Jump to content
MAINOS

kesäloman kertyminen


nalle22

Recommended Posts

ollaan nyt yritetty lukee tota kv-tes:iä tuloksetta (todennäkösesti tyhmyys vaivaa), mutta

sellanen asia mietityttää, että mä aloitin nykyisessä työpaikassani 18.5.2009 ja kun lomapäivät tuli, oli lomaoikeuksia 19 päivää. tietenkään toukokuusta ei tule lomapäiviä, mutta eikös mulla pitäis olla parillinen määrä lomapäiviä? ainakin siis 20 mun laskujen mukaan.

työkaveri aloitti 11.5. ja se on ollut yhteensä yli 2kk palkattomalla vapaalla ja sille lomapäiviä oli tullut 21! ;D

aika outoa, osaako kukaan selittää?!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vuosilomien määräytyminen ei ole ihan noin yksinkertaista, eikä toi KVTES välttämättä aukea ekalla lukemalla ;D Vuosilomapäivät riippuu mm siitä, kuinka monta palvelusvuotta sulla on takana sekä kuinka monta täyttä lomanmääräytymiskuukautta sulla on takana. Myös sillä on vaikutusta, oletko ollut kesälomakautena töissä (vaikuttaa katsotaanko sun lomat A vai B-taulukosta). Jos sulla on alle 5 palvelusvuotta ja olet ansainnut lomaa 10 kk, niin lomapäiviä on 19. Lomapäivät kannattaa katsoa aina taulukosta. Lomapäivien määrän perusteella voisi päätellä, että sun "oikea" taulukko löytyy KVTES 2010 s:lta 88 ja Taulukko A.

KVTES 2010 s.88

Täysiä lomanmääräytymiskuukausia

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Taulukko A

Vuosilomapäivät

2 4 5 7 9 10 13 15 17 19 21 23

Taulukko B

Vuosilomapäivät

2 4 5 7 9 10 12 14 15 17 19 20

Kokemus on hyvä opettaja, mutta lähettää sikamaisen isoja laskuja

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...