Jump to content
MAINOS

Lisää palkkaa!


General

Recommended Posts

Tere! Nyt pamahtaa kysymystä henkilökohtaisesta palkakorotuksesta. Onko kukaan itselleen sellaista yrittänyt saada / saanut?! Onko tullut palkkaluokan nousu vai henk.koht. lisä?! Minkälaista työtä teet sekä yksityinen vai kunta?! Oliko helppo saada vai joutuiko taistelemaan oikeuksiensa puolesta? Haluaisin kuulla vähän kokemuksia muilta arvon kollegoilta.

 

 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Sain henk. koht. palkanlisän edellisessä vakituisessa työpaikassani palkkaluokan nousun yhteydessä. Kyseessä oli yksityinen sairaankuljetusyritys. Jouduin taistelemaan lisän perään pitkänkin aikaa, mutta kun firma vaihtoi omistajaa ja lähiesimiehet muuttuivat, tuli ihan tuntuva korotus helposti hyvin perustein.

Optimisti näkee rinkilän. Pessimisti vain reiän.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Riippuu ihan firmasta miten noita saa. Kunnallisella puolella nuo lisät tuntuvat olevan joihinkin raameihin kirjoitettuja. Esim. HUS:lla taitaa lukea lisien myöntämisperusteena että pitää olla jokin sellainen vastuualue, joka selkeästi poikkeaa siitä normaalista yksikön päivittäisestä toiminnosta ja se vaatii lisäkoulutusta. Leikkurissa esim. tietojärjestelmävastaavat ja päivystävät perfuusiohoitajat saivat jotain lisää, tehoilla ne hoitajat jotka tekivät dialyysihoitoa saivat jotain.

Nykyisessä puljussani saa jonkinlaisen lisän siitä, että suostuu laittamaan nimensä päivystyssopimukseen, eli tekemään kotivarallaoloja. Meilläkin noista erityisvastuuhommista kyllä palkitaan palkankorotuksilla, mutta silloin käytetään pääsääntöisesti peruspalkan korottamista, määräaikaisesti jos kyseessä on jokin määräaikainen juttu.

Minusta noita tulisi aina kysyä ja vaatia pomolta jos työnkuva laajenee, jos saa jonkin vastuualueen joka selkeästi vaatii hommia ja panostusta. Eli jos napsahtaa jokin opiskelija-, elvytys- tai lääkevastaavan nakki, kyllä siinä voi aina palkkaakin tarkistaa.

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 kuukausi myöhemmin...

...joo, kunnallisella puolella tuntuu olevan niin, vastuualueiden lisääminen on "työsi arvostamista"... tosin, palkassa se ei näy. :/

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kun aikanaan aloitin työssä, jossa minulla oli kaksi isoa vastuualuetta, olin mm. kotihoidon ainoa sairaanhoitaja ja tiiminvetäjä, tingin tätä huomioon otettavaksi myös palkkauksessa... Otettiinhan se, summa vaan tuntui lähinnä aika "hurjalta", sain nimittäin huikeat 20euroa enempi palkkaa kuin muut työnantajan eri yksikössä työskentelevät sairaanhoitajat.. Lisätääs sen verran, että tämä oli kunnallisella puolella.

Joten vastaukseen, olen saanut ja kävikin aika helposti, mutta summa oli sitten lähinnä nimellinen... :-/

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Henkilökohtainen lisä maksetaan mulle yhdestä erityisosaamisalueestani ja ei oo tarvinu siitä rahasta tapella. Ja vastuukaan mokomassa ei ole nii kamala.

Jos et pidä siitä, että muut kävelevät ylitsesi, nouse ylös lattialta.

Non sunt multiplicanda entia praeter necessitatem.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mä sain aikanaan yksityisellä n. 250e lisää (+puhelin ja tietokone kotiin), kun titteli muuttui terkkarista vastaavaksi hoitajaksi ja siirryin tekemään työvuorot (jotka päivätyössä olikin hirmu vaikeet), lomat, sijaiset sekä toki huolehtimaan muutamista muista jutuista. Ei nyt kauheesti hommat lisääntyny. Pyysin hiukka enemmän kun sain, mutta ihan ok lisä toikin oli (kun ei se multa kauheita vaatinut).

"Hetki ennen ja hetki jälkeen, ja välissä se, jota et voi koskaan saada takaisin". -Tommy Tabermann-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mä sain aikanaan yksityisellä n. 250e lisää (+puhelin ja tietokone kotiin), kun titteli muuttui terkkarista vastaavaksi hoitajaksi ja siirryin tekemään työvuorot (jotka päivätyössä olikin hirmu vaikeet), lomat, sijaiset sekä toki huolehtimaan muutamista muista jutuista. Ei nyt kauheesti hommat lisääntyny. Pyysin hiukka enemmän kun sain, mutta ihan ok lisä toikin oli (kun ei se multa kauheita vaatinut).

No ei ole kovin kummoinen palkankorotus jos aloit tekemään käytännössä osastonhoitajan töitä.

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mä sain aikanaan yksityisellä n. 250e lisää (+puhelin ja tietokone kotiin), kun titteli muuttui terkkarista vastaavaksi hoitajaksi ja siirryin tekemään työvuorot (jotka päivätyössä olikin hirmu vaikeet), lomat, sijaiset sekä toki huolehtimaan muutamista muista jutuista. Ei nyt kauheesti hommat lisääntyny. Pyysin hiukka enemmän kun sain, mutta ihan ok lisä toikin oli (kun ei se multa kauheita vaatinut).

No ei ole kovin kummoinen palkankorotus jos aloit tekemään käytännössä osastonhoitajan töitä.

Työyksikköjä oli 2 ja työntekijöitä (joiden asiat mulle kuului) yhteensä 5. Ei siinä kauheesti hommia ollut :) Ihan ok korvaus siihen nähden oli. Aikaa tohon meni viikottain 0-2h (ja tein ne muun työn lomassa)

"Hetki ennen ja hetki jälkeen, ja välissä se, jota et voi koskaan saada takaisin". -Tommy Tabermann-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mä sain aikanaan yksityisellä n. 250e lisää (+puhelin ja tietokone kotiin), kun titteli muuttui terkkarista vastaavaksi hoitajaksi ja siirryin tekemään työvuorot (jotka päivätyössä olikin hirmu vaikeet), lomat, sijaiset sekä toki huolehtimaan muutamista muista jutuista. Ei nyt kauheesti hommat lisääntyny. Pyysin hiukka enemmän kun sain, mutta ihan ok lisä toikin oli (kun ei se multa kauheita vaatinut).

No ei ole kovin kummoinen palkankorotus jos aloit tekemään käytännössä osastonhoitajan töitä.

Työyksikköjä oli 2 ja työntekijöitä (joiden asiat mulle kuului) yhteensä 5. Ei siinä kauheesti hommia ollut :) Ihan ok korvaus siihen nähden oli. Aikaa tohon meni viikottain 0-2h (ja tein ne muun työn lomassa)

Siis miksi se puhelin ja kone tuli kotiin? Olettaako työnantaja että sinä vapaa-ajallasi tekisit jotain työjuttuja, vai saatko tehdä normaali työpäivän kotona? Etätyö ois kyllä aika unelmaa...

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mä sain aikanaan yksityisellä n. 250e lisää (+puhelin ja tietokone kotiin), kun titteli muuttui terkkarista vastaavaksi hoitajaksi ja siirryin tekemään työvuorot (jotka päivätyössä olikin hirmu vaikeet), lomat, sijaiset sekä toki huolehtimaan muutamista muista jutuista. Ei nyt kauheesti hommat lisääntyny. Pyysin hiukka enemmän kun sain, mutta ihan ok lisä toikin oli (kun ei se multa kauheita vaatinut).

No ei ole kovin kummoinen palkankorotus jos aloit tekemään käytännössä osastonhoitajan töitä.

Työyksikköjä oli 2 ja työntekijöitä (joiden asiat mulle kuului) yhteensä 5. Ei siinä kauheesti hommia ollut :) Ihan ok korvaus siihen nähden oli. Aikaa tohon meni viikottain 0-2h (ja tein ne muun työn lomassa)

Siis miksi se puhelin ja kone tuli kotiin? Olettaako työnantaja että sinä vapaa-ajallasi tekisit jotain työjuttuja, vai saatko tehdä normaali työpäivän kotona? Etätyö ois kyllä aika unelmaa...

Tää menee nyt totaalisesti OT.. Konetta tarvittiin mm. siihen, ettei kaupungin koneella ei ollut Titanian käyttömahdollisuutta (olin siis yksityisen firman palveluksessa, joka palvelut kaupungille järjesti). Sain tehdä näitä juttuja kotona etätyönä myös hoitovapaan aikana. Pakko kehua, et oli kyllä kaikenkaikkiaan ihan loistava ja joustava systeemi tuon työnantajan kanssa. Itse sai vaikuttaa miten, missä (kotona voi tehdä etänä esim. duunivuorot yms.) ja mitä teki, kunhan hommat hoitui hyvin. Ei mitään koiria haudattuna. :)

Sit viel muoks. Jos joku haluaa tarkempia yksityistietoja, niin yv:tä vaan, muuten en enää julkisemmin ruodi tätä asiaa. Tässä ketjussa kaiketi keskustellaan näistä korotuksista ;-) Musta niin harvoin puhutaan palkoista suoraan (etenkin noista omista henk.kohtasista lisistä), että keskustelu niistä ihan numeroina ois tervetullutta ja vähän osviittaa siitä, millaista työpanosta se lisäsumma sit edellyttää verrattuna normipalkkaan.

"Hetki ennen ja hetki jälkeen, ja välissä se, jota et voi koskaan saada takaisin". -Tommy Tabermann-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Etätyö ois kyllä aika unelmaa...

Etätyö sopii oikeasti melko harvalle ainakaan täysiaikaisena. Emännällä olis mahdollisuus tehdä työnsä etänä, tätä kokeilikin mutta äkkiä palasi normaaliin päivärytmiin. Työyhteisön puuttuminen, suuremman itsekurin vaatimukset ja työpaikkaruokailun loppuminen oli kuulemma syyt miksi halus takaisin "oikeisiin töihin" Nyt tekee satunnaisesti etäperjantain ja/ tai -maanantain mökiltä käsin ja on tyytyväinen tähän systeemiin.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Etätyö ois kyllä aika unelmaa...

Etätyö sopii oikeasti melko harvalle ainakaan täysiaikaisena. Emännällä olis mahdollisuus tehdä työnsä etänä, tätä kokeilikin mutta äkkiä palasi normaaliin päivärytmiin. Työyhteisön puuttuminen, suuremman itsekurin vaatimukset ja työpaikkaruokailun loppuminen oli kuulemma syyt miksi halus takaisin "oikeisiin töihin" Nyt tekee satunnaisesti etäperjantain ja/ tai -maanantain mökiltä käsin ja on tyytyväinen tähän systeemiin.

Omassa hommassa etätyötä rajoittaa paljolti se, että päivät on täynnä kokouksia. Tämän tosin olen viettänyt kotona ja niin ajattelin ensi perjantainkin viettää.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...