Jump to content
MAINOS

Terveysaseman lääkekaapin sisältö


yoquiero

Recommended Posts

Moi,

Onko teillä miten määritelty mitä lääkkeitä terveysasemalla tulee olla,? Meillä niitä tilataan vähän lääkärin mieltymysten mukaan, ja näinollen jos lääkärit vaihtuu tihiään niin aika paljon menee vanhaksi, nyt olisi ihan kehittämisen paikka,antakaapas vinkkejä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Meillä lääkärit menee niillä mitä on tarjolla. Joskus ei oo jotain ja sitä haetaan sit aluesairaalasta tai hoito-osastolta, joissa varmasti on kaikkea.

Anna muutokselle aikaa. Eihän mikään voi kasvaa pellossa, jota jatkuvasti kynnetään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

jatkaa meillä on matkaa sen verran lähempään sairaalaan että ei ihan voi hakeakaan........ja kun kerran matkaa on niin sellainen käytännöllinen toimiva lääkevarasto voisi olla erittäin hyvä.Lääkkeitä ei saa kierrättää että laittaisin ne kiertoon ennen vanhenemista(esim. sairaalaaneikäy) ..ne menee hävikkiin ja viime vuonnakin se summa oli aika iso.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

jatkaa meillä on matkaa sen verran lähempään sairaalaan että ei ihan voi hakeakaan........ja kun kerran matkaa on niin sellainen käytännöllinen toimiva lääkevarasto voisi olla erittäin hyvä.Lääkkeitä ei saa kierrättää että laittaisin ne kiertoon ennen vanhenemista(esim. sairaalaaneikäy) ..ne menee hävikkiin ja viime vuonnakin se summa oli aika iso.

Tilaa sitten vähemmän eikä anna lääkäreiden pompotella. Ja tilaa lisää hyvissä ajoin ennen kuin pääsee loppumaan. Seuraa kulutusta tai sit jokainen pistää tilauslappuun lääkkeen nimen, kun käytti siitä melkein viimeisen tms.

Hyalgania kaapit täyteen, niitä menee aina avoterveydenhuollossa. :nauraa: Muuten se sisältö riippuu paljon siitä onko päivystystoimintaa ja mitä siellä muutenkaan tehdään ja mitä ei tehdä. (Näissä on yllättävän paljon eroja kuntakohtaisesti...)

Anna muutokselle aikaa. Eihän mikään voi kasvaa pellossa, jota jatkuvasti kynnetään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Itse vaan olen ajatellut että onhan jossain oltava jo valmiiksi tehty suunnitelma asiasta. Olemme pieni 5000 asukasta palveleva terveysasema, ja eli ihan mitä vaan voi tulla ovesta.

Hyalgania löytyy tietty ja paljon muutakin, eilen olisi taas tarvittu värjäävää silmätippaa mutta ei ollu, ja toissapäivänä olisi tarvittu Flamazinea, teen koko ajan listaa ja päivitän systeemiä.

Tarkistin elvytyspakin sisällön, ja voi ei kaikki vanhentuneet, niinhän ei saisi käydä. Kivaa aloittaa kesälomasijaisena kun ei hengissä olevaa adrenaliiniakaan ole....annan aika palautteen kesälomalle lähtenelle.....

Siis hakusessa kattavaa listaa..........

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Itse vaan olen ajatellut että onhan jossain oltava jo valmiiksi tehty suunnitelma asiasta.

Peruslääkevalikoima? Eikös tuollainen pidä olla lääkelaitoksen määräyksien mukaan joka terveysasemalla? Ja tuollaisen suunnitteleminen ei ole todellakaan sijaishoitajan tehtävä.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Itse vaan olen ajatellut että onhan jossain oltava jo valmiiksi tehty suunnitelma asiasta. Olemme pieni 5000 asukasta palveleva terveysasema, ja eli ihan mitä vaan voi tulla ovesta.

Hyalgania löytyy tietty ja paljon muutakin, eilen olisi taas tarvittu värjäävää silmätippaa mutta ei ollu, ja toissapäivänä olisi tarvittu Flamazinea, teen koko ajan listaa ja päivitän systeemiä.

Tarkistin elvytyspakin sisällön, ja voi ei kaikki vanhentuneet, niinhän ei saisi käydä. Kivaa aloittaa kesälomasijaisena kun ei hengissä olevaa adrenaliiniakaan ole....annan aika palautteen kesälomalle lähtenelle.....

Siis hakusessa kattavaa listaa..........

Mäkin siis sijaisena, mutta jos en löytäisi flamazinea tai värjäävää silmätippaa, niin epäilen että se johtuu musta eikä siitä, että sitä ei oo... Flamazineahan menee koko ajan pienimmissäkin asemissa. (Adrenaliinin jotenkin tajuan, että se vanhenee, mut toki pitäis niitä seurata.)

P.S. Mä siis käytännössä aina yksin, joten ei oo ketään keltä kysellä missä ne mitäkin säilyttää. Onneks on ollut aikaa etsiä.

Anna muutokselle aikaa. Eihän mikään voi kasvaa pellossa, jota jatkuvasti kynnetään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Eikös tuossa ole enemmänkin kyse valmiusvarastoinnista kriisitilanteita varten eikä peruslääkevalikoimasta?

Ei tässä kädestä suuhun elämisessä haittaa muu kuin tuo käden pienuus ja suun suuruus. Mutta kutsumusta löytyy!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...