Jump to content
MAINOS

KVTES ja kokemuslisät


Korilla

Recommended Posts

Kyllä saa koska on alaan liittyvää työkokemusta.

Ai silloinkin vaikka on tehnyt lähihoitajan töitä (eli ammattitutkinto vs. ammattikorkea...)?

Saisko samalla perusteella laikkarit jotka on opiskellu lähäriksi niin kokemuslisää laikkarin töistä?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Kyllä saa jos työ on samaa tai saman tapaista. Minulla on hyväksytty Kelassa tekemäni toimistotyötkin perushoitajan ikälisiin. Kaikki työtodistukset kannattaa toimittaa palkanlaskijalle sillä niitä ikälisiä voi saada myös takautuvasti. Minun työtoveri sai takatuvasi 2 vuodelta ja tämä tapahtui vuonna 2011 eli ei siis aatamin aikaan:)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kyllä saa jos työ on samaa tai saman tapaista. Minulla on hyväksytty Kelassa tekemäni toimistotyötkin perushoitajan ikälisiin. Kaikki työtodistukset kannattaa toimittaa palkanlaskijalle sillä niitä ikälisiä voi saada myös takautuvasti. Minun työtoveri sai takatuvasi 2 vuodelta ja tämä tapahtui vuonna 2011 eli ei siis aatamin aikaan:)

vautsi :) olipa iloinen uutinen :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 vuosi myöhemmin...

Olenko nyt ymmärtänyt oikein. Olen tehnyt sosiaali- ja terveysalalla töitä nyt 9 vuotta, koko työkokemus lastensuojelusta. Olen oikeutettu yksityisen sos. alan tessin mukaan 8v kokemuslisiin, check. Jos siirryn nyt kunnalliselle puolelle töihin KVTESsin alaisuuteen ja menen vaikka patologian osastolle töihin niin olenko oikeutettu saamaan tuon kvtessin 5v kokemuslisän koska mulla on alalta kokemusta jo 9 vuotta. ja vuoden päästä 10v kokemuslisät.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Olenko nyt ymmärtänyt oikein. Olen tehnyt sosiaali- ja terveysalalla töitä nyt 9 vuotta, koko työkokemus lastensuojelusta. Olen oikeutettu yksityisen sos. alan tessin mukaan 8v kokemuslisiin, check. Jos siirryn nyt kunnalliselle puolelle töihin KVTESsin alaisuuteen ja menen vaikka patologian osastolle töihin niin olenko oikeutettu saamaan tuon kvtessin 5v kokemuslisän koska mulla on alalta kokemusta jo 9 vuotta. ja vuoden päästä 10v kokemuslisät.

Yksityisen puolen työkokemus arvioidaan tapauskohtaisesti jos siirrytään KVTES:n piiriin:

 

3. luku

12 § Työkokemuslisä

1 mom.

Työkokemuksen perusteella maksettava työkokemuslisä on 3 % tehtäväkohtaisesta palkasta, kun viranhaltija/työntekijä on ollut vähintään 5 vuotta, ja 8 % tehtäväkohtaisesta palkasta, kun viranhaltija/työntekijä on ollut vähintään 10 vuotta

1 virka-/työsuhteessa asianomaiseen kuntaan/kuntayhtymään,

2 muun työnantajan palveluksessa virka-/työsuhteessa tehtävässä, josta on olennaista hyötyä nykyisissä tehtävissä tai

3 yritystoiminnassa muussa kuin virka-/työsuhteisessa tehtävässä, josta on olennaista hyötyä nykyisissä tehtävissä, enintään yhteensä 5 vuotta.

Edellä mainitusta ajasta vähennetään lakossa oloaika ja muu luvaton poissaoloaika. Soveltamisohje Samasta ammattialasta katsotaan olevan olennaista hyötyä (kohta 2). Pelkästä omistussuhteesta tai osakkuudesta ei katsota olevan olennaista hyötyä (kohta 3). Olennaisen hyödyn arviointiin sisältyy toimivaltaisen viranomaisen harkintaa. Olennainen hyöty ratkaistaan tapauskohtaisesti.

Samankaltaisissa tapauksissa noudatetaan yhtenäistä käytäntöä.

Työkokemuslisään oikeuttavaksi ajaksi hyväksytään sama ajanjakso korkeintaan yhden kerran.

2. kohdan ja 3. kohdan muutoksia sovelletaan 1.1.2012 tai sen jälkeen alkaviin palvelussuhteisiin. Työntekijän/viranhaltijan siirtyessä toiseen virkasuhteeseen tai työntekijän tehtävien muuttuessa olennaisesti samalla työnantajalla voidaan työkokemuslisään oikeuttavan ajan arviointi tehdä uudelleen (1 mom. 2 ja 3 kohta).

Mikäli työntekijällä/viranhaltijalla on vähintään 5 vuotta/vähintään 10 vuotta KVTES 2010–2011 palkkausluvun 6 § 4 mom. mukaista henkilökohtaisen lisän vuosisidonnaiseen osaan oikeuttavaa aikaa 31.12.2011, niin henkilökohtaisesta lisästä siirtyy osuus, joka vastaa 5 prosenttia/10 prosenttia tehtäväkohtaisesta palkasta, uudeksi 3 prosentin/8 prosentin työkokemuslisäksi 1.1.2012 lukien sekä mahdollinen muu henkilökohtaisen lisäksi.

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...