Jump to content
MAINOS

Tehystä Superiin


Vieras: Gents

Recommended Posts

Eli käytännössä meillä on alalla kolme edunvalvontajärjestöä, Super, Tehy ja Terkkariliitto. Tämä porukka pitäs  saada saman katon alle. Ja ei, nimellä ei o väliä. :)

Mites toi terkkariliitto. Onko tehyn puolesta sinne ollut mitään virityksiä

Kaikkiallehan sitä on virityksiä, mutta jos ei kerralla, niin sitten terkkari kerrallaan... Ois muuten kiva tietää, kummassa on tänä päivänä enemmän terkkareita, siis oikeesti.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Hei!

Ajattelin laittaa hieman tarkennusta. Superhan on  nyt neuvotellut kaikille hoitajille palkan korotukset järjestöstä riippumatta. Ei kuten sisarjärjestömme, että vain omilleen.

Samassa haluan osallistua keskusteluun yhdestä suuresta liitosta. Jos superilaiset olisivat aikoinaan liittyneet tähän yhteen suureen liittoon ei meillä nyt olisi

- näin hyvää ja monipuolista lähihoitaja koulutusta

- lähihoitajilla ei olisi jatko-opiskelu mahdollisuutta vaan koulutus olisi ollut vain tynkä

- ei olisi lähihoitaja nimikettä, eikä Superin laatimaa lähihoitaja lupausta

- erikoissairaanhoidossa ei olisi yhtään lähi- ja perushoitajaa

- lähi- ja perushoitajien palkat olisivat ennätys alhaalla kun sairaanhoitajien hipoisi taivaita

tätä listaa voi jatkaa vaikka kuinka paljon tässä vaan muutamia mainitakseni.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ajattelin laittaa hieman tarkennusta. Superhan on  nyt neuvotellut kaikille hoitajille palkan korotukset järjestöstä riippumatta. Ei kuten sisarjärjestömme, että vain omilleen.

Tarkenna vielä että paljon minä tehyläisenä sairaanhoitajana saan Superin neuvottelemia korotuksia?
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jos superilaiset olisivat aikoinaan liittyneet tähän yhteen suureen liittoon ei meillä nyt olisi

- näin hyvää ja monipuolista lähihoitaja koulutusta

- lähihoitajilla ei olisi jatko-opiskelu mahdollisuutta vaan koulutus olisi ollut vain tynkä

- ei olisi lähihoitaja nimikettä, eikä Superin laatimaa lähihoitaja lupausta

- erikoissairaanhoidossa ei olisi yhtään lähi- ja perushoitajaa

- lähi- ja perushoitajien palkat olisivat ennätys alhaalla kun sairaanhoitajien hipoisi taivaita

tätä listaa voi jatkaa vaikka kuinka paljon tässä vaan muutamia mainitakseni.

Tästäkin voidaan olla kyllä montaa mieltä. Lähihoitajakoulutuksen monipuolisuus sinänsä on kaunis ajatus, mutta mun mielestä suuntaaville oppiaineille jätetään liian vähän tilaa ja luetaan vähän kaikkea sieltä täältä. Siitä kun ei ole kelleen mitään iloa, että saadaan pieni pintaraapaisu kaikesta, mutta mitään ei osata loppujen lopuksi.

Perusopintoihin kuuluu mm. käsinukkejen tekoa, piirileikkejä, laulamista, loputtomasti etiikan kursseja ja varsin vähän ns. oikeita aineita, kuten hoitotoimenpiteitä, lääkehoitoa tai anatomiaa. Ajoittain aina kuuluu että lvm-sk ja ph -tutkinnot on juuri siitä syystä arvostetumpia kuin lähihoitaja, että heillä on parempi osaaminen ja koulutus juuri näihin töihin joita käytännössä hoitajat tekevät. Itse olen ehdottomasti SEHLin esittämän idean takana: 1 vuosi perusopintoja ja 2 vuotta suuntaavia.

Kaiken kukkuraksi rohkenen todeta, että palkat olisivat paremmalla tasolla, jos kouluasteen tutkinnolla saavutettava ammattitaito olisi korkeampi. Kyllä se yksi yhteinen liitto olisi varsin hyvin ajanut meidänkin asioita, jos siellä vain olisi enemmän kuin kourallinen lähäreitä. Työllistyminen esh:n puolellekaan ei ole mitenkään absurdia, jos tietää mitä siellä tekee.

Tiedän, suuria sanoja..voihan se olla että olen väärässäkin. Eipä tuota koskaan saada tietää miten kävisi, koska tuota suurta liittoa ei ole odotettavissa tapahtuvaksi.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

No onneksi on lähihoitaja lupaus!

Ilmeisesti mä en oo oikee lähäri ku en oo koskaan mitään luvannu?

Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win you're still retarded.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ihan muutama kommentti millaminnan hehkutukseen Superista. Koulutuksen osalta kuten Julma mainitsi esim ensihoitoon erikoistuminen. Tehy yhdessä Sehlin kanssa on tehnyt ihan järkeviä muutos esityksiä, joita Super vastustanut erittäen voimakkaasti.

Silloin kun lähihoitaja koulutus aloitettiin Tehy ja sen kouluasteen yhteistyöjäsenjärjestöt saivat aikaan suuntautumisvaitoehdot esim. Ensihoitoon ja hammashoitoon. Superin mielestähän kaikkien olisi tultava samasta putkesta, mielestämme silloin kyseisillä aloilla oli kuitenkin aikamoinen ero työtehtävien kannalta.

TNj.ssä olessa tiedän sairaalan jossa nimenomaan Tehyn ammattiosasto lähestyi talonjohtoa kirjeellä lähi- ja perushoitajien säilyttämisen puolesta, koska Superin ammatiosasto ei ollut itse siihen reagoinut.

Ihan hienoa, että arvostat lähihoitajan lupausta jota pidät liittosi suurena saavutuksena mutta sekään ei kelpaa maksuvälineenä kaupankassalla. Puheenjohtajanne kommentit sopimuksesta lähinnä hupaisia. Ihmettelen miksi Juhani ei halunnut yleiskorotuksia, koska vielä 2007 uhosi suurista korotuksista superille seuraavalla kierroksella.

Viime päivien kommenttejen perusteella Palomäellä ja Kangasniemellä on tulevaisuutta seuraavissa Talenttia kisoissa koomikoina.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...