Reportteri Posted March 25, 2010 Posted March 25, 2010 Kesäaikaan siirtyminen on täysin turhaa, ja sen sijaan tulisi muuttaa työaikoja vuodenaikojen mukaan, väittää tutkija. Talvisin työpaikoilla tehtäisiin pari tuntia lyhyempää työpäivää ja kesäisin vastaavasti pitempää työaikaa. Lue koko juttu
_Silja_ Posted March 25, 2010 Posted March 25, 2010 Mulla on ollut kautta aikojen toisinpäin. Talvella kun ei ole kauheasti tekemistä, olen tehnyt ylitöitä, vastaavasti kesällä pyrin tekemään töitä mahdollisimman vähän. Jos olis mahdollista, voisin kesä-elokuun lomailla :) Kokemus on hyvä opettaja, mutta lähettää sikamaisen isoja laskuja
dino Posted March 25, 2010 Posted March 25, 2010 Mulla on ollut kautta aikojen toisinpäin. Talvella kun ei ole kauheasti tekemistä, olen tehnyt ylitöitä, vastaavasti kesällä pyrin tekemään töitä mahdollisimman vähän. Jos olis mahdollista, voisin kesä-elokuun lomailla :) Juuri näin, kun lumi on maassa voi tehdä vaikka 60 tuntista viikkoa, touko-syyskuussa töihin en menis jos ei pakko olis. Ehkä joskus...
Esa Posted March 26, 2010 Posted March 26, 2010 En tajuu tota.... <_< itse tekisin talvella mielummmin pitkää päivää, kuin taas kesällä lyhyempää jolloin jää aikaa nauttia suomen suvesta. Joten en ymmärrä ton ylen tutkijan järjenjuoksua..hohhaijaa ;) Etulinjan mies Kanyloi varjoaan nopeammin.
viikku Posted March 26, 2010 Posted March 26, 2010 lukekaa artikkeli.. ;) eli "lyhyen työpäivän ansiosta ihmiset voisivat olla talvella ulkona valoisaan aikaan. Hän toteaa, että lyhyempi työpäivä antaisi lisäksi mahdollisuuden pitkiin yöuniin talvisin, jolloin luonnollinen unentarve on kaikkein suurin".
Guest Auts Posted March 26, 2010 Posted March 26, 2010 lukekaa artikkeli.. ;) Tuhlasin juuri liian monta minuuttia elämästäni
Esa Posted March 27, 2010 Posted March 27, 2010 Mitä turhaan siirtelee kelloja eduskunta voi luoda lain jonka mukaan mennään talviunille marraskuussa ja aletaan herätä ´ huhtikuussa jolloin päivän pitenee ja jaksaa taas potkia eteenpäin... :) Etulinjan mies Kanyloi varjoaan nopeammin.
{BS} Posted March 27, 2010 Posted March 27, 2010 Joo, voitaisiinhan sitä kokeilla tällä alalla. Kesällä vuorojen vaihteessa porukkaa kuin pipoa ja talvella vuorojen välillä potilaat aina muutaman tunnin itsekseen. "If you ain't part of a solution, you are solid or gas."
O'Boy Posted March 27, 2010 Posted March 27, 2010 Lappu luukulle : Sairastukaa tällä viikolla 8.16-16.16 välisenä aikana. Muina aikoina olemme talviunilla..
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.