Jump to content
MAINOS

Hoitaja antoi vahingossa väärää lääkettä - vastasyntyneet tehohoitoon


kuokka

Recommended Posts

Tietenkään virheitä ei pitäisi tehdä, mutta jokainen täällä voi mennä itseensä ja miettiä, onko omassa työssään täydellinen. Joskus hoitajan moka ei aiheuta potilaalle mitään varaa, joskus se tappaa.

Juuri näin! Kun "tavalliset" duunarit ja pomot tekee pahan mokan työmaalla niin silloin vaingot lasketaan yleensä haaskatuissa työtunneissa tai euroissa, kun hoitaja tekee ison mokan niin silloin lasketaan vainajia. Tässä on se työn ja työn erot vastuun ja riskien osalta.

Kukaan meistä ei pysty sanomaan ettei koskaan eikä milloinkaan tule työssään tekemään henkilövahinkoja vaativaa virhettä. Siihen kuinka suuri riski tähän on, pystyy hoitaja vaikuttamaan miettimällä asioita etukäteen ja käyttämällä maalaisjärkeä myös hektisellä hetkellä.

Jotenkin on sellainen näppituntuma että läheltäpiti-tilanteet lisääntyvät jatkuvasti, eli myös todellisten onnettomuuksien riskit ovat suurentuneet. Valitettavasti resurssien pienuudet ja työpisteiden työnjohdolliset ja organisatooriset ongelmat lisäävät onnettomuusriskiä, toivottavasti meiltä hoitajilta löytyy pelisilmää ja kanttia viheltää peli poikki heti kun hoksataan resurssien, kiireen, työvuorojärjestelyiden, potilasmateriaalin yms. syiden vuoksi potilas- tai oman työturvallisuuden heikentyneen. Näihin puuttuminen ei ole pelkästään hoitajien oikeus vaan ihan lainkin mukaan suoranainen velvollisuus. Surkean pomon ja johtamisen ongelmien takia ei kannata kenenkään uhrata omaa tai potilaan terveyttä, eikä edes ammattia.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Jotenkin ihmetyttää, että eikö se puhdistusaine ole nenään haissut sillä tavoin että olisi hälytyskellot alkaneet soimaan.. Minä en ole koskaan ollut kosketuksissa tämän nimenomaisen aineen kanssa mutta kuullut, että se on jonkin sortin samanlaista desinfiointiainetta kuin käsidesi. Ja se ainakin haisee todella voimakkaasti.

Yeah. Cheers. Thanks a lot.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jotenkin ihmetyttää, että eikö se puhdistusaine ole nenään haissut sillä tavoin että olisi hälytyskellot alkaneet soimaan.. Minä en ole koskaan ollut kosketuksissa tämän nimenomaisen aineen kanssa mutta kuullut, että se on jonkin sortin samanlaista desinfiointiainetta kuin käsidesi. Ja se ainakin haisee todella voimakkaasti.

Klorhexidin haju on aika mieto. Sitä ei oikeastaan haista, kuin ihan pullonsuusta vetäisemällä.

"If you ain't part of a solution, you are solid or gas."

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jotenkin ihmetyttää, että eikö se puhdistusaine ole nenään haissut sillä tavoin että olisi hälytyskellot alkaneet soimaan.. Minä en ole koskaan ollut kosketuksissa tämän nimenomaisen aineen kanssa mutta kuullut, että se on jonkin sortin samanlaista desinfiointiainetta kuin käsidesi. Ja se ainakin haisee todella voimakkaasti.

Klorhexidin haju on aika mieto. Sitä ei oikeastaan haista, kuin ihan pullonsuusta vetäisemällä.

Oral-B-suuvesihän on klorhexidiniä, ei se ee maistu kovin voimakkaalle. Töissä en oo kokeillu sillä kurlata, joten en tiedä miten paljon näillä on eroja.  :D Mut hajuista en osaa sanoa, mun mielestä se käsidesikään ei haise, paitsi vanhalle alkolle jos sitä laittaa tuulettimen edessä...

Anna muutokselle aikaa. Eihän mikään voi kasvaa pellossa, jota jatkuvasti kynnetään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jos on virheelle mahdollisuus sattua, se varmasti joskus sattuu. Talon suuri moka, että pullot olivat saman näköisiä. Varmasti läheltäpiti-tilanteita ollut useasti aikaisemminkin. Mutta sitte onko täällä joku jolle ei ole koskaan tullut mitään virhettä? Jos mulla olis firma, ja ottasin sinne työntekijöitä, en todellakaan uskaltaisi ottaa sinne tyyppiä, joka sanois " minä se en sitten ole koskaan tehnyt mitään virhettä". Vaarallisia tollaset, eivät itse huomaa omaa vaarallisuuttaan, eivätkä siten osaa varoa omaa tekemistään... Ne jotka ihmettelivät "miten tällasta voi sattua" toivottavasti teidän seuraava virheenne ei ole yhtä raflaava.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...