Jump to content
MAINOS

Opamox ja vieroitusoireet?


Viola

Recommended Posts

Alkuannostus vanhemmalla miehellä oli 15 mg x 7, syönyt tietääkseni tuolla annostuksella ainakin pari vuotta. Kevään aikana annosta tiputettu vähitellen, nyt menee 3 tbl. Selvästi on pirteämpi ja toimintakyky parantunut, mutta ajoittain vaikuttanut "krapulaiselta" ja pitelee päätään, päänsärkyä? Kyseessä on puhumaton dementikko ja kivun ilmaiseminen vaikeaa. Samaan aikaan muitakin lääkkeitä vähennetty, mm Serenaset tiputettu pois. Tuota ajoittaista huonovointisuutta ollaan pähkäilty ja mahdolliset vieroitusoireetkin tuli mieleen. Löytyykö kokemuksia?

Link to comment
Share on other sites

Voisiko kokeilla ihan grammasta paratabsia tms. tuohon pään pitelyyn?

Veripalvelu kaipaa kipeästi hengenpelastajia!

Link to comment
Share on other sites

Ollaankin kokeiltu, samoin paratabs ja burana coctailia. Helpottaa ilmeisesti jonkin verran, mutta tuo syy pääkipuun on mietityttänyt.

Link to comment
Share on other sites

Ollaankin kokeiltu, samoin paratabs ja burana coctailia. Helpottaa ilmeisesti jonkin verran, mutta tuo syy pääkipuun on mietityttänyt.

Samahan tässä on, kuin muidenkin vieroitusoireiden kohdalla. Eli aivot on tottunut tiettyyn välittäjäaineiden suhteiden muutoksiin lääkkeen (tms) käytön aloituksen jälkeen ja kun aineen vaikutus vähenee tai poistuu, niin aivot joutuvat muokkaamaan taas kemiansa uudelleen. Esimerkiksi opioidien vieroitusoireisiin kuuluvat voimakkaat nivelkivut, vaikka nivelissä ei olisikaan mitään vialla. Signaalit tulkitaan väärin.

"If you ain't part of a solution, you are solid or gas."

Link to comment
Share on other sites

Päänsärky on ihan yleinen vieroitusoire neuroleptilääkityksen lopettamisen jälkeen. Opamoxin annoslaskusta se ei varmaan johdu. Eli komppaan edellistä.

Fear Campaign

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...