Jump to content
MAINOS

IV-luvat?


gettiz

Recommended Posts

Onko missään annettu iv-lupia opiskelijalle? Itse olen siis sh-opiskelija, aivan loppusuoralla opinnoissa ja työnsaannin esteenä tuntuu olevan iv-lupien puuttuminen...

Isona minusta tulee kasanukkuja.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Kaikki sairaalat, joista osaan kertoa, edellyttävät suonensisäisen lääkehoidon itsenäiseen suorittamiseen sairaanhoitajan tutkinnon. Tentit ja muut voi suorittaa jo opintojen loppuvaiheessa, mutta saadakseen varsinaisen I.V.-luvan pitää olla valmis sairaanhoitaja. Ohjatusti voi yleensä suorittaa lääkehoitoa jo ennen varsinaista lupaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kyllä Helsingissä ainakin kaupungin sairaaloissa saatetaan pidempään kesäsijaisuuteen tuleva opiskelija iv-kouluttaa ja luvittaa. Ja pakkokin on kun suht akuuteilla osastoilla voi olla ainoana sairaanhoitajana vuorossa.... vaikkei saisi... Kertovat luokkakaverit.

Vanha koira. Uusia temppuja.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tuo on totta, että Helsingin kaupunginsairaaloiden akuuttiosastoilla annetaan IV.-lupia opiskelijoille. Luvat ovat kuitenkin ns. rajoitettuja lupia eli käytännössä sairaalakohtaista on, mitä lupiin sisällytetään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Opiskelijoille, joilla on hyvin vähän opintoja enää jäljellä (käytännössä siis se viimeinen ½ vuotta) on annettu minun työpaikoissani iv-luvat kesäksi. Kyse on ollut kuitenkin, niinkuin muut ovat jo maininneet, rajoitetuista ja osastokohtaisista luvista. Itse tein aikanani luvat yhdelle osastolle, ja valmistuttuani sain vasta koko sairaalan kattavat luvat. Olipa muuten helppoa keikkailla, kun osa osastoista oletti opiskelijalla olevan koko talon kattavat luvat... Ja opiskelijan piikkiinhän se meni tietty se luvattomuus. Mutta lupa-asiaa kannattaa kysyä iv-tenteistä ja -opinnoista vastaavalta henkilöltä, jos sellaisen puhelimen päähän saa kiinni.