Jump to content
MAINOS

Kuinka pitkään valviralla kestää käsitellä nimikesuojaushakemus?


Julma

Recommended Posts

Kuinka kauan olette joutuneet odottamaan nimikesuojauksen/laillistamisen vahvistuslappua kotiin?

Jotkut kuulemma saaneet sen lapaan samalla kun saaneet todistuksen koululla. Omaa kuittia ei ole vielä näkynyt. Joko kannattaa soitella perään vai onko tää normaalistikin sellainen ikuisuusprosessi? Hakemuslappu viety opintotoimistoon ohjeen mukaan about kuukausi takaperin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Kuinka kauan olette joutuneet odottamaan nimikesuojauksen/laillistamisen vahvistuslappua kotiin?

Jotkut kuulemma saaneet sen lapaan samalla kun saaneet todistuksen koululla. Omaa kuittia ei ole vielä näkynyt. Joko kannattaa soitella perään vai onko tää normaalistikin sellainen ikuisuusprosessi? Hakemuslappu viety opintotoimistoon ohjeen mukaan about kuukausi takaperin.

Lähihoitajille ei tule Valvirasta laillistamislapppua koska se ei ole laillistettu ammatti.

http://www.valvira.fi/luvat/ammattioikeudet

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ei tule ei, mutta nimikesuojauksesta pitäisi tulla. Jos ei muuta niin ainakin lasku kaiketi kun puhetta oli, että se maksaa neljä kymppiä ja raha ei ole vielä liikkunut. Ja kai siitä nyt muutenkin joku ilmoitus tulee, että olette rekisterissä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Se todistus tulee postiennakolla. Meillä koululta lähetettiin nipuissa niitä hakemuksia, koska se halvempi hinta koskee juurikin kun niitä todistuksia kirjoitetaan useampi kerrallaan. Itse en ehtinyt oman luokkani matkaan kun viimeisen näytön vastaanotto viivästyi, ja sain tuon nimikesuojaustodistuksen vasta n. 7kk valmistumisen jälkeen... Olipa mukava kun palkasta otettiin epäpätevyysvähennys koko tuon ajan.

Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win you're still retarded.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Varmasti erittäin mukavaa.

Mä saan kyllä täyden tilin työstäni, mutta olishan tuo tavallaan sellanen viiminen virstanpylväs valmistumisen kanssa. Ja sitten se fakta, että teoriassa mun tarvis käyttää tittelinä hoitajaa tms. kun allekirjotan lappuja, nythän mä oon valehoitaja jos oikein viilataan.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Silloin kun mä valmistuin Jyväskylästä -07 lähihoitajaksi niin me saatiin ne nimikesuojauksen vahvistuslaput käteen samalla todistusten kanssa. Me vaan tuotiin rahat ja koulu hoiti loput.

EKG NERD

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mä oon aina kanssa vieny jo koululle rahan ja nimikesuoja (lh) ja Laillistamislaput (sh) on sitte ollu todistuksen kanssa samassa kun on todistuksen koululta saanu... tosin lh koulusta valmistumisesta on jo yli 10 vuotta joten on asiat näköjäs porin päässäkin muuttuneet.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meillä nimikesuojaus maksettiin koulussa keväällä ja paperi tuli kotiin muistaakseni elokuussa, syksyllä kuitenkin. Näin ainakin vuonna 2008.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mä olen saanut kaikki nuo laput aina lapaseen suoraan koulusta todistuksen kera (lh, sh ja th).

"Hetki ennen ja hetki jälkeen, ja välissä se, jota et voi koskaan saada takaisin". -Tommy Tabermann-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Valmistuin jouluna - 09. Sain todistuksen helmikuun loppupuolella. Jouluna valmistuneita on varmaan vähemmän, en tiedä vaikuttaako aikaan että kestäskö keväällä valmistuneilla kauemmin jos valmistuneita enempi.

3 lapsen äiti

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

tyttäreni valmistui nyt keväällä Oulusta, lappu Valviralta tuli kuulemma about vajaat kaks viikkoa senjälkeen!

joka toiselle kuoppaa kaivaa jokatoiselle ei

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Melko kohtuuttomalta kuulostaa, mikäli lappua joutuu odottelemaan useamman kuukauden!! Aika monessa paikassa maksetaan palkka vähennettynä epäpätevyyslisä kunnes on näyttää Valviran lappu...

Minulla on kyllä tutkintotodistus kourassa mutta Valviran lappua odottelen. Palkanlaskija haluaa kyllä nähdä tukintotodistuksen joten jospa se jo riittää nostamaan palkan siihen summaan mistä tähän saakka on vähennykset tehty... Toivossa on hyvä elää :-)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Sinänsä mun mielestä oli hassua että Hgin kaupungille kelpasi kyllä tutkintotodistus todisteeksi valmistumisestani ja näin ollen oikeudestani toimia lähihoitajan sijaisuudessa, mutta palkkaa ei kuitenkaan maksettu täysimääräisenä.

Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win you're still retarded.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mä en kyllä ymmärrä miks se ois jotenkin työntekijän homma toimittaa joku lappu. Sillä lapulla ei ole yhtään mitään virkaa, sehän ei todista mitään. Se on vain tiedoksianto sille henkilölle itselleen että sun rekisteröinti on mennyt perille. Jos kattelette Valviran sivuja niin siellähän ei ole esim. sellaista ohjetta miten saisi kadonneen lapun tilalle uuden, vaan numero josta laillistamis/nimikesuojausasioita voi hakea. Eli ei sillä lapulla varsinaisesti mitään tee!

Siinä lapussa on näet juurikin se ongelma, että se ei ole reaaliaikainen. Sen jälkeen kun olet lapun saanut, voit menettää oikeutesi tai niitä voidaan rajoittaa Valviran toimesta. Mutta ei ne siihen lappuun päivity! Siksi onkin epäilyttävää että työnantajalle riittää se lappu, joka siis voi olla vaikka kymmenen vuotta vanha. Eli se on nimenomaan työnantajan, ei työntekijän vastuu tarkistaa se laillistaminen/nimikesuojaus. Ja se tapahtuu olemalla yhteydessä Valviraan, sivuilta löytyy puhelinnumero josta asian voi nopeasti tarkistaa.

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mitenkäs sitten me aikuiset joiden tutkinnon valmistumispäivämäärä on tuolla jossakin? Meidän koulussa ei aikeille annettu valmistumispäivää. Ainoa mitä tiedettiin oli se, että näyttösuunnitelmat käsiteltiin 16.6. kokouksessa.

Sen lisäksi Valvira lähettää meille laskun kotiin - nuoriso sai maksaa koulussa jo etukäteen tämän rekisteröintinsä.

Eli kauankohan mahtaa aikeilla kestää.. :P

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mulla ei otettu mitään vähennyksiä palkasta kun valviran lappu puuttui, vein sopparin aloittaessani todistuksen = opintorekisteriotteen koululta (jossa oli virheitä + puuttui viimeinen näyttö muistaakseni ;). Sen näyttötutkintotodistuksenkin näyttötutkintotoimikunnalta sain vasta joskus tammikuussa, riitti että toimitan kun sain sen. Siksi siinä muuten varmaan kesti että sain valviralta todistuksen koska ensin piti saada se näyttötutkintotoimikunnan todistus jonka perusteella valvira antoi todistuksen.

(mä tosin sain jo viime kesänä täyden palkan kuukauden kun olin opiskelijana töissä)

3 lapsen äiti

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Täällä SHP on kyllä maksanut täyden palkan ihan sillä koulun todistuksella. Ei ole tarvinnut odotella TEOn/Valviran lappuja.

"If you ain't part of a solution, you are solid or gas."

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 viikkoa myöhemmin...

Oma virallinen valmistumispäivä oli 18.6. ja nyt perjantaina sain käydä hakemassa Valviran lappuset postista. Maksu hoitui myös samalla, kun olivat paperit postiennakolla lähettäneet. Kyllä tuli kahdelle paperille aikalailla hintaa... ;)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Aikuisopiskelijat saa ainaki Vaasassa postissa laskun. Me ei siis saatu ees koulussa sitä maksaa. Opettaja puhu 55 eurosta. Tiedä sitte onko annettu väärää infoa..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Postiennakollahan tuo lappunen tuli. Maksoi sh:lle 40 euroa + postimaksuja vajaat vitonen.

Mutta kyllä meille jo koulussa sanottiin, että lappu tulee postiennakolla lähipostiin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Neljäkymppiä lähihoitajille nimikesuojaus (jos haki muun ryhmän kanssa, yksin vajaa 80€), saikkareilla taisi olla kalliimpi se laillistus.

Muistaakseni oli 35€ laillistus sh:ksi ja samat 35€ kätilöksi.

"If you ain't part of a solution, you are solid or gas."

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...