Jump to content
MAINOS

Terveenä sairaalassa.


Söppe

Recommended Posts

Aika usein osastopaikka on järjestynyt. Riippuu aika pitkälti siitä, millanen keskusteluyhteys teillä on lekureihin. Toki se ei aina järjesty. Silloin on lähetettävä päivystykseen, eikä lopputulos ole aina hyvä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Aika usein osastopaikka on järjestynyt. Riippuu aika pitkälti siitä, millanen keskusteluyhteys teillä on lekureihin. Toki se ei aina järjesty. Silloin on lähetettävä päivystykseen, eikä lopputulos ole aina hyvä.

En tiedä missä kunnassa vaikutat, mutta toivon että nyt uskot kollegoiden sanaa, kun sanomme että vaikka puhuisit kuin Runeberg ei osastopaikkoja ole. Ei auta vaikka lääkäri tekisi mitä, ei se omaan kotiinsakaan voi mummoa/pappaa ottaa. Ihan yhtä paljon niitä lekureita tämä tilanne ärsyttää.

Veripalvelu kaipaa kipeästi hengenpelastajia!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

En halua riitaa lietsoa mutta olen ksh:ssa töissä ja tiedän siis mistä puhun. Osastopaikkoja irtoaa paremmin, kun kirjaa pegasoskertomukseen potilaan tilasta, ei pelkästään hosulle. Silloin kun tositilanne on ollut, osastopaikka on saatu. Ei niitä pienten asioiden takia kukaan lähde pyytämään.

Eli en usko tässä tilanteessa kollegaa,sori:) Tiedän toki sen, että osastopaikat on kiven alla mutta kuten totesin, tosipaikan tullen sellainen on aina saatu.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mikset nyt oikeasti usko että eri kunnissa on eri tilanne. Ja toiseksi kerropa missä kunnassa on ksh, itsellä kun ei sellaisia kuntia ole enää tullut vastaan...

Veripalvelu kaipaa kipeästi hengenpelastajia!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Totta kai mä uskon, että eri kunnissa on eri tilanne. Olenko väittänyt, etten uskoisi? Tästä asiasta on mun mielestä ihan turha vängätä laugh.png ...Ymmärrän kyllä ongelman, en väheksy sitä. Osastopaikat on tiukassa, meillä on käynyt muutaman kerran tsägä. Siinä se :D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Pistää vaan ihmettelemään että mitä varten kukaan kapitalisti ei ole pistänyt pystyyn yksityistä vuodeosastoa minne voisi heittää juuri näitä ylivuoto potilaita. Sopisi että lääkärikonsultaatiot TK-polilta, lääkekustannukset TK:lta jne kaikki pois omalta niskalta ja hinta olisi vaikka -10% mitä aluesairaalan päivähinta olisi. Ei voisi rahantuloa estämään.

Ei tässä kädestä suuhun elämisessä haittaa muu kuin tuo käden pienuus ja suun suuruus. Mutta kutsumusta löytyy!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tuo sillisalaatti, mikä liittyy ikäihmisiin, kotona asuviin: voi hyvää päivää!

KoHo:lla huutava pula duunareista pks-alueella, vai olenko väärässä?

Tk:ssa täyttä, sana akuutti menettää merkityksen koska jonot ei vedä. Uusi organisaatiomuutos vuoden vaihteessa teki kuilun sos.viraston ja TerKe:n välille.

Omaiset on voimavara, mutta myös rasite: näkemyserot voivat olla todella isot hoitajien ja omaisten kesken.

Söpen ehdotus niin hyvä, että melkeimpä ehdottaisin tuon alulle laittoa!

On tullut haukut niin omaisilta, lääkäriltä kuin potilaalta itseltään, KoHo:a unohtamatta.

On tullut myös kiitosta omaisilta, potilaalta, hoitavalta lääkäriltä, KoHo:lta...olen haukkunut mm. ppkl:n lekurin, kolleegat, minua on haukuttu....

Ihmiset ohjaa viime kädessä tätä palettia. Se on sitten "korkeimman" haltuun, miten kuu on kohallaan ja asiat lutviutuvat.

Kaikkein hiljaisempia on vanhukset itse. Että revi siitä.

carpe diem

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Pistää vaan ihmettelemään että mitä varten kukaan kapitalisti ei ole pistänyt pystyyn yksityistä vuodeosastoa minne voisi heittää juuri näitä ylivuoto potilaita. Sopisi että lääkärikonsultaatiot TK-polilta, lääkekustannukset TK:lta jne kaikki pois omalta niskalta ja hinta olisi vaikka -10% mitä aluesairaalan päivähinta olisi. Ei voisi rahantuloa estämään.

Hyvä idea. En kyllä ymmärrä yrittämisetä mitään, mutta kai noissa perusongelmana on, että investoinnit pitäisi saada pois ja siksi kunnan kanssa pitäisi tehdä jonkinlainen sopimus. Mutta kunnat taas eivät halua tehdä sopimuksia,koska uskovat saavansa hoidettua potilaat ylipaikoilla halvemmalla. Sakkomaksut poistuivat viime syksynä erikoissairaanhoidosta. Säästyneillä rahoilla kuntien on ollut tarkoitus kehittää palveluvalikoimaa. Ainut konkreettinen asia, jonka omassa kunnassani olen nähnyt, on että nyt potilaat makaavat esh-paikalla normaalilla vuorokausimaksulla.

Itseäni myös ihmetyttää tiettyjen henkilöiden halukkuus hoidattaa kiireettömiä vaivojaan päivystyksessä. Jotkut kuvittelevat saavansa jotenkin parempaa hoitoa vuokrafirman kautta satunnaista päivystysvuoroa tekevältä kandilta kuin vakituiselta terkkarin lääkäriltä :)

Kokemus on hyvä opettaja, mutta lähettää sikamaisen isoja laskuja

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...