Jump to content
MAINOS

Hyvä Kesätyöntekijä!


olka

Recommended Posts

Kyllä ne uuestaan kysyy jos ei mieleen jää, tai sitte kattokoot nimikyltistä. :P

Tostä mulla tuli mieleen meidän eräskin sijainen... Mä menin häntä kättelemään ku huomasin että on uus naama osastolla: " Hei mä oon sh se ja se, kukas sä oot?"

hän: "Hei vaan, tuossa se lukee, lue siitä." osoittaen nimineulaansa...

enkä ollut aino kenelle hän näin teki. oltiin kaikki osastolla :o

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Samoilla linjoilla monen muunkin kanssa eli turha syyllistää uutta työntekijää tai sijaista siitä, ettei ihan kaikkia ole muistanut kätellä.

Itse olen aina uudessa työpaikassa ensimmäisen kerran taukohuoneeseen mennessäni kätellyt kaikki läpi ja esitellyt itseni. Seuraavilla tauoilla en sitä enää tee, koska joka tauolla siellä yleensä aina on joku uusi, enkä todellakaan muista kenet olen kätellyt ja kenenet en. Vanhat työntekijät taas tottakai tunnistavat uuden, joten miksi he eivät voi tulla esittäytymään?!

Todella ikävä asenne mielestäni, jos joku on sitä mieltä, että uuden työntekijän pitäisi tunnistaa kertaheitolla montakymmentä uutta naamaa. Ensimmäisinä päivinä kaikki hoitsut kun yleensä näyttävät ihan yhdeltä samalta massalta. Helpointa ja mukavinta mielestäni on se, jos perehdyttäjä tai esimies esittelee yhteisesti uuden työntekijän kaikille. Tosin tämäkään ei tietysti "ongelmaa" kokonaan poista, koska usein hoitoalan työpaikoissa ihmisiä tulee eri vuoroihin ja eri päivinä. Silloin voi hyvinkin ensimmäisen viikon-parin aikana tavata joka päivä uusia työkavereita.

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Itse olen nyt kolme vuoroa tehnyt ensimmäisessä kesätyössäni. Ensimmäistä aamua edeltävä jännitys oli melkoinen, varsinkin kun osaston henkilökunta on minua pääosin 15 vuotta vanhempaa. Helpotuksekseni sainkin hyvin lämpimän vastaanoton eikä toisena työpäivänä tarvinnut jännittää enää lainkaan. Ilmeisesti loin itsestäni reippaan kuvan kun kävin heti alkuun puntti tutisten esittelemässä itseni koko henkilökunnalle (pieni osasto). Tuntuvat jotkut jopa olevan hyvin kiinnostuneita minusta, sillä kuulumisia tullaan usein kyselemään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Niin siis.. tarkennetaanpas edellistä tekstiäni silleen että en käy samalle ihmiselle kymmentä kertaa nimeäni toistamaan. Siksi ne nimikyltit on että tietää kelle puhuu jos ei muista. Kattoo ne potilaatki siitä jos eivät muista. :blink:

Meilläpäs on semmottinen sijainen nyt että se kattoo noukanvarttansa pitkin ja kulkee nokka pystyssä - jos ei päälle katto niin en minä silloin lähde siihen esittäytymään. Jos ei etes heitä osaa sanoa kun vastaan tulee niin en minäkään väkisin lähde siinä esittäytymään. Onneks tuommoosia on harvassa tällä hetkellä.

Ja sitte pitäs vielä yövuoroki valvoa tuollaasen ylypiän kanssa. Yöh. :angry:

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Mulle ainakin on kotona annettu sen verran tapakasvatusta että uutena kun johonkin mennään niin kätellään ja esitellään uusille kasvoille. Kyllä luulis kaikkien ymmärtävän ettei kukaan ensimmäisen päivän -tahi viikon- jälkeen muista jokaista näkemäänsä ihmistä nimeltä. Itseä ei niin häiritse jos esim. opiskelija arkana istuu ns. nurkassa ja odottaa että joku hakee mukaansa mutta, kyllä hoitajalla pitäisi olla sen verran sosiaalisuutta ja oma-aloitteisuutta että itsensä esittelee reippaasti?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...