Jump to content
MAINOS

Käsikirurginen sidos?


gettiz

Recommended Posts

Olen nyt joutunut työssäni laittamaan potilaalle muutaman kerran käsikirurgisen sidoksen, joka olikin uusi tuttavuus minulle. Osaisiko joku kertoa minulle, miksi ko. sidoksessa kämmenelle pitää laittaa sitä tuppoa niin paljon? Kukaan ei meillä töissä tätä osannut perustella, osa ei edes tiennyt mikä tämmöinen sidos on...

Isona minusta tulee kasanukkuja.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

me ainakin käsikirran osastolla (jossa noiden sidosten kanssa oltiin naimisissa), pistettiin niitä paljon ja "kuohkeasti" sen takia, että ei tule liikaa painetta haavalle tai vammoille, ja samalla se saa hengittää. varsinkin kun osasta haavoista tuli niin paljon kudosnestettä, että niitä sai vähän väliä lisäillä. sitten ne paketit olikin usein semmosia 15cm paksuja palleroita.

hyvä esimerkki on esim faskiotomiahaava, herranjumala ne vuotaa ja paljon! ja kun ei pohjiaan myöten voi vaihdella niitä koko ajan.

mutta joo, niitä hörhelöitä tuli käytettyä joka ja ikinen päivä ja PALJON! :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Noi paketit joita mä olen tehnyt, on olleet sormien vammoja/amputaatioita. Ja niihin on lyöty siihen kämmenelle aivan tolkuttomat pallerot.

Isona minusta tulee kasanukkuja.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ahaa! Kiitos! Auttaa aina muistamaan se oikea sidostekniikka, kun tietää MIKSI niin tehdään. Huolestuttavaa, ettei tästä ole tietoa häävisti työyhteisössä - siellä kun amputaatio on melko yleinen toimenpide vielä!

Isona minusta tulee kasanukkuja.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

no jos kyse on siis amputaatiojutuista niin sit toki toi pitää hyvin paikkansa toi että pitää hyvin paikallaan.

mä ajattelin lähinnä tämmösiä faskiotomia tms. juttuja joissa myös käytetään kauhee määrä niit hörhelöitä ja siinä idea on se imu ja se ettei siihen haavan kohdistu kovaa painetta.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...