Jump to content
MAINOS

Ylilihavan potilaan kuljettamisen ja hoidon haasteet ensihoidossa?


TeURaS

Recommended Posts

MAINOS
  • Vastauksia 54
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

Sittenhän olisin saanut olla itsekin harjoituspotilaana. Mutta en saanut.. olisin rikkonu toisten selät. Näin sano opettaja. Luokkakaverit tuumasikin että jaa, saako valita ketä hoitaa sen perusteel minkä kokoinen on. ;)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Sittenhän olisin saanut olla itsekin harjoituspotilaana. Mutta en saanut.. olisin rikkonu toisten selät. Näin sano opettaja. Luokkakaverit tuumasikin että jaa, saako valita ketä hoitaa sen perusteel minkä kokoinen on. ;)

No harjoitustilanteissa saattaa olla joskus järkevää mennä hieman sieltä missä se aita on matala, ei satu vahinkoja niin helposti. Meidän oppitunneilla tosin harjoiteltiin paareilla kantamista ja näppärästihän luokan kaksi pienikokoisinta tyttöä mun 100 kg ruhon paareineen nostivat ilmaan ja saivat hetken pideltyäkin...hiukkasen kyllä pelotti ;D

Meidän koulusta täytyy mainita plussana se, että siellä otettiin kantaa myös siihen että sairaalloisen lihavat potilaat tulevat lisääntymään ja pohdittiin siirtoja ja nostoja ja välineiden kestävyydestäkin taisi olla jotain puhetta.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Noh, saattohan se tietysti johtua siitä että opettaja sattui vihaamaan isoja ihmisiä. Syrji kyllä minua ihan muutenkin opetuksessa. :) Piti nostaa meteli että lopetti...

Mutta luokkakaverit oli fiksuja, halusivat tietää miltä se nostelu ja siirtely tuntuu, kun eivät olleet osastotyössä olleet. Mulle se oli tuttua jo silloin kun hohu-jakso aloitettiin. Hyvin ne pärjäs. Selätki pysy ehjänä kun ergonomia oli oikein.

Raskasta potilasta olen yksin hoitanut vuoteeseen, mutta se ei ole niin raskasta selälleni kuin se että joudun vääntäytymään korkkiruuviksi pukiessa/pestessä osittain omatoimista vanhusta wc:ssä - ja tilaa on vain yhdellä sivulla ja sielläkin metrin verran. (Miksi ne vessat on pakko ahtaa täyteen kaikkee krääsää??!) Tänään oli niitä tilanteita useampia, ja selkä on sen mukainen. Ah miten kaipaankaan vuodeosastolle... ;)

No, minäpä en sotkeennu näihin asioihin enää. Etsin buranat.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...