Jump to content
MAINOS

Opiskelija kysyy: hoitoalan todellinen tilanne?


Vieras: poem

Recommended Posts

Aloitin juuri kätilötyön opinnot ammattikorkeakoulussa. Olen kuullut joka paikasta, että hoitoalan ammattilaisista on pulaa ja parin vuoden päästä työllistyy lähes "satavarmasti". Onko tilanne oikeasti tämä? Saako kätilö töitä, ja jos saa, niin millaista? Ovatko vakituiset työpaikat harvinaisia, vai tekevätkö suurin osa hoitajista pätkätyötä?

Entäpä mitä sanotte siihen, että hoitoala ei ole minulle todellakaan mikään kutsumus. Olen kiinnostunut terveydenhoidosta, raskaudesta, synnytyksestä jne, mutta en ole luonteeltani "nöyrä äiti Theresa". Voiko teidän mielestänne ammatinvalinta osua oikeaan, vaikka se ei olisikaan mikään varsinainen kutsumus?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Entäpä mitä sanotte siihen, että hoitoala ei ole minulle todellakaan mikään kutsumus. Olen kiinnostunut terveydenhoidosta, raskaudesta, synnytyksestä jne, mutta en ole luonteeltani "nöyrä äiti Theresa". Voiko teidän mielestänne ammatinvalinta osua oikeaan, vaikka se ei olisikaan mikään varsinainen kutsumus?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Entäpä mitä sanotte siihen, että hoitoala ei ole minulle todellakaan mikään kutsumus. Olen kiinnostunut terveydenhoidosta, raskaudesta, synnytyksestä jne, mutta en ole luonteeltani "nöyrä äiti Theresa". Voiko teidän mielestänne ammatinvalinta osua oikeaan, vaikka se ei olisikaan mikään varsinainen kutsumus?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ja kun kätilöt nykyään saavat sen sh-pätevyydenkin, niin sieltäkin sitä työtä löytyneepi. Ja hienoa että niin on, eräskin kirurgisella osastolla makoileva potilas bongasi hoitajan rinnasta kätilöliiton pinssin ja nimineulasta tekstin kätilö ja totesi että "voi ei, en minä tässä iässä enää kätilöä tarvi" johon klö tietysti vastasi että "kuulkaas kun nainen tarvitsee kätilöä läpi elämän".

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...