Jump to content
MAINOS

koulu alkaa!


Vieras: parantajamummo

Recommended Posts

Vieras: parantajamummo

Olen tällä palstalla ihan uusi aloittaja, samoin koko hoitotyössä. Ensi viikolla alkaa sairaanhoitajakoulu. :P Sitä minä nyt tässä ihmettelemään, että täällä puhutaan kovasti noista suuntautumislinjoista, mutta kun valitsemassani koulussa ei sellaisia perinteisiä suuntautumislinjoja ole laisinkaan. Kaikkia laatuja harjoittellaan jo ammatillisten opintojen aikana, vika vuosi on sitten syventäviä vaihtoehtoisia ammattiopintoja, harjoittelupaikat voi valita minkä lajin hoitopaikasta sitten haluaakin. Mikä juttu tämä siis on ja mitkä ovat erilaisten oppisuunnitelmien edut?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meitillä oli vaihtoehtoja kaksi. Erosvat käytännössä muutamissa teoriaopinnoissa ja harjoittelupaikoissa. (Huom. olen vanhan linjan edustaja opistotasolta, eli amk varmaan erilaista). Peruskoulutuksessa toki tulee kaikkia erilaisia teoriaopintoja ja sitten lisäksi harjoitteluja. Miellä oli pitkäaikaisosasto, poli, ksh, neuvola, lapset, sis, kir, psyk, ja sitten syventävät harjoittelut 7 ja 8 ov. Paikat sai valita itse, oman mielenkiinnon mukaan. Itse olin sairaankuljetuksessa ja teholla. Nämä muokkavasivat aikalailla osaamistani. Joskin opettajani halusi tehdä minusta terkkarin ja vastusti sairaankuljetusintoani, mutta silti onnistuin tunkemaan itseni kaikenmoisiin akuuttipaikkoihin. Valmistuttuani olin sh opistotasolta, suuntaavana opintoina terveyden pitkäaikaiset muutokset (mitä se ikinä tarkoittaakaan), mutta työelämään päädyin sairaankuljetukseen. Että se siintä suuntaavasta.  :P

Opettaja jumalan armosta...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...