Jump to content
MAINOS

IV-luvat?


gettiz

Recommended Posts

Onko missään annettu iv-lupia opiskelijalle? Itse olen siis sh-opiskelija, aivan loppusuoralla opinnoissa ja työnsaannin esteenä tuntuu olevan iv-lupien puuttuminen...

Isona minusta tulee kasanukkuja.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Kaikki sairaalat, joista osaan kertoa, edellyttävät suonensisäisen lääkehoidon itsenäiseen suorittamiseen sairaanhoitajan tutkinnon. Tentit ja muut voi suorittaa jo opintojen loppuvaiheessa, mutta saadakseen varsinaisen I.V.-luvan pitää olla valmis sairaanhoitaja. Ohjatusti voi yleensä suorittaa lääkehoitoa jo ennen varsinaista lupaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kyllä Helsingissä ainakin kaupungin sairaaloissa saatetaan pidempään kesäsijaisuuteen tuleva opiskelija iv-kouluttaa ja luvittaa. Ja pakkokin on kun suht akuuteilla osastoilla voi olla ainoana sairaanhoitajana vuorossa.... vaikkei saisi... Kertovat luokkakaverit.

Vanha koira. Uusia temppuja.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tuo on totta, että Helsingin kaupunginsairaaloiden akuuttiosastoilla annetaan IV.-lupia opiskelijoille. Luvat ovat kuitenkin ns. rajoitettuja lupia eli käytännössä sairaalakohtaista on, mitä lupiin sisällytetään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Opiskelijoille, joilla on hyvin vähän opintoja enää jäljellä (käytännössä siis se viimeinen ½ vuotta) on annettu minun työpaikoissani iv-luvat kesäksi. Kyse on ollut kuitenkin, niinkuin muut ovat jo maininneet, rajoitetuista ja osastokohtaisista luvista. Itse tein aikanani luvat yhdelle osastolle, ja valmistuttuani sain vasta koko sairaalan kattavat luvat. Olipa muuten helppoa keikkailla, kun osa osastoista oletti opiskelijalla olevan koko talon kattavat luvat... Ja opiskelijan piikkiinhän se meni tietty se luvattomuus. Mutta lupa-asiaa kannattaa kysyä iv-tenteistä ja -opinnoista vastaavalta henkilöltä, jos sellaisen puhelimen päähän saa kiinni.

Jos vasara on ainoa työkalu, niin kaikki ongelmat alkavat näyttämään nauloilta.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 viikkoa myöhemmin...

Kertokaas miten nuo HUSin IV-luvat menee, pitääkö uusia tietyin väliajoin vai onko kerran luvan saatuaan aina luvallinen? Mä sain ne luvat joskus aikanaan Mariassa työskennellessäni, muistaakseni joskus 2001.

Eteenpäin menoa sekin on kun nenälleen kaatuu.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

5- vuoden välein (AMK sh_T) , vanhan koulutuksen sh:t 10 v

(oh joskus puhuin tollasta, olen lh joten ei koske mua niin en ole aivan varma)

3 lapsen äiti

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kertokaas miten nuo HUSin IV-luvat menee, pitääkö uusia tietyin väliajoin vai onko kerran luvan saatuaan aina luvallinen? Mä sain ne luvat joskus aikanaan Mariassa työskennellessäni, muistaakseni joskus 2001.

Kyllä ne pitää kaikkien uusia 5 vuoden välein. Riittää tosin pelkkä tenttiminen, ei tartte luentoja istua.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

5- vuoden välein (AMK sh_T) , vanhan koulutuksen sh:t 10 v

(oh joskus puhuin tollasta, olen lh joten ei koske mua niin en ole aivan varma)

Tässä SHP:ssä kaikki tekevät tentit 5v välein riippumatta siitä, onko valmistunut koska. Ja kaikki, joilla oli "pitkät luvat" suoritettuina, joutuvat tekemään tentit uudelleen nyt, vaikka olisi kulunut vain pari vuotta tenteistä.

"If you ain't part of a solution, you are solid or gas."

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kertokaas miten nuo HUSin IV-luvat menee, pitääkö uusia tietyin väliajoin vai onko kerran luvan saatuaan aina luvallinen? Mä sain ne luvat joskus aikanaan Mariassa työskennellessäni, muistaakseni joskus 2001.

HUS:n vanhat iv-luvat menevät umpeen tämän kuun lopussa. Itelläni on ollut luvat 80-luvulta, jotka ovat siirtyneet mukanani sairaalasta toiseen. Viime vuoden lopulla suoritin uudet luvat ja näytötkin jouduin antamaan ekaa kertaa :D Jatkossa tosiaan luvat pitää suorittaa viiden vuoden välein. Meillä pitää jatkossa myös näytöt antaa viiden vuoden välein.

Kokemus on hyvä opettaja, mutta lähettää sikamaisen isoja laskuja

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...