Jump to content
MAINOS

Hoitotyötä tekevät miehet seksuaalisen häirinnän kohteena


Reportteri

Recommended Posts

MAINOS

Myös sukupolvien välille on syntynyt eroa, miten seksuaaliseen häirintään suhtaudutaan.

- 20-24-vuotiaat miehet kokevat eniten seksuaalista häirintää.

Tottahan se on että kun olin reilut parikymppinen mummot ja naispuoliset hoitajat häiriköi paljon paljon enemmän....biggrin.png

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mummot ovat takapuolesta nipistelleet ja puhuneet rivoja. Yksi n. 80-v mummo kertoi myös odottavansa lasta minulle. En ole vielä kokenut häiriintyneeni kuitenkaan.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kauppisen mukaan miehet ovat perinteisesti suhtautuneet seksuaaliseen häirintään eri tavalla kuin naiset.

- Eurooppalaisissa tutkimuksissa on todettu, että miehet kokevat häirinnän vähemmän uhkaavana tai hyökkäävänä kuin naiset ja sillä on vähemmän kielteisiä vaikutuksia.

Tähän johtopäätökseen voi tulla myös lukiessa näitä vastauksia. Toki pitää muistaa että osa miehistä kokee tuon myös ahdistavana.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meidän duunissa heitetään rivoa ja ronskia herjaa jatkuvasti, kaikilta kaikille, lähestulkoon. Toivottavasti kukaan miehistä ei ole ollut niin tosissaan et ois ihan tosissaan ottanut. Ei siltä ainakaan vaikuta. ;)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Norjassa sattui lehtien mukaan sellainen tapaus, että mieshoitaja oli naishoitajan jatkuvan seksuaalisen vihjailun kohteena. Kerran suihkuhuoneessa mies sitten kävi (naisen) sanoista tekoihin, otti naisesta kiinni ja yritti suudella. Raastupaanhan siitä sitten jouduttiin, mutta mies onneksi vapautettiin syytteistä. Hänellä oli yleisen oikeustajun mukaan täysi oikeus odottaa myönteistä vastaanottoa lähentely-yritykselleen.

Meidän liitto neuvottelee teidänkin liittojen palkat!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kyllä ne mummot ja me keski-ikäiset laitetaan poikia välillä tiukoille :). Mummot sanoo ihan suoraan "pojiksi" kaikkia alle 50v sällejä, katsovat lanssaritkin läpi tarkkaan jne. Ei tietenkään aina, mutta kyllä ne mummot ovat naisia loppuun asti, useimmiten.

Toivottavasti kukaan ei olis saanut mitään traumoja. Kun kuitenkin pitäis itsekkin elää, kuten opettaa...

carpe diem

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mummojen olen antanut pojitella ja vähän silitelläkin jos tulevat siitä hyvälle tuulelle, mutta keski-ikäisille juopoille ei sympatioita juuri heru. Ja muut naiset ei paljoa häirintää aiheutakkaan tällä naamalla ;D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

"Tuhannet miehet kokevat seksuaalista häirintää työssään"

:nauraa: TOIVEAJATTELUA!

Aina kun minun pitää valita kahdesta pahasta, kokeilen sitä pahaa, johon en ole vielä tutustunut.

                                  - Mae West -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mä en kyllä moisesta häiriinny, tosin ei mua paljon o häirittykkään.:D Silti on jännä jos minä taputtelisin naiskollegaa persuuksille, se olisi useimmiten paheksuttavaa ja parhaassa tapauksessa syytteen paikka. Mutta jos naiskollega taputtelee mieshoitajaa persuuksille, se on vaan hauskaa ja vitsikästä ja jos mies siitä pahastuu, sitä pidetään outona. On tässä vähän asenteissakin eroa, eikös?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Niin selvennöken vuoksi; en ole taputellut ketään persauksille töissä, enkä siviilissä. Mutta verbaaliakrobatiaan on aina kiva lähteä mukaan.

carpe diem

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mummot sanoo ihan suoraan "pojiksi" kaikkia alle 50v sällejä, katsovat lanssaritkin läpi tarkkaan jne. Ei tietenkään aina, mutta kyllä ne mummot ovat naisia loppuun asti, useimmiten.

Joskus hymyilyttää kun 57-vuotiasta kollegaa pojitellaan, ei taida meillä miehillä olla ikärajaa tässa asiassa..

"Tuhannet miehet kokevat seksuaalista häirintää työssään"

:nauraa: TOIVEAJATTELUA!

Enimmäkseen just tuota...biggrin.png

Mutta jos kaikki ehdotukset, törkeydet yms. joita me miehet ollaan vuosien aikana saatu kuulla naisten suusta pistettäis paperille niin lööppitavaraahan ne ois ilman muuta.. Ei sillä että ne ois kovin paljon hetkauttanut, mutta kyllä se tasa-arvo tässäkin asiassa hyvin vahvasti on olemassa..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Miehenä ei koe seksuaalista häirintää kovin vaarallisena koska pääsääntöisesti oikeaa fyysistä vaaraa ei ole. Itse on kuitenkin yleensä tilanteessa fyysisesti vahvempi osapuoli.

Luulen että ääni muuttuisi kellossa jos ahdistelijana olisi naispuolinen DDR:n maajoukkuekuulantyöntäjä tai vaikka joku puhelinkioskin kokoinen homo.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Sanon kaikkia opiskelijoita "naisiksi" ja "pojiksi" olipa ikä, mikä tahansa. Ja olen saanutkin tästä palautetta (ihan hyväntahtoista kylläkin). Olen heti reagoinut ja seuraavaksi sitten puhunutkin "ihmisistä ja pojista".

Tytöttelyllä on ehkä hieman eri sävy kuin pojittelulla?

Ihan hirveetä olis, jos ei mitään läppää saisi työpaikalla heittää ilman, että pitäisi kokoajan olla varuillaan, että tulkitseeko joku tämän seksuaaliseksi häirinnäksi.

Toisaalta; olispahan sekin kokemus olla syytettynä moisesta asiasta. ;D

Aina kun minun pitää valita kahdesta pahasta, kokeilen sitä pahaa, johon en ole vielä tutustunut.

                                  - Mae West -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Saattaapi olla että naisen mielessä se ei kuulosta yhtään ongelmalliselta, ja sama toimii toisinkin päin kyllä: Miehen mielestä tytöttelyssä ei ole mitään niin kovin alentavaa tms, että siitä pitäisi alkaa synnyttämään.

Parempi kuitenkin voisi olla työpaikkasi miesten takia että puhut heistäkin ihmisinä tai kollegoina, ellet halua mieheksi kutsua. Itse en ainakaan tykkää yhtään että joku näennäisesti mua vanhempi alkaa pojittelemaan, varsinkaan potilaiden kuullen. Työpaikalla saa olla huumoria ja kovakin vittuilu piristää sinänsä päivää jos työyhteisö sen kestää, näin ulkopuolisena on tietty paha alkaa sitä analysoimaan.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Olen huomannut että mitä kypsempi ja elämänkokemusta omaavampi nainen, niin sitä enemmän hän pitää tytöttelystä. Palvelukotien päiväsaleissa istuvat 75+ vuotiaat mummot ovat erittäin otettuja kun kyselen talossa käydessä että "mitäpä tytöille kuuluu.?"smile.png

Ja pojittelussakin ehkä sama juttu, joskus se saattoi itseänikin häiritä, nyt ei tunnu missään jos pojitellaan hyvässä mielessä eikä tarkoitus ole dissata tai nostaa itseään jalustalle.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Miksei mulla ole henkivartijoita jotka varmistaisi että on alusvaatteet päällä. Elämä on rankkaa :D

Älä ylpeile sillä, ettet ole koskaan kaatunut vaan sillä, että olet aina noussut ylös.- Joseph Campbell-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 kuukautta myöhemmin...

"Tuhannet miehet kokevat seksuaalista häirintää työssään"

:nauraa: TOIVEAJATTELUA!

Osui tämä aihe silmiin toista etsiessä. Ja muiden keskustelujen takia ajattelin vastata tähänkin.

Jos joku mies sanoisi noin naiselle niin siitä nousisi helvetillinen meteli. Ketonen ja Myllyrinne on tehnyt asiasta pari sketsiä. Ja ne kertoo aika paljon naisten suhtautumisesta asiaan. Eli on aivan ok jos nainen tekee vaikka mitä, mutta jos joku mies sanoo jotain kaksimielisesti käsitettävää (vaikka tahattomasti) niin 'se on sika'. (yhtä tällaista juttua olen sivusta seurannut).

"If you ain't part of a solution, you are solid or gas."

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

"Tuhannet miehet kokevat seksuaalista häirintää työssään"

:nauraa: TOIVEAJATTELUA!

Osui tämä aihe silmiin toista etsiessä. Ja muiden keskustelujen takia ajattelin vastata tähänkin.

Jos joku mies sanoisi noin naiselle niin siitä nousisi helvetillinen meteli. Ketonen ja Myllyrinne on tehnyt asiasta pari sketsiä. Ja ne kertoo aika paljon naisten suhtautumisesta asiaan. Eli on aivan ok jos nainen tekee vaikka mitä, mutta jos joku mies sanoo jotain kaksimielisesti käsitettävää (vaikka tahattomasti) niin 'se on sika'. (yhtä tällaista juttua olen sivusta seurannut).

Tuo on niin totta! Meillä eräs naisduunari oikaisi pari kertaa miesten läpikuljettavan pukuhuoneen läpi apellipaikalla, mitenköhän tuo toimisi toisinpäin?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...