Jump to content
MAINOS

KVTES ja kokemuslisät


Korilla

Recommended Posts

Olenpa selannut tuota kvtessiä tossa tunnin ja ei, en löydä kokemuslisiä sieltä. Eli yhdet kokemuslisät mulla on ja kohta tulee se 8v mikä sosiaalialan tessissä oikeuttaa seuraavaan. Miten on Husissa? Peruspalkka on keikkalaisella 2200 ja hieman yli niin paljon se yksi ikälisä on siihen päälle? Entä paljonko tekee silloin tuntipalkaksi? Ei aivot enää toimi, että vois ite laskea...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
  • 1 vuosi myöhemmin...

Tuleeko tuo 5% palkkaa lisää automaattisesti, tai pitääkö sitä itse jotenkin anoa palkanlaskijalta/pomolta?

Tulee automaattisesti. Jos haluat tarkistaa asiaa, niin kannataa kysyä työnantajasi palkkatoimistosta tarkemmin.

-tule turma tuonen tietä, pikku reppu selässä, pikku kirves kontissa. Napsauta sillä ohtaan, justiinsa nokan kohtaan-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tuleeko tuo 5% palkkaa lisää automaattisesti, tai pitääkö sitä itse jotenkin anoa palkanlaskijalta/pomolta?

Tulee automaattisesti. Jos haluat tarkistaa asiaa, niin kannataa kysyä työnantajasi palkkatoimistosta tarkemmin.

Meillä piti anoa erikseen. Saattoi tosin johtua siitä, että halusin aikaisempaa työkokemusta hyödynnettävän ikälisiä laskettaessa, joten piti lähettää blanketin mukana työtodistuksia aiemmista paikoista. Samalla työnantajallahan tuo varmaan tulee automaattisesti.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tuleeko tuo 5% palkkaa lisää automaattisesti, tai pitääkö sitä itse jotenkin anoa palkanlaskijalta/pomolta?

Ei se ainakaan täällä meilläpäin tule automaattisesti, vaan se pitää itse anoa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tuleeko tuo 5% palkkaa lisää automaattisesti, tai pitääkö sitä itse jotenkin anoa palkanlaskijalta/pomolta?

Ei se ainakaan täällä meilläpäin tule automaattisesti, vaan se pitää itse anoa.

Meillä meni niin että ne joiden työkokemus oli 5-vuotta kunnalta (samalta) niin tuli automaattisesti ja muualta kokemusta omaavat joutuivat toimittamaan todisteita ja anomaan sitä.

Facts are meaningless. You could use facts to prove anything that's even remotely true! - Homer Simpson

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tuleeko tuo 5% palkkaa lisää automaattisesti, tai pitääkö sitä itse jotenkin anoa palkanlaskijalta/pomolta?

Yleensä ensimmäinen kokemuslisä pitää anoa ja seuraavat tulevat automaattisesti, jos et vaihda välillä työnantajaa. Siitä tulee kirjallinen päätös sinulle.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 kuukausi myöhemmin...

Entä onko väliä jos vaihtaa kuntaa? Eli jos kokemuslisiä on karttunutreilun 10 vuoden ajalta yhdestä kunnasta ja sitten vaihtaakin naapurikuntaan töihin, niin pysyvätkö kokemuslisät ja lomat, vai pitääkö ne ansaita uudelleen? Molemmissa on KVTES-palkkaus ja itse työ ei muutu mihinkään, ainoastaan kunta jossa työtä tehdään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Entä onko väliä jos vaihtaa kuntaa? Eli jos kokemuslisiä on karttunutreilun 10 vuoden ajalta yhdestä kunnasta ja sitten vaihtaakin naapurikuntaan töihin, niin pysyvätkö kokemuslisät ja lomat, vai pitääkö ne ansaita uudelleen?

Kyllä pysyvät jos kunnallisella puolella työt jatkuu.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Entä onko väliä jos vaihtaa kuntaa? Eli jos kokemuslisiä on karttunutreilun 10 vuoden ajalta yhdestä kunnasta ja sitten vaihtaakin naapurikuntaan töihin, niin pysyvätkö kokemuslisät ja lomat, vai pitääkö ne ansaita uudelleen?

Kyllä pysyvät jos kunnallisella puolella työt jatkuu.

Mä taas väittäisin, että lomat palaa työpaikan vaihdossa, mutta kokemuslisät pitäisi siirtyä työnantajalta toiselle (toki pitää anoa erikseen).

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Entä onko väliä jos vaihtaa kuntaa? Eli jos kokemuslisiä on karttunutreilun 10 vuoden ajalta yhdestä kunnasta ja sitten vaihtaakin naapurikuntaan töihin, niin pysyvätkö kokemuslisät ja lomat, vai pitääkö ne ansaita uudelleen?

Kyllä pysyvät jos kunnallisella puolella työt jatkuu.

Mä taas väittäisin, että lomat palaa työpaikan vaihdossa, mutta kokemuslisät pitäisi siirtyä työnantajalta toiselle (toki pitää anoa erikseen).

Oikeassa oot, huonosti näköjään luin. Siis kokemuslisät siirtyy, lomat pidetään tai maksetaan rahana kun lähdetään firmasta.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 4 viikkoa myöhemmin...

Kysymykseni koskee KVTESiä joskaan ei kokemuslisää. Onko siellä määritetty kuinka monta päivää voi tehdä putkeen töitä maksimissaan? Tai onko sellaista ylipäätkään määritelty? Eli voiko vaikka olla 12 aamua putkeen KVTESSIn mukaan? En vaan löydä, vaikka kuinka etsin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kysymykseni koskee KVTESiä joskaan ei kokemuslisää. Onko siellä määritetty kuinka monta päivää voi tehdä putkeen töitä maksimissaan? Tai onko sellaista ylipäätkään määritelty? Eli voiko vaikka olla 12 aamua putkeen KVTESSIn mukaan? En vaan löydä, vaikka kuinka etsin.

Ei voi. Katso sieltä kohta vuorokausi- ja viikkolepo.

Toivo on puoli elämää, välinpitämättömyys on puoli kuolemaa.

-Kahlil Gibran

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Monessa paikassa "kikkaillaan" varallaolon kanssa (siitä oli toisessa ketjussa aiemmin juttua) eli et virallisesti ole muka työssä mutta joudut olemaan vkl 2 tuntia/aamu tavoitettavissa tiettynä aikana. Jos soittoa ei tule niin onnea,olet vapaalla ja jos soitto tulee ko. päivä muuttuu työpäiväksi. Omassa työssä meillä käytössä systeemi että jos olet vkl työssä saat ko. viikolla 1 vapaapäivän ja toisen seuraavalla vkolla. Melko tavallista on,että joka toinen vko on se vkl-vuoro joten tulee pakostikin pitkiä työputkia peräkkäin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kysymykseni koskee KVTESiä joskaan ei kokemuslisää. Onko siellä määritetty kuinka monta päivää voi tehdä putkeen töitä maksimissaan? Tai onko sellaista ylipäätkään määritelty? Eli voiko vaikka olla 12 aamua putkeen KVTESSIn mukaan? En vaan löydä, vaikka kuinka etsin.

Ei voi. Katso sieltä kohta vuorokausi- ja viikkolepo.

11 vuoroa putkeen voi muistaakseni teetättää laillisesti. Ja työntekijän suostumuksella tietysti sitten enemmänkin.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kysymykseni koskee KVTESiä joskaan ei kokemuslisää. Onko siellä määritetty kuinka monta päivää voi tehdä putkeen töitä maksimissaan? Tai onko sellaista ylipäätkään määritelty? Eli voiko vaikka olla 12 aamua putkeen KVTESSIn mukaan? En vaan löydä, vaikka kuinka etsin.

12 aamua ei pysty teettämään putkeen, mutta viikkolepo täyttyy, jos ma on vapaa ja menet tiistaina klo 12 töihin sekä seuraavalla viikolla lopetat lauantaina klo 13 ja sunnuntai on vapaa. Mutta tuskin kukaan oikeasti teettäisi tuollaista putkea.

Kokemus on hyvä opettaja, mutta lähettää sikamaisen isoja laskuja

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Pakko nyt korostaa, että se oli vain esimerkki. Kukaan ei ole tarjonnut minulle 12 aamuvuoroa putkeen. Lähinnä vain heitin tuon selkeyttämään kysymystäni, kun olen monesti varsin huono niitä esittämään selkeästi.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 4 viikkoa myöhemmin...

Kyllä vaan, nykyisten viikoittaista vapaa-aikaa koskevien määräysten mukaan jopa 12 työvuoron peräkkäinen rupeama on mahdollinen. Tietenkään kukaan järkevä listan tekijä ei semmoisia laita. Samoin listan vaihteeseen voi tulla pitkä putki jos listantekijä ei osaa huomioida edellistä listaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kyllä vaan, nykyisten viikoittaista vapaa-aikaa koskevien määräysten mukaan jopa 12 työvuoron peräkkäinen rupeama on mahdollinen. Tietenkään kukaan järkevä listan tekijä ei semmoisia laita. Samoin listan vaihteeseen voi tulla pitkä putki jos listantekijä ei osaa huomioida edellistä listaa.

Mutta alkuperäinen kysymys oli 12 aamua putkeen, ja se ei onnistu.

Toivo on puoli elämää, välinpitämättömyys on puoli kuolemaa.

-Kahlil Gibran

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 kuukausi myöhemmin...

Tuleeko tuo 5% palkkaa lisää automaattisesti, tai pitääkö sitä itse jotenkin anoa palkanlaskijalta/pomolta?

Ei se ainakaan täällä meilläpäin tule automaattisesti, vaan se pitää itse anoa.

Meillä meni niin että ne joiden työkokemus oli 5-vuotta kunnalta (samalta) niin tuli automaattisesti ja muualta kokemusta omaavat joutuivat toimittamaan todisteita ja anomaan sitä.

Ensimmäisellä kerralla kullakin työnantajalla kokemuslisää haetaan, jonka jälkeen seurantavelvollisuus on ta:lla. No tqarkemmin katsottuani asiaan olikin jo vastattu, mutta ei kai toisto pahaa tee. Se takee asian vain vahvemmaksi :P

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kysymykseni koskee KVTESiä joskaan ei kokemuslisää. Onko siellä määritetty kuinka monta päivää voi tehdä putkeen töitä maksimissaan? Tai onko sellaista ylipäätkään määritelty? Eli voiko vaikka olla 12 aamua putkeen KVTESSIn mukaan? En vaan löydä, vaikka kuinka etsin.

12 aamua ei pysty teettämään putkeen, mutta viikkolepo täyttyy, jos ma on vapaa ja menet tiistaina klo 12 töihin sekä seuraavalla viikolla lopetat lauantaina klo 13 ja sunnuntai on vapaa. Mutta tuskin kukaan oikeasti teettäisi tuollaista putkea.

Voi kuule, meillä on sellaisiakin listoja nähty... :/

Miksi olla vaikea kun voi vähällä vaivalla olla täysin mahdoton?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 10 kuukautta myöhemmin...

Onko kellään tietoa et jos työskentelee kunnalla lähärinä 10v ja sitten valmistuu sairaanhoitajaksi ja on samalla kunnalla töissä, niin saako sitten kokemuslisää sairaanhoitajan palkkaan lähihoitajan töistä? Ihan ku olisin joskus lukenut et Helsingissä (tai Espoossa?) saa? Voiko olla niin?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...