Jump to content
MAINOS

Yksityinen sektori


Vieras: Antsa

Recommended Posts

Kuinka moni täällä työskentelee ykstyisellä sektorilla, esim lääkäriasemilla. Minua kiinnostaisi vaihtaa kunnalliselta puolelta yksityiselle mutta ei oikein tunnu olevan vapaita paikkoja tarjolla. Kuinka moni on siirtynyt kunnalliselta puolelta yksityiselle ja onko se ollut helppoa? Kunnallisella puolella töitä kyllä riittää mutta miten on yksityisenpuolen kanssa? huh.gif

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Tämä on tietysti vain yksi tapaus, mutta purampa itteeni. Yksityissairaalassa olin harjoittelussa eikä se harjoittelupaikkana mitenkään eronnut muista. Mutta osa työntekijöistä koki työntekijän osan huonommaksi kuin kuntasektorilla. Sairaalassa osakkaana olevat tekivät suurimman osan yövuoroista, joten tili jäi pienemmäksi. Hoitotarvikkeissa säästeltiin, jopa hanskojen käyttöä valvottiin. Tiettyjä toimenpiteitä, kuten kanylointia sai suorittaa vain osastonhoitaja. Oh toimi myös työterveyshoitajana, joten psyykkisiä vaivoja oli vaikea mennä valittamaan. Pakko tietysti ymmärtää yrittäjääkin, mutta itse en tuollaiseen mestaan menisi. Nyt kun hoitajista on pula, tulisi kysyttyä tarkkaan pelisääntöjä ennen kuin nimeä mihinkään laittaisi. No, sinne oli kuulemma hoitajia otettu työkkärin listoilta.

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Tintti, kerros pikkasen lisää. Esim minkälaiseen tyopaikkaan yks.puolelle siirryit? Lääkäriasema joka auki vaan viikolla vai sellaiseen paikkaan missä on päivystyskin 24/7?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 kuukautta myöhemmin...
Vieras: 100 vuoden työkoke

Tapasin juuri kurssikavereita 80-90 luvun taitteesta.

Puolesta tusinasta hoitsupoitsusta oli tullut kaupparatsuja tai lääketeollisuustyöntekijöitä. Kovasti ikävöimme oikeaa hoitajan työtä  cry.png

Onneksi työsuhdeauto, kännykkä, tietokone ja kaksinkertainen kuukausipalkka vähän lohduttaa. Yksityissektori arvostaa sairaanhoitajan koulutusta ja työkokemusta... tehy ja HUS ei.

Tsemiä sairaalaan

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...