Jump to content
MAINOS

lomapäivistä kysymys


sh jemi

Recommended Posts

Taas tulen teiltä viisaammilta kyselemään...

Eli minulla olisi syksyllä lomaa 4 vuosilomapäivää. Ainut viikko mikä on vielä vapaana on pyhäinpäivä viikko. Kannattaako siihen edes ottaa tuota lomaa? KV-tesistä käsitin että 4 vuosilomapäivää on kalenteripäivinä 6. Mutta onko silloin viikossa/listassa yksi vapaapäivä vähemmän? Entäs kun siinä on tuo ylimääräinen pyhäpäivä, menetänkö sen ylimääräisen vapaan tms?

Toinen vaihtoehto olisi jakaa lomapäivät niin että pitäisin 2+2. Mutta onko siinä(kään) mitään järkeä?

Kerran luulin notta olin vääräs mutta sitten huomasinkin notta erehryyn.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Tässä tapauksessa ihan sama. Ota lomaa siten kuin itse tarvit :) Pyhäinpäivä on lauantaina, siitä ei saa ylimääräistä vapaata. Jos pidät lomaa 4pv, vahvistetaan sinulle lisäksi 2 vapaata (ma-la). Jos pidät lomaa 2+2, vahvistetaan sinulle molempien lomapätkien yhteyteen yksi vapaapäivä, eli loma on esim. ma-ke.

Kokemus on hyvä opettaja, mutta lähettää sikamaisen isoja laskuja

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Pyhäinpäivä on lauantaina, siitä ei saa ylimääräistä vapaata.

Ai eikö saa ollenkaan!? Eikö silloinkaan saa jos on töissä?

Kerran luulin notta olin vääräs mutta sitten huomasinkin notta erehryyn.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Pyhäinpäivä on lauantaina, siitä ei saa ylimääräistä vapaata.

Ai eikö saa ollenkaan!? Eikö silloinkaan saa jos on töissä?

Ei, vain arkipyhistä saa ylimääräisen vapaan. Esim. ensi talvena itsenäisyyspäivästä saa vapaan. Jouluaatto näyttää olevan perjantai, siitä saa yhden vapaan. Uudenvuodenpäivä on lauantaina, siitä ei saa, loppiainen on torstaina, siitä tulee yksi vapaa. Meillä listojen vaihdot menevät tänä vuonna siten, että kolmeen peräkkäiseen listaan tulee yksi ylimääräinen vapaa, joten pitkillä vapailla ei pääse herkuttelemaan :(

Kokemus on hyvä opettaja, mutta lähettää sikamaisen isoja laskuja

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Onko niin että vain arkipyhistä saa ylim. vapaan. Miten tää on menny multa ihan ohi vaikka oon kuitenkin jo muutaman vuoden työelämässä ollut...

Meillä on ainakin tässä listassa yksi ylimääräinen vapaa kun on juhannus ja sehän lauantai!?

Kerran luulin notta olin vääräs mutta sitten huomasinkin notta erehryyn.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Onko niin että vain arkipyhistä saa ylim. vapaan. Miten tää on menny multa ihan ohi vaikka oon kuitenkin jo muutaman vuoden työelämässä ollut...

Meillä on ainakin tässä listassa yksi ylimääräinen vapaa kun on juhannus ja sehän lauantai!?

Se ylimääräinen vapaa tulee juhannusaatosta, joka on perjantaina.

Lisään tähän vielä KVTES.stä kohdan, jossa puhutaan arkipyhäviikon työajasta,

Arkipyhäviikon työaika

2 mom. Niillä viikoilla, joihin sisältyy pitkäperjantai, toinen pääsiäispäivä, helatorstai,

juhannusaatto tai muuksi päiväksi kuin lauantaiksi tai sunnuntaiksi

sattuva uudenvuodenpäivä, loppiainen, vapunpäivä, itsenäisyyspäivä,

jouluaatto, joulupäivä tai tapaninpäivä (työaikaa lyhentävä

arkipyhä), säännöllinen viikkotyöaika (lisätyöraja) on kutakin edellä

lueteltua päivää kohti 7 tuntia 39 minuuttia lyhyempi kuin 1 momentissa

on määrätty. Osa-aikatyöaikaa lyhennetään tällaisilla viikoilla kutakin

edellä mainittua työaikaa lyhentävää arkipyhää kohti vastaavalla

osuudella 7 tunnista 39 minuutista kuin asianomaisen viranhaltijan/

työntekijän osa-aikatyöaika on 1 momentin mukaisesta täydestä työajasta

Kokemus on hyvä opettaja, mutta lähettää sikamaisen isoja laskuja

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 kuukautta myöhemmin...

Jos pidän jouluviikolla 4pv lomaa,lasketaanko jouluaatto eli 24pv joka on tänä vuonna perjantai lomapäiväksi?

Kato, elämän sen voi kadottaa

Jos sitä liian pitkään odottaa

Kuolen jos en pääse liikkumaan

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jos pidän jouluviikolla 4pv lomaa,lasketaanko jouluaatto eli 24pv joka on tänä vuonna perjantai lomapäiväksi?

Jos otat koko jouluviikon ma-su lomaa, sinulla menee 4 lomapäivää, kun sillä viikolla arkipyhä (ylimääräinen vapaa)eli laskennallisia lomapäiviä on 6. Jos otat lomaa vain 6 päivää ma-la tai ti-su niin sinulla menee vain 3 päivää lomaa, kun laskennallisia lomapäiviä on 5. Jouluaatto merkitään kyllä lomapäiväksi, vaikkei se kulutukaan lomapäiviä.

On ne niin erilaiset raulit, toinen on herkkä ja ujo, toinen taas suuna päänä

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...