Jump to content
MAINOS

Uusi SAKU TES


OldOne

Recommended Posts

Jos joku ei tänään ole saanut Tehyltä jäsenkirjettä koskien sopimuksen irtisanomista ja on töissä yksityisessä sakufirmassa, se merkkaa sitä, että jäsentiedot ei ole Tehyssä ajantasalla. Eli heti tarkistamaan ja korjaamaan ne!

Tiedot kunnossa, ehkä se kirje tulee sitten huomenna..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
  • Vastauksia 167
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

Itse en tehyssä enkä enää päätoimessa sakussa mutta jos lakko tulee, on minun keikkailut jäissä.

Teettäkää joku sopiva kyytimiehiä tukeva rintanappi kuten Tehy:n lakon aikaan oli.

Ei tässä kädestä suuhun elämisessä haittaa muu kuin tuo käden pienuus ja suun suuruus. Mutta kutsumusta löytyy!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jesh, kiitos Vapaa tarkennuksesta. Allekirjoitat varmaan myös sen, että työtaistelut on luotsikoille pirun kiireistä aikaa, vaikka eivät virallisesti lakko-organisaatioihin yms kuuluisikaan? :D

Joo on ja väitän, että yksityisellä sektorilla vieläkin kiireisempiä, mutta aivan varmasti antoisia... Kuten oon sanonut, että jos niin "ikävästi" kävisi, että saku-puolella pitäisi TES:sta hakea taistelun kautta, niin varmasti julkiselta puolen löytyy halukkuutta tukea sitä taistelua... ;)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tiedot kunnossa, ehkä se kirje tulee sitten huomenna..

Onhan meiliosoitekkin?

Turhaa möykkäsin, oli sieltä meiliä tullut. Kiitos ja anteeksi.

Lisäys : kai mä olen vanhanaikanen kun odotan tärkeää postia saapuvaksi postilaatikkoon, en sähköpostiin :D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

En nyt katsonut oliko tästä juttua, mutta laitellaan tänne. Neuvottelupäivillä esillä käyneet neuvottelijalakinaiset esiintyivät kyllä edukseen. Erityisesti kakkonen, Vappu Okkeri, vaikutti aikast särmältä tädiltä ja oli selvästi perillä alan ongelmista.

- K9 supersport -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Joka tapauksessa, jos työtaistelu tulee, sitä organisoi ensisijaisesti ammattiosasto, ei luottamusmiehet.

Vapusta ja Erikasta: sama kuva jäi minullekin. Melkoiset rautarouvat siellä on SSK:n setiä vastassa, ja jo sopimuksen irtisanominen oli ta-puolelle pienoinen shokki. Terveisiä meni myös neuvottelupäivien myötä noista ongelmista, joista paljon toki oli tiedossakin.

Tiedotus tulee tapahtumaan ensisijaisesti sähköpostilla ja myös tekstiviestein, mikäli tulee pikaista tiedottamisen tarvetta. Paperikirjeitä ei voi lähettää useampia viikossa kun tilanne muuttuu. Sähköposti on nykyaikaa. Ja näin ao:n jäsensihteerinä pyydän saada muistuttaa, että myös ammattiosastot lähestyvät mielellään sähköpostitse. Kukaan muu kuin jäsen itse ei voi käydä tietoja päivittämässä.

"Olkaapa hetki paikallanne, kun otetaan sydänfilmiä."

"Jaa KUHANSILMIÄ?!"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Itse en tehyssä enkä enää päätoimessa sakussa mutta jos lakko tulee, on minun keikkailut jäissä.

Tämä on mun mielestä vähintä mitä me kunnallisen puolen sakukuskit voidaan tehdä. Mielelläni olisin vielä konkreettisimmissakin tukitoimissa mukana jos tiukka paikka tulee...
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Joka tapauksessa, jos työtaistelu tulee, sitä organisoi ensisijaisesti ammattiosasto, ei luottamusmiehet.

Vapusta ja Erikasta: sama kuva jäi minullekin. Melkoiset rautarouvat siellä on SSK:n setiä vastassa, ja jo sopimuksen irtisanominen oli ta-puolelle pienoinen shokki. Terveisiä meni myös neuvottelupäivien myötä noista ongelmista, joista paljon toki oli tiedossakin.

Mielenkiintoisia reaktioita todellakin tullut työnantaja puolelta tuon irtisanomisen jälkeen. Rautarouvat tuntuvat olevan asioista perillä ja ajavat kyllä meidän asiaa. pitkästä aikaa hyvä fiilis asian puolesta ja siitä, että on osaavat ihmiset neuvottelemassa.

Poikamies voi olla idiootti tietämättään, ukkomies ei ikinä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Oikein mukavaa luettavaa ;) ;)

Itse eri työehtosopimuksen alla ja kunnallisella, mutta täysi tuki tulee täältä ja uskoisin näin myös oman toimipaikkani kollegoiden puolesta!!!!

Ei muutakun tsemppiä, tätä on kai hivenen aikaa jo odotettukkin!!!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ei muutakun tsemppiä, tätä on kai hivenen aikaa jo odotettukkin!!!

"hivenen" aikaa joo. Nyt vaan sakuporukka ryminällä ja isolla volumella kertomaan asiaa eteenpäin niin saadaan porukkaa asian taakse.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Itse en tehyssä enkä enää päätoimessa sakussa mutta jos lakko tulee, on minun keikkailut jäissä.

Tämä on mun mielestä vähintä mitä me kunnallisen puolen sakukuskit voidaan tehdä. Mielelläni olisin vielä konkreettisimmissakin tukitoimissa mukana jos tiukka paikka tulee...

koska en ole LM,voinen ehdottaa kunnallisten sakujen tukitoimeksi ns. Italian mallia

"to ride,shoot straight and speak the truth"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Pitäisi vielä ottaa yhteyksiä tohon paikalliseen ammattiosastoon kun täällä ollaan järkkäämässä yksityissektorin työntekijöille omaa edunvalvontaa kun on todettu että kunnallisen puolen ao ei kykene yksinään tekemään kaikkea duunia jolloin tietty se yksityinen on jäänyt varjoon. Tiedä vaikka sais jonkun luottamustehtävän.

Tarusta tuli totta. 21.3.-11 pidetään Rauman seudun yksityissektorin ammattiosaston perustamiskokous. Sangen nopealla aikataululla tämä on jyrätty läpi, luulin että ammattiosaston perustaminen on vuosien proggis.

Allekirjoittanut tulee olemaan läsnä :)

EDIT: Telaketju, mikä on italian malli?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Pitäisi vielä ottaa yhteyksiä tohon paikalliseen ammattiosastoon kun täällä ollaan järkkäämässä yksityissektorin työntekijöille omaa edunvalvontaa kun on todettu että kunnallisen puolen ao ei kykene yksinään tekemään kaikkea duunia jolloin tietty se yksityinen on jäänyt varjoon. Tiedä vaikka sais jonkun luottamustehtävän.

Tarusta tuli totta. 21.3.-11 pidetään Rauman seudun yksityissektorin ammattiosaston perustamiskokous. Sangen nopealla aikataululla tämä on jyrätty läpi, luulin että ammattiosaston perustaminen on vuosien proggis.

Allekirjoittanut tulee olemaan läsnä :)

EDIT: Telaketju, mikä on italian malli?

Italialaisessa "lakossa"kaikki tapahtuu,mutta helvetin hitaasti.

"to ride,shoot straight and speak the truth"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Eihän yksityissektorin ammattiosaston sinänsä uusi asia ole, meilläkin on Tampereen seudun yksityisalojen ao, ja siinä on sitten samassa puulaakissa sairaankuljettajat ja hammashoitajat ynnä moni muu. Tehyssä on kuitenkin työn alla yksityissektorin ao-toiminnan kehittäminen, jossa pyritään pienempien alueiden yhteisiin yksityissektorin ao:ihin. Tyyliin Pohjois-Satakunta tai Etelä-Pirkanmaa. Koko maan kattavaa yksityisalojen sakujen ao:a Vappu ei suositellut. Kokousten pitäminen olisi vaikeaa ja ao:n pyörittäminen muutenkin.

"Olkaapa hetki paikallanne, kun otetaan sydänfilmiä."

"Jaa KUHANSILMIÄ?!"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

SSK ei ole uutisoinut sopimustilannetta sivuillaan millään tavalla, vaikka on toinen neuvotteluosapuoli. Tietääkö kukaan, onko isäntien suuntaan tullut liitosta minkäänlaista postia tai tiedotetta?

"Olkaapa hetki paikallanne, kun otetaan sydänfilmiä."

"Jaa KUHANSILMIÄ?!"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

SSK ei ole uutisoinut sopimustilannetta sivuillaan millään tavalla, vaikka on toinen neuvotteluosapuoli. Tietääkö kukaan, onko isäntien suuntaan tullut liitosta minkäänlaista postia tai tiedotetta?

Onhan niilläkin ne kirjautumisen vaativat jäsensivut, missä varmaan infoavat jäseniään. En sitten tiedä moniko yrittäjä aktiivisesti niitä seuraa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Joka tapauksessa, jos työtaistelu tulee, sitä organisoi ensisijaisesti ammattiosasto, ei luottamusmiehet.

Vapusta ja Erikasta: sama kuva jäi minullekin. Melkoiset rautarouvat siellä on SSK:n setiä vastassa, ja jo sopimuksen irtisanominen oli ta-puolelle pienoinen shokki. Terveisiä meni myös neuvottelupäivien myötä noista ongelmista, joista paljon toki oli tiedossakin.

Mielenkiintoisia reaktioita todellakin tullut työnantaja puolelta tuon irtisanomisen jälkeen. Rautarouvat tuntuvat olevan asioista perillä ja ajavat kyllä meidän asiaa. pitkästä aikaa hyvä fiilis asian puolesta ja siitä, että on osaavat ihmiset neuvottelemassa.

Minkälaisia reaktioita sieltä työnantajapuolelta on tullut? Uteliaana kyselen, kun en itse ole kuullut enkä nähnyt minkäänlaisia reaktioita..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Mitäs tälle asialle kuuluu? Pikkusen turhan hiljasta...

https://www.tehy.fi/jasensivut/neuvottelukierros-2011/?x17431492=20550883

Lyhyesti: Neuvottelujen toinen osapuoli ei ole valmis tulemaan Tehyä vastaan. Jäsentilaisuuksia pidetään 15.3, 16.3, 28.3. ja 5.4. Runsasta osanottoa kaivataan.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

SSK:n Ambulanssi-lehti 1.2011 (ei löytynyt vielä netistä) uutisoi lyhyesti neuvotteluista seuraavaa:

SAIRAANKULJETUKSEN TYÖEHTONEUVOTTELUJEN RATKAISUT SIIRTYVÄT MYÖHEMMÄKSI

Työehtosopimusten palkkaneuvottelut mutkistuivat 18.2.2011, kun työntekijäpuolen edustajat hylkäsivät työntantajapuolen tarjouksen ja irtisanoivat TES:n päättymään helmikuun lopussa.

Työnantajapuoli eli TPL ja Suomen Sairaankuljetusliitto tarjosivat

- 1.5. yleiskorotusta 1,1%

- 1.5. II paikkakuntakalleusluokan poistoa kokonaisuudessaan

- 1.5. vähimmäispalkkoihin taulukkokorotusta perustasolla 10 euroa ja hoitotasolla 15 euroa.

Tehyn neuvottelijat olivat samaa mieltä yleiskorotuksesta ja II paikkakuntakalleusluokan poistosta, mutta vähimmäispalkkoihin olisi heidän mielestään pitänyt tehdä suuremmat korotukset ja lisäksi olisi pitänyt sitoutua jo vuoden 2012 osalta vähimmäispalkkojen mittaviin korotuksiin.

Neuvotteluja jatketaan 7.3. ja nyt koko työehtosopimuksesta, johon Tehy jätti saman tien puolitoista sivullista neuvottelutavoitteitaan, jotka olivat tuttuja jo viime TES-kierrokselta.

Neuvotteluiden jatkuessa osapuolilla on voimassa työrauhavelvoite, vaikka sopimus on työntekijöiden edustajien puolesta irtisanottu.

Suomen Sairaankuljetusliitto ry

Clus Harju-Jeanty ja Mikael Söderlund

(tuo Clus oli oli ihan alkuperäisessä tekstissä oleva typo)

Kommentteja omasta puolestani:

Nuo taulukkopalkkojen korotukset 10 ja 15 euroa voi tulkita lähinnä vittuiluksi. Tuon II-kalleusluokan poisto näemmä olisi sittenkin hyväksytty SSK:n puolestakin. Mukavan nivaskan nuo Tehyn neuvottelijat olivatkin sitten heti terveisinä tuoneet tavoitteitaan, kun sopimuksen irtisanoivat :D

Mutta että työrauhavelvoite? Ei voimassa olevaa työehtosopimusta = ei työrauhavelvoitetta, näin se vaan käsittääkseni on.

"Olkaapa hetki paikallanne, kun otetaan sydänfilmiä."

"Jaa KUHANSILMIÄ?!"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...