Jump to content
MAINOS

Tunti/kk-palkka vakityössä


Varjokuva

Recommended Posts

Olen yksityisessä vanhusten palvelutalossa vakituisena yöhoitajana ja saan tuntipalkkaa. Työkavereistani kaksi saa kuukausipalkkaa ja kolme tuntipalkkaa.Nämä kaksi kuukausipalkkalaista ovat alkuperäisiä työntekijöitä, talo on ollut 2 vuotta pystyssä.Teemme kaikki saman verran tunteja,maanantaista maanantaihin töitä ja samalla tavoin vapaata ma-ma. Olisin halunnut vaihtaa kanssa kk-palkkalaiseksi, kun työnantaja sitä mahdollisuutta väläytteli, mutta toinen tuntipalkalla oleva työkaverini väitti laskeneensa että tuntipalkalla tienaa paremmin. Onko tuntipalkkalaisella parempia etuja mm. ylityökorvauksissa tms kuin kk-palkkalaisella? Kumpi on parempi? Pitääkö kahdella saman koulutuksen omaavalla työntekijällä jotka tekevät samaa työtä samalla työnantajalla olla sama palkka? huh.gif

Metsä vastaa niinkuin sinne huudetaan.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

mulle tuli nopeasti mieleen tämä: yleensä jos teet keikkaa ja olet tuntipalkkalainen niin sulle maksetaan tuntipalkan yhteydessä lomarahat olikos se nyt 9%. eli oisko tässä nyt sama asia kyseessä, kuukausipalkkalaisilla tulee noi rahat sit kun he ovat lomalla. tuntipalkkalaiset joutuvat pitää palkatonta lomaa, kun lomalisät maksetaan kokoajan tehdystä työstä.

I´am Wizard

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ei toikaan mitenkään ehdotonta ole, mä oon kahdelta työnantajalta saanut lomarahat työsuhteen päätyttyä yhtenä könttänä eli ilmeisesti niitä ei oo mikään pakko ottaa joka tilin yhteyteen. Niistä kertyy kyllä mukava siivu kun hetken keräilee :blink:

Olen kanssa kuullut tuon että tuntipalkalla saisi parempia tilejä mutta en oikein koskaan ymmärtänyt että mistä oli kysymys.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ei palkkaliuskassa ainakaan näy muutakuin palkka. En pysty vielä vertailemaan, kun olen saanut tähän mennessä oman mokan takia vain peruspalkkaa ilman vuosisidonnaisia. Seuraavassa palkassa pitäisi olla jo nuo ikälisätkin ja sen jälkeen voi vertailla palkkaliuskoja kk-palkkalaisen kanssa. Mietin vaan noita tunteja, liittyiskö parempi palkka siihen että kun palkka menee laskutukseen lista kerrallaan, joka toisessa listassa on öitä 14 eli tunteja 150 tuntia/3 vko, niin saako 115 tuntia ylittävästä osasta ylityökorvausta? Meillä ei ole käytössä 6 viikon tasoittavaa listaa täällä.

Metsä vastaa niinkuin sinne huudetaan.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ei palkkaliuskassa ainakaan näy muutakuin palkka. En pysty vielä vertailemaan, kun olen saanut tähän mennessä oman mokan takia vain peruspalkkaa ilman vuosisidonnaisia. Seuraavassa palkassa pitäisi olla jo nuo ikälisätkin ja sen jälkeen voi vertailla palkkaliuskoja kk-palkkalaisen kanssa.

Jos olet KVTES:n piirissä, niin pidä huoli että saat henkilökohtaisen lisän vuosisidonnaisen osan takautuvasti. Se maksetaan enintään kahden vuoden ajalta takautuvasti, joten tiedossa voi olla mukava kevätbonus.

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ei palkkaliuskassa ainakaan näy muutakuin palkka. En pysty vielä vertailemaan, kun olen saanut tähän mennessä oman mokan takia vain peruspalkkaa ilman vuosisidonnaisia. Seuraavassa palkassa pitäisi olla jo nuo ikälisätkin ja sen jälkeen voi vertailla palkkaliuskoja kk-palkkalaisen kanssa.

Jos olet KVTES:n piirissä, niin pidä huoli että saat henkilökohtaisen lisän vuosisidonnaisen osan takautuvasti. Se maksetaan enintään kahden vuoden ajalta takautuvasti, joten tiedossa voi olla mukava kevätbonus.

Tuo ei siis ole yksityisellä odotettavissa?

Metsä vastaa niinkuin sinne huudetaan.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 kuukautta myöhemmin...

Olen kylläkin sijaisena mutta kysyn nyt vain kun en tierä. Oh ei osannut oikein sanoa vastausta näihin enkä kehdannut tarkemmin kyselläkään vielä tässä vaiheessa kun olen vasta aloittanut.

1.) Kun aloitin 7.6 hommat, niin maksetaanko palkka kuukausipalkkana vai kuinka se oikein menee? Meinaan kun ekaan tiliin ei täyttä työkuukautta tule kun en ole aloittanut kuun alussa vaan viikkoa myöhemmin.

2.) Muissa kunnissa voi olla eri palkanmaksupäivä mutta.. ehtiikö tämä tili 15.6. maksettaviin, kun siis olen aloittanut tuolloin 7. pv.. Oh:n mukaan ehtis mutta kun tahtois olla varma..

Laskut painaa päälle ja pankki hieroo kätösiään opintolainojen korkojen perään.. köhköh..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Sehän oli niin että jos työsuhde kestää yli 13 päivää niin silloin käytetään sitä kuukausipalkkaa ja lyhkäsemmissä tuntipalkkaa. Eli kyllä mun mielestä tosta pitäis se kk-palkka tulla, joskin ositettuna.

Se, miten tuo ehtii mihinkin tileihin on vähän talokohtaista. Muistaisin että noista palkanmaksuista on sellainen sääntö että ne pitää maksaa viimeistään 6 vko työn suorittamisen jälkeen, voi olla ettei tätäkään sääntöä ole.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jaaps, eli kuukausipalkasta pitäisi maksaa 3/4 osaa kun teen 3 viikkoa neljän viikon sijasta? Normaalisti mulla on kesäduunit alkanu kuun alusta mut nyt oli poikkeus ihan tuon rekrytointitoimiston toimesta.

Vielä mää opin nämäki jutut. :P

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

No melkein oikein. Palkan osittamisessa käytetään päiviä, eli jos 7. päivä oli jo työpäivä niin sulla tulee tämän kuun puolella 24 päivää joina olet työsuhteessa ja kuussa on 30 päivää eli tältä kuulta saat: 24/30 * täysi kk-palkka.

Lisät sun muut tulee sitten sen mukaan mitä olet ansainnut ja niiden laskemisessa käytetään täydestä kk-palkasta laskettua tuntipalkkaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Täh? Että mää saan täyden kuun palkan? No jopas jotain. :shock:

Lisät meillä maksetaan aina jälkikäteen, luultavasti saan kesäkuun lisät heinäkuun 15 tai 30 pv. Näin siis pitkissä työsuhteissa. Jos vaikka 2 pv olen niin ne lisät maksetaan heti seuraavassa.

Pitäs vissihi viiä palkanlaskijalle toi valtakirja liiton jäsenmaksun perinnästä.. jos se ei ekaan palkkaan ehdi niin ilmeisesti mun pittää suorittaa maksu itse. Olettaisin näin.

Miten minusta tuntuu että valtasin tämänkin ketjun... *nolona*

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kiitos Julma. Juuri puol tuntia sitten päättelin tilinauhasta saman jutun. Eli periaatteessa sain 3 viikon palkan.

Ja vasta tilinauhan saatuani kouraan tajusin et on palkkapäivä tänään.. mä olin aivan aatellu et saan tilin vasta perjantaina. :nauraa:

Lisät tulee aikaisintaan kuun lopussa, meillä ne voi kuulemma roikkua maksamattomina toista kuukautta... :huh:

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...