähäreillä sekä kolmivuorotyö. Palkassa on kai joku koulutuslisä ?

Jos sairaanhoitajan työnkuvalla niin saattaa olla päivävuorotyötä ja palkka luokka G21. En muista paljonko on alkuunsa. Nousee muistaakseni koeajan jälkeen.

 

Saattaa olla yksikkö kohtaisia eroja.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 vuotta myöhemmin...
Vieras: Kamalapaikka

Alusta loppuun asti ihan hirveä paikka! Työhaastattelussa osaavat kyllä houkutella, mutta todellisuus on ihan toista. Eivät pitäydy edes työsopimuksessa sovituissa asioissa. Parempi on, ettei astu alun perinkään jalallaan koko paskaan. Pysykää kaukana ja perustakaa mieluummin vaikka oma yritys.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 5 kuukautta myöhemmin...
  • 2 viikkoa myöhemmin...
Vieras: keikkalainen

Raision yksikössä olen tehnyt kaikkaa. Mukava paikka ja palkka maksetaan nopeasti keikkalaiselle. Suosittelen!

 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...