Jump to content
MAINOS

Tervehtiminen


Krankenwagenfahrer

Recommended Posts

Olen tälläinen vanhan liiton lvm-sk. Nykyään esimiehenä, mutta kuitenkin aktiivisesti sairaankuljetusringissä mukana. Minua on alkanut kyrsiä pelatuslaitoksen kolleegat. Yritän ystävällisesti tervehtiä kun polilla tavataan ja kasataan kamoja paareille seuraavaa pokaa varten. Useimmat yrmyt eivät reagoi mitenkään. Tuleeko sankariopistolta niin ylimielisiä työntekijöitä vai mistä johtuu tälläinen käytös. Ihan kiva olisi vaihtaa muutama sana ystävällisesti kiireisen työn lomassa. Vai ovatko sankarit olevinaan parempia kuin yksityisellä sektorilla työskentelevät? Hymyillään kun tavataan!

P.S. Poliisit ja vartijat nostaavat kättä ja moikkaavat aina. Hessa asennekasvatusta sinne Petoseen!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Kyllä ainakin täällä Satakunnassa morjestellaan sairaalan ovilla ja tien päällä aina kun kollegan näkee, oli työnantajana sitten pela tai ei. Yhtälailla myös poliisit, vartijat ja palomiehet ja -kuntalaiset nostavat kättä kun tavataan.

En jaksa uskoa että kukaan olisi pelastusopiston käytyään niin täynnä itseään ettei voisi tervehtiä enää sidosryhmiä, seuraavalla keikalla kun voidaan joutua tekemään yhteistyötä hetkenä minä hyvänsä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

En jaksa uskoa että kukaan olisi pelastusopiston käytyään niin täynnä itseään ettei voisi tervehtiä enää sidosryhmiä, seuraavalla keikalla kun voidaan joutua tekemään yhteistyötä hetkenä minä hyvänsä.

Sulla ei selvästi ole kokemusta vielä hirveästi alalta, ja tämä ihan ystävällisellä äänensävyllä

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

En jaksa uskoa että kukaan olisi pelastusopiston käytyään niin täynnä itseään ettei voisi tervehtiä enää sidosryhmiä

Kyllä se kovin kovin vaikeaa toisille nuoremman polven kaljupäille on, itse olen tulkinnut asian niin että suurta sisäistä epävarmuutta yritetään peitellä ylpeällä käytöksellä - ja näin annetaan itsestä vieläkin epävarmempi vaikutelma...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Valitettavasti itsellä myös hieman huonoa kokemusta pelan porukasta (varsinkin nuorista) on. Mikähän siitä opistosta tekee niin hienoa, että melkein jättää vanhaa luokkatoveria morottamasta :D Varmaan se on sit itsessä vikaa 8) tai sit ei osaa samalla slangilla nostaa kättä

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Itse en ole millään tavalla mikään vanhanliiton sairaankuljettaja, mutta yritän omata hyvät käytöstavat näin "nuorempanakin" eli mun mielestä on kohteliasta morjestaa kollegalle polilla ja vaikka vaihtaa sananen joskus. On tullut huomattua, että osa pela:n hommissa olevista ei oikein mielellään morjesta tai tekee sen mahd.huomaamattomasti ja osa taas tervehtii ihan normaalisti. Ja useimmiten(?) nämä vähän huonosti morjestavat on jostain syystä vielä nuoria naisia..eihän se nyt voi olla niin NOLOA, jos "joutuu" morjestamaan yksityisellä töissä olevalle, tai mistä minä tiedän, jos vaikka maine menee ;) Mut täällä idässä morjestellaan ihan mielellään muuten ainakin autoista toisille, jopa naapurin kylän vihamiehille :P Poliisit morjestelee myös, lukuun ottamatta liikkuvan poliisin yksiköitä, rajavartijat ei morjestele ja se on aina päivän puheenaihe jos ne nostaavat kätensä!hih

Jos on onneton, on ainakin toivoa paremmasta

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Minoon sokea ja niin ajatuksissani etten tunnista ketään jos ei päin kävele ja sano nimeltä! Ennakkoon siis anteeksi, vaikken kyytijulli olekaan.

Veripalvelu kaipaa kipeästi hengenpelastajia!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

En tiedä sitten. Kyllä noita mouhoja mahtuu ihan joka porukkaan, oli sitten pelastuslaitosta, yksityistä, veparia, osastonsihteeriä tai sitä dinosaurustason vakiyökköä. Omalla käytöksellä pystyy aika paljon kans vaikuttamaan asioihin, jos ei muuta niin morjestelee ja on tuttavallinen ihan vittuillakseen ;). Suurin osa tuollaisesta ylimielisyydestä, ilmeni se sitten miten tahansa, kielii mun silmissä kans enimmäkseen ammatillisesta epävarmuudesta ja moisella käytöksellä paikkaillaan sitten sitä omaa pienuutta.

T: Yks-nuoremman-polven-luontaisesti-jo-kaljupää-yksityiseltä

- K9 supersport -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

En jaksa uskoa että kukaan olisi pelastusopiston käytyään niin täynnä itseään ettei voisi tervehtiä enää sidosryhmiä, seuraavalla keikalla kun voidaan joutua tekemään yhteistyötä hetkenä minä hyvänsä.

Sulla ei selvästi ole kokemusta vielä hirveästi alalta, ja tämä ihan ystävällisellä äänensävyllä

Oikeampaan et voisi osua. Ehkä olen sitten vaan törmännyt sosiaalisempiin sankareihin tai vaihtoehtoisesti en ole huomannut heidän nyrpeyttään. Viimeinen sinänsä mahdollista, nimittäin luen ei-verbaalista viestintää vähintään yhtä hyvin kuin kalat uivat hiekassa.

Kovin kyllä ihmetyttää mikä siinä pelastusopiston koulutuksessa sitten tekee moista..ehkä sinne hakeutuva opiskelijaporukka on sitten luonteeltaan vähän sellaista tms. Siitä kyllä olen yhtä mieltä että usein tuollainen ylenpalttinen itsensä jalustalle nostaminen ja muiden vähättely heijastaa suoraan oman identiteetin heikkoutta. Harvempi sitä välttämättä edes tiedostaa, oman järjenjuoksun suojautumiskeinot lienevät aika paljon automaagisesti toimivia.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ja useimmiten(?) nämä vähän huonosti morjestavat on jostain syystä vielä nuoria naisia..

Toki noita on molemmissa sukupuolissa, mutta välillä oikein hämmentää se vauhti, millä kusi voi nousta päähän.

En voi olla toistamatta entistä allekirjoitustani: Jos nousee hattuun, voi painua v*ttuun.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

En jaksa uskoa että kukaan olisi pelastusopiston käytyään niin täynnä itseään ettei voisi tervehtiä enää sidosryhmiä, seuraavalla keikalla kun voidaan joutua tekemään yhteistyötä hetkenä minä hyvänsä.

Sulla ei selvästi ole kokemusta vielä hirveästi alalta, ja tämä ihan ystävällisellä äänensävyllä

Oikeampaan et voisi osua. Ehkä olen sitten vaan törmännyt sosiaalisempiin sankareihin tai vaihtoehtoisesti en ole huomannut heidän nyrpeyttään. Viimeinen sinänsä mahdollista, nimittäin luen ei-verbaalista viestintää vähintään yhtä hyvin kuin kalat uivat hiekassa.

Kovin kyllä ihmetyttää mikä siinä pelastusopiston koulutuksessa sitten tekee moista..ehkä sinne hakeutuva opiskelijaporukka on sitten luonteeltaan vähän sellaista tms. Siitä kyllä olen yhtä mieltä että usein tuollainen ylenpalttinen itsensä jalustalle nostaminen ja muiden vähättely heijastaa suoraan oman identiteetin heikkoutta. Harvempi sitä välttämättä edes tiedostaa, oman järjenjuoksun suojautumiskeinot lienevät aika paljon automaagisesti toimivia.

Kyllä nuo pelan kaverit meillä tosiaan morjestelee ja jää sanallekin, liekö syynä se, että ovat pääasiassa entisiä yksityisillä työskennelleitä ainakin toinenpuoli parista. toisaalta pienet piirit ja tuttavuus osin myös siviilipuolelta tuo oman lisänsä. Ennen oli ennen ja nyt on nyt...

Poikamies voi olla idiootti tietämättään, ukkomies ei ikinä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 viikkoa myöhemmin...

Pääkaupungissa meno on kivaa katsottavaa......nokkimisjärjestys on ilmeisesti yksi opittava asia Hesan omassa koulussa. Naapurikaupungeissa ei moista ilmiötä ole.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mitä mun pitää päätellä siitä kun piipaa-taksilla osastolle saapunut toppahousu kävelee kansliaan ja antaa halin? Mutta vain mulle, joka olen naimisissa ja yleensä miehiltä hyvin suojaavan rasvakerroksen ympäröimä, ne nätit sinkkutytöt jäi ilman :nauraa:

Jotain on tehty oikein (= toista huomioiden) jossain välissä? Tai persoonallisuus on hurmaava?

Vai lähtikö lompakko takataskusta tai oliko käsipyyhe loppunut toppahousujen autosta? Helkutillinen tarve saada leima papereihin?

Jos potilas on sekavampi kuin meidän yksikössä hoitajansa, kuuluu potilas sairaalahoitoon...

Ylpeiksi jumalat tekevät ensin heidät, jotka jumalat haluavat tuhota.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tuo tervehtiminen on aika hauska juttu, sillä itse teen pääsääntöisesti polilla töitä, mutta säännöllisin väli ajoin käyn lanssissakin tekemässä töitä. Olen nimittäin huomannut, että polilla mua jututetaan ja tervehditään aina, mutta kun tulen lanssilla tai punaisissa vaatteissa vastaan, niin tervehdystä ei kuulu. Tätä tekee osa yksityissistä saku puolen ihmisistä. Pela puolen saku ihmiset tervehtivät nykyään, mutta silloin kun tein pääsääntöisesti saku puolen töitä ei tervehdystä kuulunut. Itse olen vuosieni aikana oppinut, että polilla olen sitten punaisissa tai polin vaatteissa menen tervehtimään niin, että ei jää epäselväksi. Se on toisen puolen häpeä sitten, jos ei ylpeys anna periksi tervehtiä..... :D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 5 viikkoa myöhemmin...

Kyllä itse pelastuslaitoksen edustajana moikkaan kaikkia tasapuolisesti, erityisesti niitä nuoria tyttöjä... Yrmeää käytöstä näkee yleensä yksityisen puolen edustajilta. Onneksi harvoin ja tällöinkin kyseessä on yleensä nuoremman polven "ensihoitaja". Lääkärit on sitten ihan oma lukunsa...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 4 viikkoa myöhemmin...

Minä ainakin tervehdin. Vaikka ihan piruuttani kovempaankin ääneen jos ei vastausta kuulu :D Useimmiten kuitenkin kuuluu, tosin olen näihin "nuoriin tyttöihin" kuuluvaa sorttia enkä kaljupää. Tiedä sitten onko sillä merkitystä vai ei. Tutuissa paikoissa kuitenkin morjestaa kaikki.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 kuukausi myöhemmin...

Pääkaupungissa meno on kivaa katsottavaa......nokkimisjärjestys on ilmeisesti yksi opittava asia Hesan omassa koulussa. Naapurikaupungeissa ei moista ilmiötä ole.

Tuli todistettua jokunen aika sitten Helsingin siirrolla kuinka päivystyksen edessä herra valkoasuinen kulkee autoonsa leuka pystyssä ohi katsomattakaan päälle. Omalta osaltani tilannetta kevensi puoliunisin silmin bongattu "Stadin runkkari"-tarra auton kyljessä joka kyllä korjaantui oikeaan muotoonsa silmien hieraisun jälkeen

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tuli todistettua jokunen aika sitten Helsingin siirrolla kuinka päivystyksen edessä herra valkoasuinen kulkee autoonsa leuka pystyssä ohi katsomattakaan päälle. Omalta osaltani tilannetta kevensi puoliunisin silmin bongattu "Stadin runkkari"-tarra auton kyljessä joka kyllä korjaantui oikeaan muotoonsa silmien hieraisun jälkeen

Toivottavasti moni pelastaja lukee tuon tekstin, vaikka harvempi ehkä palstalla seikkailee. Tuo on jännä kokemus, kun yks harjoittelu on tullut tehtyä tuohon taloon ja kokemus oli varsin positiivinen. Onhan se tuossa talossa joillain se pelastuspuoli sen verran olennaisempi kuin tabis - ja nopeasti tulee ilmeisesti "keikkatili" täyteen, 12 h tabisvuorossa ajetaan kuitenkin lukuisia keikkoja ja perustasolla se on sitä päihtynyttä ja kaatunutta. Liki jokaista potilasta luovutettaessa tulee nähtyä useita muita sairaankuljettajia, samasta laitoksesta, yksityisiltä, seutukunnasta, tietyissä päivystyksissä ympäri maata, usein ollaan jonossa potilaan kanssa usean auton miehistöllä ja aulassa kymmenen tabisjamppaa. Siinä nopeasti vähän sokeutuu, kun ajatus on ajokin saamisessa nopeasti seuraavaan tehtävään valmiiksi. Hirmuisen paljon positiivisia sosiaalisia asioita olen näiltä kulmilta löytänyt, mutta massa sitten tekee sitä, että kaikkeen ei reagoi ja poimii ne oikeasti tutut sieltä joukosta. Silleen kyllä jättää varmasti epäkollegiaalisen vaikutelman. Enkä nyt usko, että tuota Sir Lucaksen kokemusta selittää se, että stadilaisten tekemisiä ja asennoitumisia seurataan tässä maassa vähän tavallista tarkemmin. Lucaksen lukihäiriö korjaantui ja hän luki sitten siis oikeammin "Tsadin..."...

No mutta eilen paikan päällä todistajana kun Jokerit hävisi Ilvekselle 5-6 eli elämää on tsadinkin ulkopuolella...

Hih, jännästi taas polarisoituu Stadi ja muu Suomi. :) Mutta totuushan on, ettei Jokereiden voittamiseen aina hirveästi tarvita eikä Jokereiden ultrafanilauma ole kovin kunnioitetussa huudossa näillä(kään) kulmilla... Kulmilla on elämää myös Jokereiden ulkopuolella... :P

Nämä kommentit on mielenkiintoisia, kun itse on ääneen sanottuna siis muuttanut Helsinkiin, ja kieltämättä vähän joutunut peilaamaan siinä itseään ja omaa asennetta kylään. Ja edelleen kun ääneen jatketaan, niin myös asennetta muutamaan muuhunkin kotipaikkakuntaan.

Jos potilas on sekavampi kuin meidän yksikössä hoitajansa, kuuluu potilas sairaalahoitoon...

Ylpeiksi jumalat tekevät ensin heidät, jotka jumalat haluavat tuhota.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...