Jump to content
MAINOS

Kysymyksiä työajasta ja lomista


Polla

Recommended Posts

Osaisko kukaan vastata, miten työpäivät lasketaan. Kyseessä siis esim. 2vkr töitä, lasketaanko se kolmas päivä, jolloin pääsee kotiin niin työpäiväksi, vapaapäivähän se ei ole kuitenkaan. Esimerkiksi työt alkaa ma klo 12 ja vuoro loppuu keskiviikkona klo 12. Seuraava vuoro alkaisi perjantaina-su aamuun jne. Onko tossa nyt kaksi vai kolme työpäivää?

Jos on onneton, on ainakin toivoa paremmasta

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Osaisko kukaan vastata, miten työpäivät lasketaan. Kyseessä siis esim. 2vkr töitä, lasketaanko se kolmas päivä, jolloin pääsee kotiin niin työpäiväksi, vapaapäivähän se ei ole kuitenkaan. Esimerkiksi työt alkaa ma klo 12 ja vuoro loppuu keskiviikkona klo 12. Seuraava vuoro alkaisi perjantaina-su aamuun jne. Onko tossa nyt kaksi vai kolme työpäivää?

Kolme, jos siis mietit että miten pitkäksi aikaa esim. työsopimus tehdään. Kyllä tuo 12 tunnin päivä varmasti työpäiväksi lasketaan kun esim. yhden yövuoron keikkasopimuskin on 2-päiväinen.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Osaisko kukaan vastata, miten työpäivät lasketaan. Kyseessä siis esim. 2vkr töitä, lasketaanko se kolmas päivä, jolloin pääsee kotiin niin työpäiväksi, vapaapäivähän se ei ole kuitenkaan. Esimerkiksi työt alkaa ma klo 12 ja vuoro loppuu keskiviikkona klo 12. Seuraava vuoro alkaisi perjantaina-su aamuun jne. Onko tossa nyt kaksi vai kolme työpäivää?

Kolme, jos siis mietit että miten pitkäksi aikaa esim. työsopimus tehdään. Kyllä tuo 12 tunnin päivä varmasti työpäiväksi lasketaan kun esim. yhden yövuoron keikkasopimuskin on 2-päiväinen.

no joo, kolme päiväähän siinä on kaiken jären mukaan. Liitolle on kysely menny aiheesta, mutta eivät oo vielä vastanneet. Kiitos!

Jos on onneton, on ainakin toivoa paremmasta

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Laskennallisia päiviä on kaikki ne vuorokaudet joiden puolella olet töissä. Eli se päivä kun pääset töistä lasketaan myös työpäiväksi.

Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win you're still retarded.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 kuukausi myöhemmin...

Tietääkö kukaan onko sellainen vielä voimassa vai vanha juttu, että kun olet kapungilla (kvetes)ollut 10.v töissä niin saa 30 kesäloma päivää? tai onko se enää vain että kun olet ollut 15.v niin saa täydet 38 päivää lomaa? koska jos nyt oikein lasken, että kun 1.3.2007 olen saanut ensimmäisen kokemuslisän kuuden vuoden työssä olon jälkeen niin laskujeni mukaan tuo 10.v on tullut täyteen 1.3.2011 :unsure:

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tietääkö kukaan onko sellainen vielä voimassa vai vanha juttu, että kun olet kapungilla (kvetes)ollut 10.v töissä niin saa 30 kesäloma päivää? tai onko se enää vain että kun olet ollut 15.v niin saa täydet 38 päivää lomaa? koska jos nyt oikein lasken, että kun 1.3.2007 olen saanut ensimmäisen kokemuslisän kuuden vuoden työssä olon jälkeen niin laskujeni mukaan tuo 10.v on tullut täyteen 1.3.2011 :unsure:

Ellen nyt ole ihan väärin KvTesiä lukenut niin lomanmääräytymiskausi on 1.4 - 31.3.

Joten mun käsityksen mukaan, sulla on oikeus tänä vuonna 28 lomapäivään ja ensi vuonna 30 päivään, koska uusi lomanmääräytymiskausi on juuri alkanut huhtikuun alusta. Toki voin olla väärässä, joten jos joku huomaa et olen väärässä niin korjatkaa ihmeessä. :)

" Vaikeuksien kohdatessa saa huomata, kuinka rikas sitä on monella tapaa ollut. "

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tietääkö kukaan onko sellainen vielä voimassa vai vanha juttu, että kun olet kapungilla (kvetes)ollut 10.v töissä niin saa 30 kesäloma päivää? tai onko se enää vain että kun olet ollut 15.v niin saa täydet 38 päivää lomaa? koska jos nyt oikein lasken, että kun 1.3.2007 olen saanut ensimmäisen kokemuslisän kuuden vuoden työssä olon jälkeen niin laskujeni mukaan tuo 10.v on tullut täyteen 1.3.2011 :unsure:

Kyllä 10 v:n jälkeen saa 30 päivää lomaa. Onko sulla ollut katkoja tai sellaista palvelua, jota ei lasketa mukaan tai oletko vaihtanut työpaikkaa? Oletko saanut toisen ikälisän kuitenkin maaliskuun alussa?

Kokemus on hyvä opettaja, mutta lähettää sikamaisen isoja laskuja

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 4 vuotta myöhemmin...

Olen anonut 6 päivää vuosilomaa marraskuulle. Pitääkö työnantajan antaa myös kyseisen viikon sunnuntai minulle vapaaksi? Pomo väittää, ettei se tule automaattisesti. Olen kahlannut läpi yksityisen sos.alan TES:n ja vuosilomalain, enkä löydä vastausta. Kunnallisella puolella ollessani viidellä lomapäivällä sai koko viikon, myös siis se viikonloppu tuli ilman erillistä toivomusta.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Periaatteessa kai lomasi loppuu lauantaina, jos olet pyytänyt loma-ajaksi ma-la käsittävät päivämäärät. Kannattaa aina toivoa se koko viikko maanantaista sunnuntaihin lomaa, koska sunnuntait eivät kuluta lomapäiviä. Ellei se TES tosiaan jotain erilaista määrää, esim. ensihoitopalvelualan työehtosopimuksessa asiasta on sovittu:

Screenshot_2015-10-05_21.39.34.thumb.jpg

Mutta oli miten oli, enpä minä silti usko, että työnantajalla on halukkuutta alkaa asiasta purnaamaan. Sunnuntaipäiviin on varmaan jokseenkin helpointa saada sijainen ja taitaa olla taloudellisestakin näkökulmasta yhdentekevää molemmille osapuolille oletko lomalla vai vapaapäivällä sen sunnuntain.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Olen anonut 6 päivää vuosilomaa marraskuulle. Pitääkö työnantajan antaa myös kyseisen viikon sunnuntai minulle vapaaksi? Pomo väittää, ettei se tule automaattisesti. Olen kahlannut läpi yksityisen sos.alan TES:n ja vuosilomalain, enkä löydä vastausta. Kunnallisella puolella ollessani viidellä lomapäivällä sai koko viikon, myös siis se viikonloppu tuli ilman erillistä toivomusta.

Anot ja pidät lomaa ma-su, lomapäiviä kuluu kuusi kappaletta, eli päiviltä ma-la ja sunnuntai on vapaapäivä. Älä siis ano lomaa ma-la vaan ma-su. Tällöin työnantajan tulisi myöntää kuusi lomapäivää + vp. 

 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Anot ja pidät lomaa ma-su, lomapäiviä kuluu kuusi kappaletta, eli päiviltä ma-la ja sunnuntai on vapaapäivä. Älä siis ano lomaa ma-la vaan ma-su. Tällöin työnantajan tulisi myöntää kuusi lomapäivää + vp. 

 

Näin tein, kävin muuttamassa nettiohjelmaan lomatoiveen sunnuntaille asti. Kiitos neuvoista!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 kuukausi myöhemmin...

Saapiko työnataja suunnitella 10,5-11h vuoroja päiväaikaan kun syynä on koulutukset, tyhy tai vastaavat päivät? Työntekijän suostumusta ei ole kysytty ja tämä on toistuva tapa osuen joillekkin henkilöille useamman kerran parin kuukauden aikana.

Hommahan ei sikäli haittaisi jos noista muodostuisi ylimääräinen vapaapäivä tai vastaavaa. Nyt niistä kuitenkin tulee vittuimaisen pitkä työvuoro, jonka palkintona saat yrittää ehtiä niistä tavan aamuvuoroista sitten pois parhaimmillaan klo 13:30... Siinähän yrittää kun töitä on helvetistä ja ylitöitä ei saa tulla.

Niijoo... Kunta työnantajana, kv-tes ja 3-vuorotyö.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...