Jump to content
MAINOS

vsl siirto ta toimesta


viikku

Recommended Posts

Onko teidän vuosilomianne peruttu/siirretty/yritetty siirtää työnantajan toimesta? Saiko liitto työnantajan aikeet pysäytetyksi..? Oliko jatkossa jonkin sortin hankaluuksia ta kanssa....?

Kysymys on kohdallani ajankohtainen, koska... (tämä on pitkä tarina...)

Eli olen ollut vuosilomalla& opintovapaalla. Sovimme esimiehen kanssa tammikuussa, että olen koko kesäkuun vuosilomalla ja myöskin heinäkuussa. Minulla on runsaasti säästössä vsl...... No, vähän aikaa sitten esimieheni ilmoitti, että hän ei voi/ole lupa myöntää minulle kesäkuun vuosilomaa.. Tammikuussa kesäkuun vuosilomani sopi oikein hyvin puheiden mukaan...

Minä olen ilmeisesti ainoa, jonka kesälomaa on peruttu. En ottanut yhtään VAPAAEHTOISTA palkatonta vapaata, jota ta aiemmin "tarjosi". Tämä on ihan periaatteellinen ja taloudellinen asia minulle. Olin osastollamme ainoa, joka uskalsi olla ottamatta näitä VAPAAEHTOISIA palkattomia kunnan kassan paikkaamiseksi..

Tulikin mieleeni, että haluaako ta yrittää kyykyttää minua nyt sitten "kostoksi", kun en ottanut VAPAAEHTOISESTI palkattomia.... uskoisin, että ta varmaan vetoaakin tilanteeseen, jossa väkeä on nyt lomautettuna ja kentän mitoitusta on vaikea saada edes siedettäväksi, joten ei voi pitää kesäkuussa lomaa...

Olenkin ollut liittoon yhteydessä ja luottamusmies ottaakin esimieheeni yhteyttä siitä, että suullinen sopimus on yhtä pätevä kuin kirjallinenkin.. apua, toivottavasti en joudu tästä myöhemmin kärsimään... :S

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Jos vuosilomia ei oltu vahvistettu, niin silloin työnantaja pystyy muuttamaan niitä mielensä mukaan, vaikka olisi luvannut mitä tahansa. Eli, jos kesän vuosilomiasi ei oltu vahvistettu, niin silloin keinosi ovat aika vähissä.

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Herää kysymys vain, miten voi olla vielä vahvistamatta vuosiloma jonka alkamisajankohta on kolmen viikon päästä? Tietysti toimintatapoja on monia, mutta luulisi että ihan työvuorojen suunnittelun vuoksi lomat hyväksyttäisiin hiukan aikasemmin (meillä on lomat hyväksytty syyskuun loppuun asti jo kuukausi sitten...)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

sehän se, kun en tiedä onko vslt vahvistettu...mutta eikö lomien vahvistus pitää tehdä kuukausi ennen loman alkamista (viimeistään)? kesäkuun työvuorolistat ovat nyt työn alla ymmärtääkseni..joten voisin kuvitella, että kesäkuun lomat olisi jo vahvistettu..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

sehän se, kun en tiedä onko vslt vahvistettu...mutta eikö lomien vahvistus pitää tehdä kuukausi ennen loman alkamista (viimeistään)? kesäkuun työvuorolistat ovat nyt työn alla ymmärtääkseni..joten voisin kuvitella, että kesäkuun lomat olisi jo vahvistettu..

KVTES IV luku, 10 §:

Työnantajan määrätessä loman ajankohdan hänen on ilmoitettava siitä viranhaltijalle/työntekijälle viimeistään kuukautta ennen loman alkamista. Jos tämä ei ole mahdollista, loman ajankohdasta on ilmoitettava viimeistään 2 viikkoa ennen vuosiloman tai sen osan alkamista.

Eli jonkinlainen (kirjallinen) ilmoitus työnantajalta tulee kun lomat ovat vahvistettu. Ennen sitä ei kannata vielä maksaa ulkomaanmatkaa.

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

meilla on lista, johon jokainen laittaa viivansa ja esimies on tahan asti hyvaksynyt ne sellaisenaan...ei niista ole ennen tullut mitaan kirjallista vahvistusta....

noh, ammattiliiton edustaja on ollut esimieheeni yhteydessa, joten saan varmaan tietoa kuinka minun nyt kay... :P

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

en tiedä kiinnostaako teitä, mutta ajattelin silti päivittää tilannettani..

no, pääluottamusmies oli lähiesimieheeni yhteydessä.. Pomo tarkastelee lomalistoja uudelleen, että olisikos siellä tilaa mun lomalle...;) katsotaan minkäslainen tila sieltä löytyy..Vuosilomani oli siis vahvistettu. Onneksi kuulun liittoon...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...