Jump to content
MAINOS

Naiset sairaankuljetuksessa?


ampparitar

Recommended Posts

Mitäpä mieltä naisista sair.kuljetuksessa? Kuinka mielestänne pärjäävät? Onko kukaan törmännyt "syrjintään" tai muuten vaan kiusantekoon? Mitä mieltä miespuoliset kolleegat naisesta työparina?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
  • Vastauksia 54
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

Yleensä he kenttätyönsä hoitavat, mutta se asemapalvelus... angry.png

näin tasa-arvon aikaan heidän ei kuulemma tarvi tiskata tai siivota, kun kotonakin joutuvat moista tekemään.  ;D

Poikamies voi olla idiootti tietämättään, ukkomies ei ikinä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: henriikkamaria

meillä koulussa ja työharjoitteluissa pohdittu samaa ja saatu hyvää palautetta sukupuolestamme. on sanottu että unelmapari lanssissa on mies ja nainen. esim jotkut vierasmaalaiset eivät hyväksi miehen koskettamista vaan pitävät sitä loukkaavana.näin ollen perusmittausten ottaminenkin on huonolla hapella. esimerkkejä mies-nainen työpareista on paljon, ja huonoja kokemuksiakin varmasti on mutta tämä on minun mielipiteeni. itse pidän sitä vahvuutena että olen nainen.(sitten kun äly loppuu tarvitaan vasta voimaa..) ;D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 kuukausi myöhemmin...

naiset työparina sakussa on ihan jees. olen itse tehnyt muutaman työvuoron naisen kanssa ja olen ihan tyytyväinen. ainoa missä tulee välillä ongelmia on se kun pitää kantaa esim. kolmannesta kerroksesta paareilla potilas autoon... mutta silloin meilläpäin on hyvä kun voi ottaa vpk:n ensivasteyksikön kantoavuksi.

ei mulla ole mitään sitä vastaan, että naiset on sakussa töissä. sitä paitsi ne tuo mukavaa piristystä arkeen, ei tarvi aina käydä niitä samoja "miesten" juttuja läpi.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Marsalkka

. esim jotkut vierasmaalaiset eivät hyväksi miehen koskettamista vaan pitävät sitä loukkaavana.

varmasti on mutta tämä on minun mielipiteeni. itse pidän sitä vahvuutena että olen nainen.(sitten kun äly loppuu tarvitaan vasta voimaa..) :D

minä voin hyvin kunnioittaa somppua tms. ja olla koskemattakin.... :)

älyllähän sitä paarit kannetaan eikä voimalla.  ;D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Justiinsa olin edelliset kaks vuoroa naisen kanssa töissä ja ei juuri valittamista. Hommansa hoitavat ok ja säntillisesti, joutuvat meillä taistelemaan työpaikastaan..

On olemassa hyviä ja huonoja sukupuoleen katsomatta!!

Väärä mappi. Tästä asiasta minulla juurikaan ei ole mitään tietoa, niinkuin oikeastaan mistään asiasta, mutta senverran tahdon sanoa että...

Niin, lämpösempi se on flunssassa taksissa matkustaa kuin tabiksen kontissa...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Justiinsa olin edelliset kaks vuoroa naisen kanssa töissä ja ei juuri valittamista. Hommansa hoitavat ok ja säntillisesti, joutuvat meillä taistelemaan työpaikastaan..

On olemassa hyviä ja huonoja sukupuoleen katsomatta!!

Tuo sana, taistelemaan nousi pintaan tekstistäsi. Minusta itsestäni on aivan järkyttävää se minkä taistelun työpaikasta sairaankuljetuspuolella naisena joutuu käymään. Välillä tuntuu, ettei mikään riitä. Vaikka olet ollut töissä eri ambulansseissa ja sinulla on riittävä koulutus ja testit jne niin ei töitä vaan heru. Perustelu on ollut aina sama. Naiset, kun ei jaksa kantaa vermeitä ja paareja. Mitenköhän niitä sitten on jaksanut kantaa niissä edellisissä työpaikoissa? Kovin on omituista tuo käyttäytyminen!!!

No, itse kuulin jälkijättöisesti eräältä yrittäjältä (joka käytti samaa perustelua suurinpiirtein), että olisihan hän minut palkannut, jos olisi tiennyt, että hommat hoituvat noin näppärästi. Tämän totesi puolivuotta sen jälkeen, kun oli palkannut työhön vastavalmistuneen miesimmeisen ja me tapasimme toisessa yhteydessä.No, nytpä uskoo, että tämä nainen ainakin kantaa paareja.

Opettaja jumalan armosta...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tuo sana, taistelemaan nousi pintaan tekstistäsi. Minusta itsestäni on aivan järkyttävää se minkä taistelun työpaikasta sairaankuljetuspuolella naisena joutuu käymään. Välillä tuntuu, ettei mikään riitä. Vaikka olet ollut töissä eri ambulansseissa ja sinulla on riittävä koulutus ja testit jne niin ei töitä vaan heru. Perustelu on ollut aina sama. Naiset, kun ei jaksa kantaa vermeitä ja paareja. Mitenköhän niitä sitten on jaksanut kantaa niissä edellisissä työpaikoissa? Kovin on omituista tuo käyttäytyminen!!!

Sanoisin että laitonta on tuollainen käyttäytyminen. Ei naisia voi siirtää syrjään heikkouden takia, kaikille on asetettava samat rajat. Eli jos ambulanssiin töihin pyrkivä mies ei jaksa suorittaa fyysisiä tehtäviään niin ulos!

Esimiehenä olen pestannut niin naisia kuin miehiäkin ambulanssihommiin. Molemmat sukupuolet ovat selviytyneet töistään hyvin, yksikään "normaali" potilas ei ole jäänyt kantamatta. Ja kantaminen on vasta se toissijainen työ.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Samaa mieltä "Kyytimiehen" ja "Ensihoitajan" kanssa. Miten nainen ei muka jaksaisi lanssissa, jos kuitenkin jaksaa osastoilla nostella toisen naisen kanssa yli 100 kg:a painavia potilaita ees taas monta kertaa vuoron aikana?

Syrjintää en ole kokenut koskaan nais- enkä miespuolisten kollegoiden taholta. Lanssityössäkään eivät potilaat epäilleet jaksamisiani, mutta "somppumiehet" kyllä eniten häiritsivät - heidän mielestään he saivat käyttäytyä "kulttuurinsa mukaisesti" ja heidän kulttuurissaan naiset, jotka käyttivät pitkiähousuja, olivat kaikkien miesten käytettävissä. Olis vaan ollut aika huvittavan näköistä mekko päällä hommailla - olis ollut aika monta silmäpakoa valkoisissa sukkahousuissa ja koko ajan olis pitänyt osata kyykistellä hienovaraisesti.

Aina kun minun pitää valita kahdesta pahasta, kokeilen sitä pahaa, johon en ole vielä tutustunut.

                                  - Mae West -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

olen huomannut saman ilmiön.... en ole monestikkaan nähnyt 2 naista samassa vuorossa. Meidän työnantaja ei laita 2 naista samaan vuoroon jos ei ole "pakko!!" syyksi hän on sanonut MT-potilaat ja voiman.

kyllä naiset mun mielestä voivat toimia parina, mutta osittain olen samaa mieltä noiden MT potilaiden kohdalla... jos "isohihna luistaa" on helpompi käydä naisen päälle kun miehen päälle... ja jos kerrostalosta kannetaan potilasta, niin on voima tarpeen... mutta onhan esim. ensivaste/toinen yksikkö käytettävissä jos eivät omat voimat riitä  :-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Niin ei kai naiset ole sen kummempia oli ne töissä sairaankuljetuksessa, poliisina tai autonasentajina. Eli tekee työtä siinä missä mieskin. huh.gif

Ja kyllä paarin nousee naisiltakin tai työntyy eteenpäin  ::) miten vain. Miksi tätä että naisia on sakussa niin kovasti ihmetellään.

Tsempiä naisille vaan  :o

Etulinjan mies

Kanyloi varjoaan nopeammin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Minäkin kysyin aikanaan eräältä yksityiseltä keikkalaisen paikkaa sakuun, niin vastaus oli hyvin tylyt: meidän firma ei ota naisia (työpaikka oli ilmoitettu mm. osoitteessa http://www.mol.fiangry.png

- Sinähän olet väsynyt, kun on oikein pussitkin silmien alla!

- Ei ne oo pussit, ne on tissit!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Lain mukaan sukupuoli ei sais vaikuttaa...

Ei oo sit sama yksityinen, miss mä joskus tein keikkaa.

Aina kun minun pitää valita kahdesta pahasta, kokeilen sitä pahaa, johon en ole vielä tutustunut.

                                  - Mae West -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Lain mukaan sukupuoli ei sais vaikuttaa...

Ei saisi ei. Ongelma ei kyllä ole yksinomaan naisten, tällä alalla myös miespuoleisia hoitajia on jätetty valitsematta sukupuolen takia.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

On vai? Voitko sanoa esimerkin? Yleensähän miehet saa paikkaa hakiessa vähän "munalisää".

Aina kun minun pitää valita kahdesta pahasta, kokeilen sitä pahaa, johon en ole vielä tutustunut.

                                  - Mae West -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

On vai? Voitko sanoa esimerkin? Yleensähän miehet saa paikkaa hakiessa vähän "munalisää".

Aika rankkaa yleistystä - taas. Ja kyllä se vain niin on, että tiedän muutaman miehen, jotka ovat jääneet työpaikatta sukupuolensa tähden. Että tällä alalla toimii molempiin suuntiin tää syrjintä.

Jos et pidä siitä, että muut kävelevät ylitsesi, nouse ylös lattialta.

Non sunt multiplicanda entia praeter necessitatem.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

On vai? Voitko sanoa esimerkin?

Tunnen osastonhoitajan joka on sanonut ettei ikinä tule palkkaamaan miespuoleista hoitajaa osastolleen ja on myös toteuttanut tätä käytännössäkin.

Entäpä jos miespuoleinen päällikkö sanoisi julkisesti noin naistyöntekijöistä...?

Yleensähän miehet saa paikkaa hakiessa vähän "munalisää".

Kerroppas sinä nyt vuorostasi esimerkki tästä!
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

niin, en ihan tuulesta temmannut tätä eikä ole mun henkilökohtainen mielipide eikä yleistys... lisää aiheesta esim. Davies, C. (1995) Gender (in Healthcare tai jotain sinnepäin, en jaksa muistaa koko kirjan nimeä)... eli on tätäkin kovasti tutkittu - ja Suomessakin, ainakin sosiologiassa

Mä tunnes kans osastonhoitajan, joka sanoi, että hän ei palkkaa enää yhtään naista. Syy: osastolta jäi 9 sh:a lähes samanaikaisesti äitiyslomalle.

Sit tämä oh perui puheensa, mutta väitti jauhaneensa osaston kahviin e-pillereitä. Sitten miessh jäikin isyyslomalle - ja taas oh repi pelihousujaan.

Aina kun minun pitää valita kahdesta pahasta, kokeilen sitä pahaa, johon en ole vielä tutustunut.

                                  - Mae West -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Yleensähän miehet saa paikkaa hakiessa vähän "munalisää".

Kerroppas sinä nyt vuorostasi esimerkki tästä!

niin, en ihan tuulesta temmannut tätä eikä ole mun henkilökohtainen mielipide eikä yleistys... lisää aiheesta esim. Davies, C. (1995) Gender (in Healthcare tai jotain sinnepäin, en jaksa muistaa koko kirjan nimeä)... eli on tätäkin kovasti tutkittu - ja Suomessakin, ainakin sosiologiassa

Loistava esimerkki ;D
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mä tunnes kans osastonhoitajan, joka sanoi, että hän ei palkkaa enää yhtään naista.

Siis hei, tämähän se esimerkki oli eikä toi kirjallisuusviite. 

Tunnen osastonhoitajan joka on sanonut ettei ikinä tule palkkaamaan miespuoleista hoitajaa osastolleen

Myös loistava esimerkki!  ;D

Aina kun minun pitää valita kahdesta pahasta, kokeilen sitä pahaa, johon en ole vielä tutustunut.

                                  - Mae West -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mä tunnes kans osastonhoitajan, joka sanoi, että hän ei palkkaa enää yhtään naista.

Siis hei, tämähän se esimerkki oli eikä toi kirjallisuusviite. 

Siis esimerkki että "yleensähän miehet saa paikkaa hakiessa munalisää"??

Mielenkiintoinen esimerkki, en kyllä ymmärrä missä tuossa tulee esille miehen munalisä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Eikös muuten olekin mielenkiintoista, että kun naiset haluavat miesvaltaiselle alalle, niin heti aletaan hämmästelemään sukupuolikiintiöitä ja sensellaisia. Naisvaltaisilla aloilla en vastaavaan olekaan sitten törmännyt, vaan oikeastaan tähän "munalisä"-termiin ja järjettömään kateuteen. "Hei nyt in virkoihin valittu kaksi miestä samalle osastolle ihan lähiaikoina! Kyl se on helppoo kun on.. .." jne..

Nojoo.. ampuu hivenen ohi aiheesta ;D)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Naisvaltaisilla aloilla en vastaavaan olekaan sitten törmännyt, vaan oikeastaan tähän "munalisä"-termiin ja järjettömään kateuteen. "Hei nyt in virkoihin valittu kaksi miestä samalle osastolle ihan lähiaikoina! Kyl se on helppoo kun on.. .." jne..

Toi on ihan totta, samaa kuuli jo koulussa naisten suusta ;D
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...