Jump to content
MAINOS

Apulaisoikeusasiamies huomautti hätäkeskuspäivystäjää huonosta käytöksestä - "Otat sä naiselta pataan?"


OldOne

Recommended Posts

Apulaisoikeusasiamies Jussi Pajuoja on antanut hätäkeskuspäivystäjälle huomautuksen asiattomasta käytöksestä hätäpuhelun aikana. Päivystäjän käyttämät ilmaisut olivat Pajuojan mukaan sisällöltään ja äänensävyltään täysin asiattomia ja sopimattomia. Perheväkivallasta kärsinyt mies oli soittanut hätänumeroon useita kertoja, koska hänen puolisonsa oli käynyt päälle ja uhkaillut tätä. Mies oli joutunut jo edellisenä päivänä pakenemaan lastensa kanssa turvakotiin puolisonsa väkivaltaisuuksien takia.

http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/arkistot/kotimaa/2010/05/1125156

http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/arkistot/kotimaa/2010/05/1125242

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Kopioinpa toisaalle kirjoittamani kommentin tähänkin.

Hirveästi en varmaan saa tämän jälkeen naisista ystäviä, mutta kyllähän tuo hätäkeskuksen lause kuvaa joitain asenteita tässä maassa. Naisten alkoholin käyttö on mitä on, naisten tekemä väkivalta kasvussa. Nimenomaan nuoret naiset putoavat työelämästä työkyvyttömyyseläkkeille. Osa naisista on myös varustettu aika mielenkiintoisilla itsetunto-ominaisuuksilla. Syyllistävää, päällekäyvää – tai asenteella minähän-saan-tehdä-mitä-minä-haluan. Viime aikojen järkyttävimmät lausahdukset ovat tulleet ”äiti tietää, mikä lapselle on parasta” –äippöjen suusta, kun äiti on tulkinnut oikeudekseen tehdä lapselleen todellakin mitä haluaa. Kyseessä oli tilanne, jossa äippä aikoi ”lääkitä” omatoimisesti lasta aineella, joka löytyy ensihoidon maailmassa vain lääkäriyksiköissä – ”minä saan tehdä lapselleni mitä haluan”…

Aika paljonhan takavuosina naistutkimus ja naisen asema sai medioissa ja mm. yliopistomaailmassa tilaa. Tasa-arvoisuus ja tasavertaisuus on ehdottomasti hyvä asia, mutta eräässä maakuntayliopistossa sattumoisin kuulin näitä naisasialuentoja. Aikamoista miehestä pahan tekemistä. Toisaalla mies menehtyy naista liki 10 vuotta aiemmin, naisen asema esim. lasten suhteen avioerotilanteissa on mitä on – monenlaista korjaamista on toiseenkin suuntaan.

Hyvä vain, että aihe nousee edes hätäkeskuspäivystäjän kommentin myötä medioihin. Tuossahan tiivistyy asenne, kun mies on uhri: vähätellään, kiistetään, heitetään vastuu vain miehelle. Tee itse jotain. Ja tuossa sentään kyse ilmeisesti fyysisestä uhkatilanteesta eikä ”pelkästä” henkisestä väkivallasta.

Oikeasti huolestuttaa välillä joidenkin suomalaisten naisten sielunelämä. Kaikkea pitäisi saada, nopeasti, vastuu on toisella, jos ei saada, niin käydään päälle. Näitähän on, äiti tappaa lapsensa, miehensä ja lopulta itsensä, kun ei olekaan sitä valtavaa omakotitaloa. Omassa tuttavapiirissä on suomalainen, maailmalle ”miljonäärin” perään lähtenyt nainen, joka käyttäytyi todella törkeästi ulkomaalaista miestään kohtaan, kun ei ollutkaan palatsia tarjolla ja lisäksi mies teki aivan hirveästi töitä. Lihava nainen kykeni lähinnä paisumaan sohvalla. On tullut myös nähtyä, miten nainen on se, joka heiluu kotona puukon kanssa lasten edessä.

Aihe on ollut tabu sekä nais- ja äitimyyttien peittämä. Nostetaas se toinenkin puoli esiin.

Reclaimer: Tämän mielipiteen tarkoitus ei ole syyllistää naista saati yleistää, että kaikki naiset olisivat näin negatiivisia. Tunnen useita, hyvin rakentavia ja erittäin upeita naisia, joihin luotan todella monella tavalla. Tarkoitus ei ole myöskään estää tasa-arvoisuutta ja tasa-vertaisuutta, vaan nimenomaan päinvastoin. Suomessa on onnistuttu hyssyttelemään niin miesten kuin naistenkin pahoinvointia sekä vähättelemään väkivaltaa sen eri muodoissaan. Inhimillisen kärsimyksen ja vääryyden lisäksi pahoinvoinnilla ja rajattomuudella on myös valtava merkitys muiden ihmisten kasvuun ja yhteiskunnan kustannuksiin. Aiheen kaikista muodoista on voitava puhua, myös joidenkin naisten pimeästä puolesta. Ennenkuin tämäkin asia räjähtää tässä maassa aivan hallitsemattomasti käsille. Trendit on poimittu. Nyt taas tarttis tehrä jotain...

Jos potilas on sekavampi kuin meidän yksikössä hoitajansa, kuuluu potilas sairaalahoitoon...

Ylpeiksi jumalat tekevät ensin heidät, jotka jumalat haluavat tuhota.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Päivystäjän käyttämät ilmaisut olivat Pajuojan mukaan sisällöltään ja äänensävyltään täysin asiattomia ja sopimattomia.

Jos ne tuossa muodossa on todella sanottu, niin huomautus on enempi kuin asiallinen.

Tämä myös kirvoittaa esille muidenkin kokemuksia, ohi aiheenkin, kuten jokainen niitä löytää netin ihmeellisestä maailmasta.

Ne muutamat kerrat(alle 5kpl?) olen henk.koht. saanut erittäin asiallista toimintaa Häkestä eli ei ole omaa lehmää ojassa.

carpe diem

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Naurettavaa käyttäytymistä ns. ammattilaiselta. Enemmänkin olisi voinut antaa kuin vain huomautuksen.

Pelastuslaitos iltaa, älkää rouva hätäilkö, me parannamme teidät tuota pikaa...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jos ne tuossa muodossa on todella sanottu, niin huomautus on enempi kuin asiallinen.

S: Hätäkeskus

K: K tässä hei. Tilanne jatkuu täällä… (Naisääni toistaa taustalla puhelun alussa: "Tilanne ei jatku") Hän käy kokoajan mun kimppuun, enkä mä pysty tekemään tätä, voitko lähettää partiota?

S: Otat sä naiselta pataan niinkö?

K: Onks tää hätänumero?

S: On, voitko vastata mun ihan asialliseen kysymykseen?

K: No, ei kyllä ollut oikein asiallinen kysymys toi

S: Eikö? No saanko kysyä tämmösen ihan fysikaalisen: kuinka iso olet, kontra, kuinka iso tämä nainen on?

K: Toivon, että tää nauhoitus saadaan sitten jotenkin

S: Voitko vastata kysymykseen, jos haluat ett puhelu jatkuu?

K: Kysyt kuinka painava nainen on ja kuinka painava hän on

S: Juuri näin minä kysyin. Älä arvioi sitä, että mikä se tarkoitus on

K: Mä olen kuuskyt ja hän on kuuskyt

S: No niin, silloinhan se on tasapeli

K: Anteeks mitä?

S: Niin et, sehän on tasapeli sillon

K: Siis, mihin mä soitin?

S: Et sä tiedä edes mihin sä soitat?

K: Kyllä 112

S: Miks sä kysyt sitä koko ajan?

K: Mä kysyn, koska noi sun kommentit on aika uskomattomia. Mä olen tullut turvakodista hakemaan tänne lasteni vaatteita ja vaimo käy päälle koko ajan, mä en pysty tekemään sitä

S: Justiinsa. Onks sulla ketään kaveria ketä vois turvata?

K: Ei ole, mä olen selvittänyt sen jo aikaisemmin ja mä olen niinku yrittänyt soittaa teille vaikka kuinka monta kertaa. Hän mottaa mua ja lyö mua, saako simmoista tehdä, täh, vastaisitko asialliseen kysymykseen, saako vaimo lyödä?

S: Kyllähän sä varmaan sen kysymättäkin tiedät, että jos suomen lakia yhtään tuntee et ei saa.

Lähde: Oikeusasiamiehen päätös

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Olipa aika järkyttävää.....

Oli aggressiivinen ihiminen mies tai nainen, ei sen lähellä oo mukava olla.

Aika hurjaa oli tuon puhelun vastaanottaneen ihmisen tai olion kommentointi.

Misä maasa ja misä ajasa nyt eletähän??

Sanoisin, että hävekköhön taitamattomuuttansa, aivan törkiää vastausta ihimisen hätähän...

joka toiselle kuoppaa kaivaa jokatoiselle ei

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ehkäpä tässä ei ole varsin suurta hätää miehellä onneksi ollut, mutta vastaavassa tilanteessa en itse keksi kuin kaksi vaihtoehtoa. Jos kotoa on haettava jotain ja samankokoinen akka käy päälle kuin yleinen syyttäjä voi joko a) kutsua apua (poliisit) jotka rauhoittaa naisen että homma hoituu tai b) hakata nainen sen verta pahasti että oppii olemaan. Itse en ainakaan osaisi yksin mitenkään (rauhoittaa) tuollaista ilman että samalla joutuisi todennäköisesti syytteeseen pahoinpitelystä. Kaikki voi sitten päättää kumpi vaihtoehto on se "miehekkäämpi" tapa toimia.

Hätäkeskus suosittelee vaihtoehtoa b.

Aina saa hävetä ja kärsiä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kyllä, nainen teki väärin kun käytti väkivaltaa miestään kohtaan.

Kyllä, hätäkeskuspäivystäjä teki täysin väärin kun ei ottanut miehen puheita tosissaan ja alentui ylimielisyyteen ja soittajan dissaamiseen.

Kyllä, apulaisoikeusasiamiehen huomautus oli aivan paikallaan.

Mutta... Onko meidän hoitajien kommenteissa kuitenkin pientä huskastelun makua..? Käsi ylös se hoitaja joka ei ole koskaan syyllistynyt arviointivirheeseen potilaan juttujen kohdalla! Käsi ylös se hoitaja joka ei ole koskaan syyllistynyt epäasialliseen kielenkäyttöön potilaan kohdalla! Jos meidän jokaisen suomalaisen hoitajan päivittäiset keskustelut potilaiden kanssa äänitettäisiin niin kuinkahan monta lööppiotsikkoa vuoden aikana saataisiin näitä nauhoista..? (tuhansia, väittäisin...)

Eli kohtuuttoman suuren julkisuuden sai hätäkeskuspäivystäjän huono suoritus, varsinkaan kun päivystäjän toimien johdosta ei kenenkään henki vaarantunut ja hätäkeskuspäivystäjä sai vaimon kanssa keskusteltuaan tilanteeseen rauhanomaisen ratkaisun aikaiseksi:

S keskustelee myös Kantelijan puolison kanssa. Puhelu päättyy niin, että Kantelijan puoliso lupaa antaa Kantelijan ottaa tämän tarvitsemat tavarat puuttumatta asiaan. http://www.eduskunta...IPPIFE}=PDF.pdf

(tätä tilanteen loppuratkaisua ei jostain syystä uutisoitu mediassa...)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Viisaita sanoja dinolta. Varsinkin työkavereille tulee potilaskontaktin jälkeen usein arvosteltua potilasta, vaikkei välttämättä potilaalle suoraan erehtyisikään kommentoimaan. Peiliin olisi katsomista allekirjoittaneellakin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Käsi ylös se hoitaja joka ei ole koskaan syyllistynyt epäasialliseen kielenkäyttöön potilaan kohdalla!

Mä olen syyllistynyt useinkin, mutta ne tilanteet on monesti sellaisia että minulle puhutaan epäasiallisesti. Mulla on huono tapa provosoitua :D

Varsinkin työkavereille tulee potilaskontaktin jälkeen usein arvosteltua potilasta,

Joo, tottakai, sitä tekee kaikki, mutta tuo on täysin eri asia kuin päin potilaan lärviä laukominen.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Käsi ylös se hoitaja joka ei ole koskaan syyllistynyt arviointivirheeseen potilaan juttujen kohdalla! Käsi ylös se hoitaja joka ei ole koskaan syyllistynyt epäasialliseen kielenkäyttöön potilaan kohdalla!

Näinpä. Molemmat käteni pysyvät tiukasti alhaalla... Kielenkäytössä yritän olla tarkka, koska niiiiin monta kertaa on asiakaspalvelutilanteissa tullut näpeille, kun asiakas on tulkinnut jonkun asian eri tavalla kun olen yrittänyt sanoa. Ja myönnän, eräässä yleisötilaisuudessa sanoin mielestäni viattoman lauseen, jonka saatoi lukea sitten seuraavana aamuna maakuntalehden A4-kokoisen jutun otsikkona. Ja yleisö kiehui... Huuups.

Suullisessa ilmaisussa, vaikka korpeaisi miten paljon vain, kannattaa yrittää säilyttää rauhallinen, rauhoittava äänensävy, kohteliaat sanamuodot, jutella sen ärsyttävän deliriummummon kanssa just diipadaapaa, samoin sen virtsoissaan vellovan deekuherran. Ja miksi? No siksi, kun toinen osapuoli saa paljon vähemmän syytä käyttäytyä aggressiivisesti, joku sekava saattaa hitusen pysähtyä tuijottamaan mesoamisen keskellä, huitsin hyvällä tuurilla jopa rauhoittua, joku lähtee juttuun mukaan ja hetken kuluttua saakin keskustella ihan oikeistakin asioista. Samat ikävät asiat sitä tehdään, mutta molemmilla osapuolilla on paljon helpompaa. Aina ei pinna itsellä kestä, ja sivusta on tietysti kiva ja helppo seurata, miten joskus työkaverit yrittävät pinnistellä tunteittensa kanssa ja sanoa näennäisen kohteliaasti, mutta ne tunteet paistavat läpi ja vastapuoli ottaa pulttia. Onpa noita miljoona kertaa itseäni parempia ihmisiä, jotka ottavat asiakkaan ja koko tilan haltuun ja rauhoittavat monenlaista sättimistä tuossa tuokiossa, saavat jopa hymyn ja kiitokset hetkeä aiemmin levottomalla ihmisellä. Hienoa seurata vierestä - ja miettiä, mitä kaikkea viestimistä siinä oikeasti on mukana...

Omissa hommissa puolituttujen asiakkaiden kanssa on myös huomannut, kun yrittää pääsääntöisesti tsempata ja olla ystävällinen, niin saa aivan hitosti takaisin, kun sitten koittaa taas se päivä, että tyrii jotain. Ja kyllä, niitä tulee itse kullekin aina joskus. Ei tarvitse kuin sanoa mokansa ääneen, pahoitella, niin palaute on usein hyvin ymmärtävää, ja veikkaisin, että aiemmin kohdattu asiakas vähän muistaa, miten häntä on kohdeltu.

Jatketaas sen verta, että viime päivinä oikeasti on tullut mietittyä vähän tällaista aihetta mitä hätäkeskuksessa tapahtui, siellähän asiakas koki, että hänen päältään käveltiin. Tällä viikolla on aika monta kertaa tullut käytettyä jonkinmoisia pakkokeinoja ts. kiinnipitelyä, lepositeitä, konkreettista ihmisen päällä olemista, että välttämätön hoito onnistuu tai sekava henkilö saadaan itselleen (ja muille) turvallisella tavalla pysymään yhdessä paikassa. Nämä tai esimerkiksi myrkytystilassa olevan herättelyt vaikuttaisivat aika monesta maallikosta varsin ronskilta menolta, ja hyvin usein mietin jälkikäteen, olisiko jotain voinut tehdä toisin tai kevyemmin. Eräällä julkisella paikalla sain usealta henkilöltä yleisön joukosta palautetta, kun pidin sinänsä hyvin asiallista herrasmiestä takista niskasta tiukasti kiinni. Yksinkertainen syy oli se, että hän halusi kiivetä seisaalleen, mutta ei todellakaan pysynyt siinä ts. kyseisellä alustalla loukkaantumisriski oli melkoinen. Hänen lupansa pitää häntä pystyssä mulla oli, mutta tuli aika tiukkaa tekstiä sivullisilta, kun moinen ei sopinut hoitajan rooliin. Onneksi ei kukaan provosoitunut oikeasti aggressiiviseksi.

Noita kiinnipitotilanteita pyrkii jo tilanteessa miettimään, miltä toisesta tuntuu, miten epämiellyttävää se voi olla ja mikä vähentäisi sitten sitä ahdistusta. Silloin kun ei oikein käsiä voi irrottaa, niin onneksi on sitten suuvärkki, äänenpaino, kehon muut eleet ja kasvojen ilmeet. Saa edes sitä vähää pelastettua.

Ehkä tää jollain tapaa liittyy hätäkeskukseen, mutta viimoiseen vajaaseen 70 tuntiin 6 tuntia unta. smile.png

Jos potilas on sekavampi kuin meidän yksikössä hoitajansa, kuuluu potilas sairaalahoitoon...

Ylpeiksi jumalat tekevät ensin heidät, jotka jumalat haluavat tuhota.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Aiheeseen liittyvä uutinen: http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/arkistot/kotimaa/2010/05/1128943

Miehillä on korkea kynnys hakea apua turvakodista. Heidän kokemaansa väkivaltaa myös usein vähätellään, kehittämispäällikkö Sari Laaksonen Ensi- ja turvakotien liitosta kertoo.

Ja myönnän, eräässä yleisötilaisuudessa sanoin mielestäni viattoman lauseen, jonka saatoi lukea sitten seuraavana aamuna maakuntalehden A4-kokoisen jutun otsikkona. Ja yleisö kiehui... Huuups.

Tästä ois kiva kuulla enemmän? :D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Olis hauska tietää mitä niissa aiemmissa kolmessa puhelussa on ollut?

Tuo puheluhan oli neljäs samasta tilanteesta. Oliskohan ukko voinut vaikka kävellä ulos sieltä kämpästä apua odottamaan jo ennen sitä ensimmäistäkään puhelua??

Asiatonhan tuo päivystäjä oli, mutat jos tilanne on ollut se että muutaman minutin välein soitellaan eikä uskota kun ohjeita annetaan niin voin ymmärtää tilanteen paljon paremmin. Vaan nyt on esitetty vain tuo yksi puhelu.

Zen ja moottoripyörän kunnossapito: tutkimusmatka arvojen maailmaan. (valitettavasti Zen ei ymmärrä mitään moottorikelkkojen sielunelämästä)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Olis hauska tietää mitä niissa aiemmissa kolmessa puhelussa on ollut?

Tuo puheluhan oli neljäs samasta tilanteesta. Oliskohan ukko voinut vaikka kävellä ulos sieltä kämpästä apua odottamaan jo ennen sitä ensimmäistäkään puhelua??

Asiatonhan tuo päivystäjä oli, mutat jos tilanne on ollut se että muutaman minutin välein soitellaan eikä uskota kun ohjeita annetaan niin voin ymmärtää tilanteen paljon paremmin. Vaan nyt on esitetty vain tuo yksi puhelu.

Apulaisoikeusasiamiehen ratkaisussa käydään tapahtumatiedoissa lyhyesti läpi myös ne kolme muuta puhelua. Tuo puheluhan oli järjestyksessä se kolmas puhelu, neljännen puhelun perusteella paikalle hälytettiin poliisipartio.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Olis hauska tietää mitä niissa aiemmissa kolmessa puhelussa on ollut?

Tuo puheluhan oli neljäs samasta tilanteesta. Oliskohan ukko voinut vaikka kävellä ulos sieltä kämpästä apua odottamaan jo ennen sitä ensimmäistäkään puhelua??

Asiatonhan tuo päivystäjä oli, mutat jos tilanne on ollut se että muutaman minutin välein soitellaan eikä uskota kun ohjeita annetaan niin voin ymmärtää tilanteen paljon paremmin. Vaan nyt on esitetty vain tuo yksi puhelu.

Apulaisoikeusasiamiehen ratkaisussa käydään tapahtumatiedoissa lyhyesti läpi myös ne kolme muuta puhelua. Tuo puheluhan oli järjestyksessä se kolmas puhelu, neljännen puhelun perusteella paikalle hälytettiin poliisipartio.

No tuo selkeytti juttua. Vaan jos hakataan niin itse ainakin ensimmäiseksi lähtisi pois paikalta.

Zen ja moottoripyörän kunnossapito: tutkimusmatka arvojen maailmaan. (valitettavasti Zen ei ymmärrä mitään moottorikelkkojen sielunelämästä)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

No tuo selkeytti juttua. Vaan jos hakataan niin itse ainakin ensimmäiseksi lähtisi pois paikalta.

Niinpä, melko järjettömältä vaikuttaa ihmetellä kovin pitkään sellaisessa paikassa jossa saa useamman kerran peräjälkeen pataan.

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ja myönnän, eräässä yleisötilaisuudessa sanoin mielestäni viattoman lauseen, jonka saatoi lukea sitten seuraavana aamuna maakuntalehden A4-kokoisen jutun otsikkona. Ja yleisö kiehui... Huuups.

Tästä ois kiva kuulla enemmän? biggrin.png

Käännä vaan veistä haavassa... tongue.png

Jos potilas on sekavampi kuin meidän yksikössä hoitajansa, kuuluu potilas sairaalahoitoon...

Ylpeiksi jumalat tekevät ensin heidät, jotka jumalat haluavat tuhota.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jos meidän jokaisen suomalaisen hoitajan päivittäiset keskustelut potilaiden kanssa äänitettäisiin niin kuinkahan monta lööppiotsikkoa vuoden aikana saataisiin näitä nauhoista..? (tuhansia, väittäisin...)

Niin, niin... Eli jos ajateltaisiin että kaikki hoitajat olisivat epäasiallisia potilaita kohtaan monta kertaa päivässä, niin asia olisi jotenkin hyväksyttävämpi? Joskus tulee kyllä potilaita haukuttua/puhuttua epäystävällisesti, mutta HEIDÄN selän takanaan. Se, että jos mies soittaa häkeen hätäpuhelun siitä, että vaimo hakkaa, ei mielestäni oikeuta "vittuiluun" päivystäjän osalta.

Noh, onneks meillä kaikilla saa olla olla oma mielipide asioista.. Eikö? ::)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Hätäkeskus vaihteeksi otsikoissa.

Nähtyään poikansa hädän myös isä soitti hätäkeskukseen.- Kerroin, että pojalta on suonet auki. Sieltä kysyttiin, vuotaako poika vielä verta? Sanoin, että ei nyt. Sitten kysyttiin, onko minulla oma auto? Vastasin, että on.

- He käskivät minun itse viemään hänet Malmin sairaalaan, isä kertoo.

Nexhmedin nappasi poikansa kyytiin, pani hätävilkut päälle ja ajoi Itäkeskuksesta niin lujaa kuin ikinä pääsi kohti Malmia. Sairaalassa Shkodranin ranteessa ollut syvä haava ommeltiin kiinni ja hänet ohjattiin välittömästi jatkohoitoon Lastenklinikalle.

Isä laittoi taas hätävilkut päälle autoonsa ja kyyditsi poikansa kaupungin poikki Helsingin keskustassa sijaitsevaan sairaalaan.

11759326_uu.jpg

Yllä kuva rappukäytävästä. Alla lainaus uutisesta.

- Koko porraskäytävä oli veren tahrima. Sitä oli tullut kuin härän kurkusta.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Hätäkeskus vaihteeksi otsikoissa.

Nähtyään poikansa hädän myös isä soitti hätäkeskukseen.- Kerroin, että pojalta on suonet auki. Sieltä kysyttiin, vuotaako poika vielä verta? Sanoin, että ei nyt. Sitten kysyttiin, onko minulla oma auto? Vastasin, että on.

- He käskivät minun itse viemään hänet Malmin sairaalaan, isä kertoo.

Nexhmedin nappasi poikansa kyytiin, pani hätävilkut päälle ja ajoi Itäkeskuksesta niin lujaa kuin ikinä pääsi kohti Malmia. Sairaalassa Shkodranin ranteessa ollut syvä haava ommeltiin kiinni ja hänet ohjattiin välittömästi jatkohoitoon Lastenklinikalle.

Isä laittoi taas hätävilkut päälle autoonsa ja kyyditsi poikansa kaupungin poikki Helsingin keskustassa sijaitsevaan sairaalaan.

Siis tuo pösilö ajoi hätävilkut päällä niin lujaa kuin pääsi sairaalaan verta vuotamattoman haavan vuoksi?

Sairaalassa Shkodranin ranteessa ollut syvä haava ommeltiin kiinni ja hänet ohjattiin välittömästi jatkohoitoon Lastenklinikalle.

Isä laittoi taas hätävilkut päälle autoonsa ja kyyditsi poikansa kaupungin poikki Helsingin keskustassa sijaitsevaan sairaalaan.

Ja kaiken lisäksi tämä urpo ajoi hätävilkut päällä (ja ilmeisesti lujaa?) kaupungin halki vaikka haava oli jo hoidettu. Ja sitten tämä sankari kertoo näitä tarinoita ihan omalla nimellään mediassa. laugh.png

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...