Jump to content

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

Pernasoppa

Mielisairaalassa on tylsää

Recommended Posts

Pernasoppa

Aloittelin ensimmäistä harjotteluani ja muutenkin ensikosketustani psyk.hoidon maailmaan. Onko täällä aina näin tylsää? Puhutaan ja odotellaan, juodaan kahvia ja lonnitaan. Eihän nää ihmiset ees oo kunnolla hulluja, ne vaan kuulee asioita mitä lääkäri ei kuule.

Ei oo mun paikka, tai ehkä on sitten kun hajoan tänne.

Jaa tämä kirjoitus

Suora linkki
Jaa toisille sivustoille
Osku

Juuri tuosta syystä musta ei ikinä tulis psyk puolen hoitajaa. ;D

Jaa tämä kirjoitus

Suora linkki
Jaa toisille sivustoille
Jio

Aloittelin ensimmäistä harjotteluani ja muutenkin ensikosketustani psyk.hoidon maailmaan. Onko täällä aina näin tylsää? Puhutaan ja odotellaan, juodaan kahvia ja lonnitaan. Eihän nää ihmiset ees oo kunnolla hulluja, ne vaan kuulee asioita mitä lääkäri ei kuule.

-Actionia kun tulee sitä ei aina toivoisi olevansa paikalla ja mukana.

-Yleensä eniten tapahtumia on vastaanotto-osastoilla. Minusta homma kuullostaa sellaiselta kuin pitää; potilaat saavat asianmukaista hoitoa ja ovat rauhallisia.

-Unohdit mainita ettei siellä ole myöskään pehmeitä, pyöreitä huoneita.

Jaa tämä kirjoitus

Suora linkki
Jaa toisille sivustoille
Vieras: Trio Niskalaukaus

Aloittelin ensimmäistä harjotteluani ja muutenkin ensikosketustani psyk.hoidon maailmaan.

Aha! Ota opin kannalta. Luulin että sinulla jotain kokemusta oli kun tuonne psykiatrian topiciin niin asiantuntevasti kirjoittelit.  ;D

Onko täällä aina näin tylsää? Puhutaan ja odotellaan, juodaan kahvia ja lonnitaan. Eihän nää ihmiset ees oo kunnolla hulluja, ne vaan kuulee asioita mitä lääkäri ei kuule.Ei oo mun paikka, tai ehkä on sitten kun hajoan tänne.

Riippuu paljolti osastosta ja myöskin päivästä. Mutta eiköhän se tule harjoittelun lopussa selväksi, tykkää tai ei.

Jaa tämä kirjoitus

Suora linkki
Jaa toisille sivustoille
Osku

Ei mua niinkään se axönin puute, mutta tykkään tehdä käsilläni työtä. Jotain 'konkreettista' jne.  Onneksi kaikille on paikkansa ;)

Jaa tämä kirjoitus

Suora linkki
Jaa toisille sivustoille
Jone

Mulla oli pitkälti samanlaiset fiilikset vielä kahden viikon jälkeenkin, kun olin viiden viikon psyk-harjoittelussa pitkäaikaisella suljetulla osastolla. Suurin osa oli skitsofreenikkoja mutta muutama 2-suuntainenkin mukaan mahtui + yksi dementti... Yhteensä niitä taisi olla 13.

Oikeestaan vasta sitten kun niihin potilaisiin tutustui ja papereista oli taustoja katsellut, niin mukaan pääsi jo paljon paremmin. Esim. kahdenkeskisillä kävelyillä ulkona potilaan kanssa oli ihan jees.

Mutta ihan oikeesti, kyllä siellä mulla oli tylsää (tosin ei oo neuvolajaksoa tylsyydessä vielä mikään voittanut, onnistuin jopa nukahtamaan istuessani tuolissa jossa ei ollut selkänojaa), kun oon kans enemmän käytännön ihminen. Mut femman sain ja pyydettiin töihin ;)

Jaa tämä kirjoitus

Suora linkki
Jaa toisille sivustoille
nursio

Monesti opiskelijat kokevat, että mielisairaalassa on tylsää kun siellä ei "oikeasti" tehdä mitään. Minä olen sitä mieltä, että tämä riippuu paljon ihmisestä itsestään. Mitä enemmän laittaa itseään likoon hoitosuhteissa, sitä vähemmän on tylsää. Tosin tämä on asia, jonka oppimiseen ei kuukauden-parin harjoittelujakso riitä. Eikä se psykiatrisen hoitotyön hienous kaikille avaudu koskaan, asia nyt vain on niin, että joku soveltuu paremmin yhdelle, toinen toiselle alalle.

Kuriositeettina: itse olin suorittamassa kirran osastolla harjoittelujaksoa yliopistosairaalassa ja hoitajat olivat kummissaan, kun kerroin harjoittelujakson tuntuvan melkein lomalta omasta työstä  ;D. Yksikin kysyi: "Oletko tosiaan sitä mieltä, että täällä pääsee helpommalla kuin psykiatriassa?!?" Yritä siinä sitten selittää ahdistuksen kannattelemisesta ja hoitosuhteista...  ;)

Jaa tämä kirjoitus

Suora linkki
Jaa toisille sivustoille
Vieras: Trio Niskalaukaus

Kuriositeettina: itse olin suorittamassa kirran osastolla harjoittelujaksoa yliopistosairaalassa ja hoitajat olivat kummissaan, kun kerroin harjoittelujakson tuntuvan melkein lomalta omasta työstä  ;D. Yksikin kysyi: "Oletko tosiaan sitä mieltä, että täällä pääsee helpommalla kuin psykiatriassa?!?" Yritä siinä sitten selittää ahdistuksen kannattelemisesta ja hoitosuhteista...  ;)

Jaa tämä kirjoitus

Suora linkki
Jaa toisille sivustoille
nursio

Selitin, mutta eivätpä tainneet ymmärtää...  ;)

Jaa tämä kirjoitus

Suora linkki
Jaa toisille sivustoille
janina

;) mäkin kuulin muutaman kerran silloin opiskeluaikoinani et vaihda alaa et ihan oikeastiko sä haluat psykiatriaan erikoistua... se on kieltämättä vaikeaa selittää ulkopuliselle alaa tietämättömälle mitä se on se meidän työ. Viimeksi viikonloppuna täysin maalikko kyseli et mitä mä niin ku oikeen teen työkseni....eikä voinnu ymmärtää et joku " IHan tavllinen " ihminen esim naapurin täti voi tarvita joskus psyk puolen palveluita. No minusta nää ihmetykset kertoo kyl enemmän kysyjästä itsestään

Jaa tämä kirjoitus

Suora linkki
Jaa toisille sivustoille
yökkönen

Itse olen nähnyt kovin vähän psyk.puolta, joten en oikein voi yleistää onko siellä tylsää vai ei. Mutta se mitä olen nähnyt, on vaikuttanut minuun niin, että tällä hetkellä "ei kiitos". Istuskellaan kahvihuoneessa, keitellään kahvia ja rupatellaan mitä teit eilen ja mitä teet illalla, korttipelikin on ollut ok, ärrän videot on katsottu melkein kaikki ja tupakalle mennessä huikataan potilaalle "sorry et sä nyt tuu, justhan sä olit", potilaille ei tunnu riittävän aikaa mutta palaveria pidetään tämän tästä ja paperille saadaan jos jonkinlaista muistioita ja on niin p......en vaikeaa ja ahdistavaa. Varmaankin mun kokemukset ovat olleet ääripäästä (toivottavasti!). Siispä pysyttelen psykalta pois, jotta ei olis niin vaikeaa ja ahdistavaa. :-

Jaa tämä kirjoitus

Suora linkki
Jaa toisille sivustoille
nursio

Itse olen nähnyt kovin vähän psyk.puolta, joten en oikein voi yleistää onko siellä tylsää vai ei. Mutta se mitä olen nähnyt, on vaikuttanut minuun niin, että tällä hetkellä "ei kiitos". Istuskellaan kahvihuoneessa, keitellään kahvia ja rupatellaan mitä teit eilen ja mitä teet illalla, korttipelikin on ollut ok, ärrän videot on katsottu melkein kaikki ja tupakalle mennessä huikataan potilaalle "sorry et sä nyt tuu, justhan sä olit", potilaille ei tunnu riittävän aikaa mutta palaveria pidetään tämän tästä ja paperille saadaan jos jonkinlaista muistioita ja on niin p......en vaikeaa ja ahdistavaa. Varmaankin mun kokemukset ovat olleet ääripäästä (toivottavasti!). Siispä pysyttelen psykalta pois, jotta ei olis niin vaikeaa ja ahdistavaa. :-

Jaa tämä kirjoitus

Suora linkki
Jaa toisille sivustoille
Vieras: Lähihoitaja v62

Hei vaan...

Minusta mielisairaala työ on joiltakin osilta haastavaa työtä

Jaa tämä kirjoitus

Suora linkki
Jaa toisille sivustoille
Suaruska

Ei mua niinkään se axönin puute, mutta tykkään tehdä käsilläni työtä. Jotain 'konkreettista' jne.  Onneksi kaikille on paikkansa

Kerronpas teille ihan huvikseni miekäläisen tavallisesta "tylsästä" päivästä, joka on meidän osastolla ihan normaalia... Okei, osastolla 15-20 potilasta ja hoitajia 2 tai korkeintaan 3 aamuvuorossa. Aamupäivällä on lääkärinkierto, jossa otetaan vastaan 4-8 potilasta, parhaimmillaan 3-4 uutta tulokasta joiden kanssa käydään "koko elämä läpi". Yksi hoitajista on siellä tietty mukana ja toinen päivittää lääkemuutoksia, jakaa lääkkeitä dosetteihin, vastaa puhelimeen, vastaa muiden 19 potilaan tarpeisiin, joista ihan vain muutama ote tässä " anna paperia, anna teippiä, anna sakset , anna maitoa, anna lompakko, milloin mennään automaatille rahanostoon, miksi sä et voi käyttää mua autolla labrassa,  miksi puut on vihreitä , anna lääkettä, jne jne" Tänään vielä kaupan päälle piti hoitaa persoonallisuushäiriöistä jolla oli vale-epikohtaus.... Että on kyllä käsillekin jotain ihan konkreettista tekemistä!  ::)

Ja sitten vielä tämän kaiken lisäksi on tietysti erinnäisiä palaverejä omaisten kanssa, osastokokouksia ym. kuten tiedätte. Puhumattakaan keskusteluista omien potilaiden kanssa, joille täytyy varata aikaa vähintään se puolituntia. Siinä vaiheessa kun kello tulee 13 ja on kahvin aika, silloin todellakin tekee mieli sanoa potilaille, että "hei nyt miellä on kahvitunti, ootappa sen ahistukses kans siellä oven takana!" ;D Ja tämä kertomus kun ei kerro puoliakaan siitä totuudesta, kuinka paljon äksöniä meidän osastolla on! 

Että ainakaan ei tosiaan meidän mielisairaalassa ole tylsää. ja mikä parasta, minusta tämä työ mielenkiintoisinta ja haastavinta, mitä voisin itselleni kuvitella! angel.png

Jaa tämä kirjoitus

Suora linkki
Jaa toisille sivustoille
Pernasoppa

Kerronpas teille ihan huvikseni miekäläisen tavallisesta "tylsästä" päivästä, joka on meidän osastolla ihan normaalia... Okei, osastolla 15-20 potilasta ja hoitajia 2 tai korkeintaan 3 aamuvuorossa.

Oiskin näin, mutta tänäänkin aamuvuorossa 16 potilasta ja 9 hoitajaa...

Jaa tämä kirjoitus

Suora linkki
Jaa toisille sivustoille
Jio

-Missä tuommoinen miehitys oikein on? Onko joka vuorossa tuon verran (edes suunnilleen?)? Onko kyseessä nuoriso-osasto?

Jaa tämä kirjoitus

Suora linkki
Jaa toisille sivustoille
Pernasoppa

-Missä tuommoinen miehitys oikein on? Onko joka vuorossa tuon verran (edes suunnilleen?)? Onko kyseessä nuoriso-osasto?

Ihan tollanen normaali suljettu akuutti... Aamussa 7-9, illassa about 4 ja yössä 2. Vartijoita ja naapuriosastonväkee tarvittaessa.

Jaa tämä kirjoitus

Suora linkki
Jaa toisille sivustoille
Jio

Ihan tollanen normaali suljettu akuutti... Aamussa 7-9, illassa about 4 ja yössä 2. Vartijoita ja naapuriosastonväkee tarvittaessa.

-Ei kyl meiän sairaalassa. paitti yössä.

Jaa tämä kirjoitus

Suora linkki
Jaa toisille sivustoille
janina

En ole minäkään kyllä törmännyt tuollaiseen miehitykseen ..... tavallinen 20 pot neljä/ viisi hoitajaa. Akuutti suljettu vastaanotto-osasto

Jaa tämä kirjoitus

Suora linkki
Jaa toisille sivustoille
yökkönen

Tuo juuri on se asennoituminen, joka niillä kirran hoitajilla oli psykiatriaa kohtaan...

Mistäköhän johtuu?  .....hmmmm......niiiiiiiin.......kokemuksesta? ::)

Jaa tämä kirjoitus

Suora linkki
Jaa toisille sivustoille
Jio

Mistäköhän johtuu?  .....hmmmm......niiiiiiiin.......kokemuksesta? ::)

-Vai sen puutteesta?

Jaa tämä kirjoitus

Suora linkki
Jaa toisille sivustoille
Teemu

Mulla oli toi kenttä yks mielenkiintoisimmista, mutta musta ei oo vaan tohon duuniin! Joulun olin suljetulla duunissa, voi viddu kun yks 199cm ja 130kg (suht täyttä lihasta) rupes hermostumaan, niin kyllä siinä vähän tykytteli, noh keskustelemalla päästiin eteen päin ::)

Jaa tämä kirjoitus

Suora linkki
Jaa toisille sivustoille
yökkönen

hmmm.....välttämättä kaikki Einsteinit (paitsi Darla Einsteinit) ei ole liikenteessä hoitajanetissä, näköjään, sen verran vaikeuksia on joillakin ymmärtää lukemansa....!  ::)

Jaa tämä kirjoitus

Suora linkki
Jaa toisille sivustoille
nursio

On se kummallista, miten asiallisistakin pelinavauksista kääntyy helposti juupas-eipäs -väittelyitä eri erikoisalojen, ammattiryhmien ym. paremmuudesta. Kai se nyt on kaikille selvää, että jokaista tarvitaan?  ::)

Jaa tämä kirjoitus

Suora linkki
Jaa toisille sivustoille