Jump to content
MAINOS

"Hankalat omaiset", onko heitä???


Vieras: tyttöpää

Recommended Posts

Mulla on käytössä lause:"Olet aivan oikeassa. Kerropa miten voin auttaa/mitä voisimme tehdä?" 8)

Hmmm, tulevia keskusteluja ppkl:lla

case1:

Potilas (sekakäyttäjänarkki luukun takana) : "perkele jos mä en kohta saa sitä pamia mä rupeen tiputtelemaan teitä yksitellen"

Hoitaja: :"Olet aivan oikeassa. Kerropa miten voin auttaa/mitä voisimme tehdä?"

case2:

potilaan omainen (kuusivuotiaan Villen äiti päättäväisenä, Ville kompastunut kynnykseen ja saanut kuhmun otsaansa):

Kyllä meidän on päästävä heti pään kuvaukseen, me menenmme suoraan tästä röntgeniin.

Hoitaja: :"Olet aivan oikeassa. Kerropa miten voin auttaa/mitä voisimme tehdä?"

case3:

potilas (nuhanenä tk-jonossa odotettuaan tunnin):

Montas mua ennen vielä on? Tekin vaan istutte täällä perse homeessa juoruamassa ettekä tee yhtään mitään.

Hoitaja: :"Olet aivan oikeassa. Kerropa miten voin auttaa/mitä voisimme tehdä?"

Joku muu voi jatkaa...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
  • Vastauksia 60
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

Aivan, totesinkin ettei taida päivystyksessä toimia... 8)

Kaikkea ei hoitajien todellakaan tarvitse ottaa vastaan, siinä olen aívan samaa mieltä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 4 kuukautta myöhemmin...

Tänään iltavuorossa valitettavasti törmäsin kyseiseen ilmiöön angry.png No laskin kymmeneen ja kerroin pelisäännöt omaisille, hieman tuo olivat näreisään ja uhkasivat mennä yksityiselle jossa saa kuulema heti kunnollisen hoidon.  8)

Etulinjan mies

Kanyloi varjoaan nopeammin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

joskus vuosia sitten erään potilaan kaveri kuskas viinaa osastolle joka ei loppunut ennekun nostin venkulan hissiaulassa seinälle 8)

"to ride,shoot straight and speak the truth"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Itsellekin käynyt kerran noin, että potilas alkoi räyhäämään kun hänen vaatteet oli leikelty elvytyksen yhteydessä. Tytär oli ostanut uuden villapaidan... Eikä se edes ollut meidän kunnan lanssi mikä oli elppaamassa, enkä minä ollut leikellyt sen tyypin vaatteita, vaan sairaankuljettaja mikä sairaankuljettaja niin hyvä ettei päälle käynyt.

Ja kerran uhattu lyödä kun "mitään ei tapahdu" (tietty hoitajat on se syy, ettei mitään tapahdu...). Vaikka aika pienikokoinen naishoitaja olenkin niin ääntä lähtee ja kait osaan joskus olla pelottavakin (?). Uhkasin lyödä takas, ja mies hiljeni ja rauhoittui...  8)

Ei ollut itseltäni kovin ammattimaista, mut luultavasti olisin motannu jos mua ois lyöty.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

:DTulilpas hyvä mieli kun luin näitä juttuja hankalista omaisista. En ole siis ainut jonka tekisi joskus mieli ottaa omaista kurkusta kiinni tai lasketella sivistyssanani kuultavaksi. Onneksi jää mieliteoksi. Ei voi kaikkia miellyttää vaikka kohtaisi omaiset kohteliaasti ja asiallisesti. Aina on joku jolla asiat on poskellaan niin, että siirretään pahaa oloa hoitajiin, kaupan kassaan, taksikuskiin jne jne. Niitä juttuja ei pidä ottaa henkilökohtaisesti, mutta uhkailut kantsii ottaa aina vakavasti. Pahimpia omaisia kuitenkin ne jotka ystävälliset nenän edessä, mutta seläntakana alkaa mollaaminen. Mut tää on elämää ei sen enempää...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mikä oikeus omaisilla on meille hoitajille kiukutella, johtuuko se omaisten huonosta omatunnosta että läheinen on sairastunut ja joutunut sairaalaan. Ehkä me hoitajat ollaan sovivasti aina lähellä ja huono olo on helppo purkaa meihin samalla siinä.

Ja ehkä läheisen tuska ja epätietoisuun mitä tuleman pitää johtaa tähän kiukutteluun.  8)   

Etulinjan mies

Kanyloi varjoaan nopeammin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 kuukausi myöhemmin...

Ai, kuin helppoo työ olisinkin ilman omaisia  :P Hankalia omaisia on ja tulee olemaan. Pahimmat omaiset ovat itse hoitoalalla työssä, heiltä ei useinkaan ymmärrystä löydy vaikka niin luulisi... Ja kun poitlaan omainen aloittaa keskustelun tai esittelee itsensä sillä että mainitsee ensimmäiseksi oman ammattinsa esim. sh tai lääkäri niin tietää mitä tuleman pitää...

Toiset ns. hankalat ammattiryhmät ovat oikeuslaitoksissa töissä. Erään potilaan omainen oli tuomari ja jos asiat meni hyvin hänen mielestään niin hän esitteli itsenä puhelimessa omalla nimellä, mutta jos joku asia mättäsi niin esittely kuuluikin näin: Tuomari se ja se  :-X  <-- eikä saanut yhtään sen paremmin asioita luistamaan ainakaan minun toimesta...

Lähes päivittäin kuulee negatiivista omaisilta, mutta jos edes kerran viikossa sanan kiitos kuulee niin taas jaksaa... Tsemppiä ja jaksamista kaikille!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Nimim. kokemusta myös toisenlaisista hoitajista omaisina - minulla oli tuossa taannoin eräs potilas, jonka sisar oli toisen sairaalan ylihoitaja. Tietenkin tästä meidän osaston henkilökunta supatti keskenään, aivan kuin se olisi ollut jokin suuri ihme, ja kaikki olivat varpaillaan. Itse ei kuitenkaan tuo kyseinen omainen mitenkään siihen suuntaan edes vihjannut, että olisi alan ammattilainen - kyseli kaikkea mahdollista aina lääkityksestä hoitomenetelmiin ja oli varsin tyytyväinen kun hänelle kertoi täysin maallikolle selkeällä termistöllä, mitä mikäkin tarkoittaa.

Eivät ne hoitajat siis aina ole aivan mahdottomia omaisia - ikävän usein kylläkin.

God save the king - cause no-one else will!

- Black Adder

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tää on vanha, mutta tosi juttu.

Helsinkiläinen oli pamahtanu psykoosiin kesälomalla jossain kaukana Helsingistä. Paikallinen TK oli kirjoittanu sille MT-1:sen, ja sitten parin omaisen kanssa ambulanssilla Stadiin. No, monellehan HYKS on yhtä kuin Meilahti, ja seudulla mistä tulivat kuljetettiin kaikki potilaat samaan sairaalaan, myös psykiatriset.....

Olivat sitten tulleet Meikun päivystyspolille kun lähetteessä luki HYKS/Psykiatrian klinikka. Lääkintävaksi sitten selittämään että tää on väärä sairaala. Kun omaiset kuuli tän, saivat raivarin: "Ei, tämä on oikea sairaala. me emme mene Hesperiaan, vaan HYKSiin!"

No, lääkintävaksi sitten sanoo että "HYKSiin, HYKSiin mutta kun tämä on väärä klinikka."

Sairaankuljettajat jo ymmärtävät asian, ja tekevät lähtöä saatuaan ajo-ohjeet Lapinlahteen lääkintävaksilta, mutta omaiset kiljuvat etteivät lähde mihinkään, haluavat HYKSiin, ja lääkärin paikalle.

Lääkintävaksi hakee paikalle kiireisen ja eksentrisen sisätautilääkärin, joka lukee lähetteen ja kysyy sairaankuljettajilta: "Mitä helvettiä te hulluja tänne raahaatte?"

Omaiset hyppäävät kattoon, ja alkavat selvittää suuna päänä:

"Ei hän ole hullu. Ei hän ole hullu. Hänellä on ongelmia, muttei hän ole hullu".

Sisätautilekuri lukee uudestaan MT-1lähetteen ja toteaa:

"No niin tässä paperissa sanotaan......."

Lähtivät.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

;D,joo näitä ei hulluja M-1 pokia on tullut kuskattua useita."hullun kyyti" on niin ammattislangia ettei aina muista muuta nimityksiä.

nimimerkki kohteessa suunsa avannut"täällläkö on joku tullut hulluksi?"hehe

"to ride,shoot straight and speak the truth"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...