Jump to content
MAINOS

Maisterin tutkinto ulkomailla


Vieras: parantajamummo

Recommended Posts

Vieras: Trio Niskalaukaus

Paljonkos se nytten on?? Ketä tarkoitat meillä??  ;D

-Maisteri toverille voin kertoa että KYLLÄ ihan meinasin meitä HOITAJIA!!

Siis sisarhentovalkoisia ja velikuomakarvaisia... Olisit nyt vähän heittänyt provoa  ;D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Siis sisarhentovalkoisia ja velikuomakarvaisia... Olisit nyt vähän heittänyt provoa  ;D

-He-heh! Nyt jäi mulle epäselväksi että kelle?

My brain is stuck from shooting glue

I'm not sorry for the things I do

 

Carbona not glue

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Trio Niskalaukaus

-He-heh! Nyt jäi mulle epäselväksi että kelle?

No eikös ne maisterit ollu sun tovereita suoraan ensimmäisessä polvessa??

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

No eikös ne maisterit ollu sun tovereita suoraan ensimmäisessä polvessa??

-Me ei ymmärretä toisiamme.

My brain is stuck from shooting glue

I'm not sorry for the things I do

 

Carbona not glue

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Trio Niskalaukaus

Mitäs teillä pojilla on meitä maistereita vastaan?  ;D

Ei mulla ainakaan mitään. Vihaisin varmaan silloin myös itesäni  ;D Jio kertoikin oman kantansa: Kun ei ymmärrä niin ei.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mitäs teillä pojilla on meitä maistereita vastaan?  ;D

My brain is stuck from shooting glue

I'm not sorry for the things I do

 

Carbona not glue

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Trio Niskalaukaus

-Trio, Mr. Maisteri, tuntuu olevan ihan ymmärrettävä. Olisiko kysymys sukupuolesta johtuvista eroavaisuuksista?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tiiäppä sitä, en tiedä onko osaa tai arpaa myöskin sillä, että en ole lukenut tuota kuuluisaa hoitotiedettä.

My brain is stuck from shooting glue

I'm not sorry for the things I do

 

Carbona not glue

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: parantajamummo

No, jätän tämän jutun sikseen tällä palstalla. Aloitin jutun viittaamalla siihen, että ulkomailla hoitotieteen maisterin arvosta on ihan oikeasti käytännön apua, niin palkallisesti kuin työn haastavuuden ja vastuullisuudenkin suhteen.

Miksi näemme eri kouluasteet ikään kuin eri ammatteina? Mielestäni lähihoitaja (eli kouluasteen hoitaja), sairaanhoitaja (bachelor) ja hoitotieteen maisteri ovat kyllä saman ammatin taitajia, mutta eri koulutusasteelle lukeneita ihmisiä. Olemme ammattiryhmänä vahvempia, jos osaamme vetää yhtä köyttä.

Ehkä olisi aika miettiä, miksi lähihoitajat mollivat sairaanhoitajia temppunikkareiksi, sairaanhoitajat maistereita teoreettisiksi kirjanoppineiksi, jne. Kritiikki kulkee myös toisinpäin, eikä vähemmän lukenutta arvosteta tämän työssä. Se on mielestäni hyvin surullista.  ;D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: parantajamummo

Voi elämä... Ei.

Perustuu vaan siihen, mitä jotkut lähihoitajaksi opiskelevat tuumaavat. Lähihoitajan ammatti kun on sosiaali ja terveysalan ammatti ja joillain ammattiin opiskelevista oli käsitys, että sairaanhoitajan ammatti olisi jotenkin tehtäväkeskeisempää ja sosiaalipuolen ongelmat unohtuisivat siellä verenpaineita mittaillessa. Oltiin siis ylpeitä omasta valinnasta lähteä opiskelemaan lähihoitajaksi, jne. Itse en asioita näin näe, eikä dementiakotikokemuksellani ole asian kanssa mitään tekemistä.

Kritiikki toisia koulutustasoja kohtaan on siis usein aiheetonta, turhaa ja yhteishenkeä vahingoittavaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

esim uk:sssa sh-ksi luetaan yliopistossa pääaineen ollessa Health Science (jos oikein muistan) ja kyseessä siis alempi korkeakoulututkinto, luonnollisesti. Mutta jotenki tuntuis oudolta ajatus että suomessa opiskelu tapahtuis yliopistossa.

Ratkaisu on vain hetki, jolloin väsyt ajattelemiseen.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Perustuu vaan siihen, mitä jotkut lähihoitajaksi opiskelevat tuumaavat. Lähihoitajan ammatti kun on sosiaali ja terveysalan ammatti ja joillain ammattiin opiskelevista oli käsitys, että sairaanhoitajan ammatti olisi jotenkin tehtäväkeskeisempää ja sosiaalipuolen ongelmat unohtuisivat siellä verenpaineita mittaillessa.

-Eli lähihoitajat kokevat hoitavansa potilaista kokonaisvaltaisesti ja sairaanhoitajat tehtäväkeskeisesti? Kai korjasit ettei asia ole näin?

Kritiikki toisia koulutustasoja kohtaan on siis usein aiheetonta, turhaa ja yhteishenkeä vahingoittavaa.

-Tuosta yhteishengestä haluaisin kuulla lisää ajatuksiasi.

My brain is stuck from shooting glue

I'm not sorry for the things I do

 

Carbona not glue

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tietysti tuo otsikko jo vähän ennakoikin tällaista käännettä, mutta aika sujuvasti päästiin taas tuohon lh vs. sh -vastakkainasetteluun. Jotku siitä jaksaa repiä aina kixejä. Katkeruutta, kateutta lähihoitajien puolelta? Kusennousuapäähän sairaanhoitajien puolelta?

Laita siekin se puukko poies...

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: parantajamummo

Jio: Korjasin, korjasin, toki. Ja pakkohan se oli, kun kerran jätin läh.koulun kesken ja lähdin sairaanhoitajakoulutukseen.

Yhteishengestä ajatuksia vähän myöhemmin - nyt alkaa tietsikka-aika loppua...

Fotse: Otsikko (Maisterin tutkinto ulkomailla) siitä syystä, että mietin joskus muuttavani meren taakse. Ehkä. Maisteriksi asti opiskeleminen kiinnostaa minua ja halusin tuoda esille, että maistereita ei kaivata vain opettajiksi ja tutkijoiksi.

Laiton uuden viestin "hoitotieteellistä" palstalle aiheesta BN vai BSN, eli titteleistä. Olen itse nyt aika tyytyväinen, eikä minua enää huolestuta se, minkä tasoiseksi koulutukseni rankataan Suomen ulkopuolella. Kyllä se on se Bachelor's degree. Esim. Kanadassa tulee muutaman vuoden päästä sääntö, että sairaalaan töihin hakevilla hoitajilla on nimenomaan oltava tuo kandin tutkinto, vastuullisempiin tehtäviin kysellään myös maistereita.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Laiton uuden viestin "hoitotieteellistä" palstalle aiheesta BN vai BSN, eli titteleistä. Olen itse nyt aika tyytyväinen, eikä minua enää huolestuta se, minkä tasoiseksi koulutukseni rankataan Suomen ulkopuolella. Kyllä se on se Bachelor's degree. Esim. Kanadassa tulee muutaman vuoden päästä sääntö, että sairaalaan töihin hakevilla hoitajilla on nimenomaan oltava tuo kandin tutkinto, vastuullisempiin tehtäviin kysellään myös maistereita.

-Suomessa otetaan todennäköisesti muutaman vuoden päästä kuka hyvänsä töihin joka vaan viitsii töitä kysellä. Vähän kuin 80-luvulla paitsi tulevaisuudessa tuskin ollaan niinkään tarkkoja.

My brain is stuck from shooting glue

I'm not sorry for the things I do

 

Carbona not glue

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...