Jump to content
MAINOS

YLE: Tutkija esittää työaikojen muuttamista vuodenaikojen mukaan


Reportteri

Recommended Posts

Kesäaikaan siirtyminen on täysin turhaa, ja sen sijaan tulisi muuttaa työaikoja vuodenaikojen mukaan, väittää tutkija. Talvisin työpaikoilla tehtäisiin pari tuntia lyhyempää työpäivää ja kesäisin vastaavasti pitempää työaikaa.

Lue koko juttu

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Mulla on ollut kautta aikojen toisinpäin. Talvella kun ei ole kauheasti tekemistä, olen tehnyt ylitöitä, vastaavasti kesällä pyrin tekemään töitä mahdollisimman vähän. Jos olis mahdollista, voisin kesä-elokuun lomailla :)

Kokemus on hyvä opettaja, mutta lähettää sikamaisen isoja laskuja

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mulla on ollut kautta aikojen toisinpäin. Talvella kun ei ole kauheasti tekemistä, olen tehnyt ylitöitä, vastaavasti kesällä pyrin tekemään töitä mahdollisimman vähän. Jos olis mahdollista, voisin kesä-elokuun lomailla :)

Juuri näin, kun lumi on maassa voi tehdä vaikka 60 tuntista viikkoa, touko-syyskuussa töihin en menis jos ei pakko olis. Ehkä joskus...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

En tajuu tota.... <_< itse tekisin talvella mielummmin pitkää päivää, kuin taas kesällä lyhyempää jolloin jää aikaa nauttia suomen suvesta.

Joten en ymmärrä ton ylen tutkijan järjenjuoksua..hohhaijaa ;)

Etulinjan mies

Kanyloi varjoaan nopeammin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

lukekaa artikkeli.. ;)

eli "lyhyen työpäivän ansiosta ihmiset voisivat olla talvella ulkona valoisaan aikaan. Hän toteaa, että lyhyempi työpäivä antaisi lisäksi mahdollisuuden pitkiin yöuniin talvisin, jolloin luonnollinen unentarve on kaikkein suurin".

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mitä turhaan siirtelee kelloja eduskunta voi luoda lain jonka mukaan mennään talviunille marraskuussa ja aletaan herätä ´

huhtikuussa jolloin päivän pitenee ja jaksaa taas potkia eteenpäin... :)

Etulinjan mies

Kanyloi varjoaan nopeammin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Joo, voitaisiinhan sitä kokeilla tällä alalla. Kesällä vuorojen vaihteessa porukkaa kuin pipoa ja talvella vuorojen välillä potilaat aina muutaman tunnin itsekseen.

"If you ain't part of a solution, you are solid or gas."

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...