Jump to content
MAINOS

Hoivanet, mikä ihmeen juttu?


Birgitta B.

Recommended Posts

Klikkasin hoivanetin mainosta ja olipas sivut. Ihmiset voi sieltä ostaa hoitajan lapsille tai vanhuksille, oli kuvat ja ammatit ja kaikki. Kokemuksia kellään? Ostajana tai työntekijänä?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Ei oo omakohtasta kokemusta, ja ensimmäisen kerran äsken sivuilla vierailinkin. Järkevän oloinen systeemi, voisin hyvin kuvitella hankkivani palvelusta lastenhoitajan omille lapsilleni (Minä, jonka lapset ei tähän päivään mennessä ole olleet isovanhempia lukuunottamatta kenenkään hoidossa ikinä!?). Hinta on aika suolainen, mutta täysin perusteltu ottaen huomioon että hoitajat on jollain tavalla seulottu ja vakuutukset ym on kunnossa. Palvelun käyttö vaikuttaa myös yksinkertaselta. Ei hullumpaa siis. ;)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mun mielestä tuntuisi aika epävarmalta tilata lapsille taikka vaikka isälleni hoitaja nettikaupasta! Ja tohon hintaan toivoisin, että hoitajalla olisi edes alan koulutusta. Saahan tuolla puhelimitsekin tilata, extrahinnasta.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mä ajattelinkin sen lähinnä niin, että tuolta jos löytäis hyvän hoitajan, josta tulisi lapsillekin tuttu, niin olisi tosi luontevaa käyttää sitä samaa, hyväksi todettua hoitajaa toistekin, ja suositella myös tutuille. Tommonen netissä toimiva varausjärjestelmä vaan tuntuu tosi toimivalta, ottaen huomioon, että näkee heti ketkä hoitajat on käytettävissä milloinkin.

Ja tohon hintaan toivoisin, että hoitajalla olisi edes alan koulutusta.

Sivujen mukaan hoitajilla on alan koulutus, ovat alan opiskelijoita, tai muuten omaavat kokemusta alan töistä. Haastattelussa selvitellään taustat ja mahd. alan koulutus, ja haastattelun jälkeen ollaan yhteydessä kahteen suosittelijaan. Lasten hoitamiseen vaaditaan myös puhdas rikosrekisteri. Lisäksi kaikilta hoitajilta edellytetään osallistumista perehdytyskoulutukseen ja tarjottaviin lisäkoulutuksiin. Mun mielestä ihan hyvät perusteet hinnalle.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mun mielestä tuntuisi aika epävarmalta tilata lapsille taikka vaikka isälleni hoitaja nettikaupasta!

Ei kait se eroa mitenkään siitä että tilaa ennestään tuntemattoman hoitajan mistä tahansa muusta organisaatiosta/palvelukonseptista..?
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kyllä mä varmaan mieluummin hoitoapua tilaisin puhelimitse, voisi keskustella tilanteesta ja toiveista ja kun on lasten tai vanhusten hoitamisesta kysymys, omassa kodissa vielä, niin tuntuisi turvallisemmalta että olisi tilauksen tehnyt henk.koht. jollekin ihmiselle! Olen vanha ja vanhanaikainen.

Ja sitten jos itse tekisin tuollaista keikkaa, niin en kyllä haluaisi, että naama, nimi ja titteli olisi kaiken kansan pällisteltävänä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tuo vaikuttaa kyllä tosi hyvältä palvelulta. Ei ole pohjoisessa mahdollisuutta tuohon. Täällä voisin tilata tarvittaessa MLL:n lastenhoitajan.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jotenkin vaan karsastan hinnan ja koulutuksen suhdetta. Harvalla oli mitään todellista tutkintoa kuitenkaan. Toisaalta eipä MLL:n tai vastaavankaan listoilla olevalla ole suurempia koulutuksia. Toisaalta mll ottaa tunnilta 8e ja nuo 25e... Netistähän molemmissa voi tilata ja siitä pidän.

Veripalvelu kaipaa kipeästi hengenpelastajia!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jotenkin vaan karsastan hinnan ja koulutuksen suhdetta... Harvalla oli mitään todellista tutkintoa kuitenkaan...

Nyt ihan kysymys, puhtaasti ilman sarvia ja hampaita...

Mitä ihmeen koulutusta tarvitaan siihen että osaa muutaman tunnin kattoa lasten perään? Lähihoitajakoulun leikkaa-liimaa-askartele -koulutuksen? Enemmän mä antaisin painoarvoa luotettavuudelle, terveelle järjelle, jonkinlaiselle kokemukselle lasten kanssa olemisesta ja mm. turvallisista "rajoista" ymmärtämiselle. Lähihoitajan tai sairaanhoitajan koulutuksella ei näissä asioissa oo paljon annettavaa...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jotenkin vaan karsastan hinnan ja koulutuksen suhdetta. Harvalla oli mitään todellista tutkintoa kuitenkaan. Toisaalta eipä MLL:n tai vastaavankaan listoilla olevalla ole suurempia koulutuksia. Toisaalta mll ottaa tunnilta 8e ja nuo 25e... Netistähän molemmissa voi tilata ja siitä pidän.

Onhan toi 25€ melkoinen hinta, mutta ihan markkinahinta. Pääkaupunkiseudulla keskiverto kotisiivouksenkin hinta pyörii 35 e tietämillä ja tuskin siivoojillakaan kummoista koulutusta ole ja vastuukin ihan eri luokkaa. Muuten MLL:n hintoihin lisätään työnantajakulut, summa riippuu tietysti siitä minkäikäisen hoitajan MLL:tä saa ja kuinka paljon tarvitsee palvelua.

Kokemus on hyvä opettaja, mutta lähettää sikamaisen isoja laskuja

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jotenkin vaan karsastan hinnan ja koulutuksen suhdetta... Harvalla oli mitään todellista tutkintoa kuitenkaan...

Nyt ihan kysymys, puhtaasti ilman sarvia ja hampaita...

Mitä ihmeen koulutusta tarvitaan siihen että osaa muutaman tunnin kattoa lasten perään? Lähihoitajakoulun leikkaa-liimaa-askartele -koulutuksen? Enemmän mä antaisin painoarvoa luotettavuudelle, terveelle järjelle, jonkinlaiselle kokemukselle lasten kanssa olemisesta ja mm. turvallisista "rajoista" ymmärtämiselle. Lähihoitajan tai sairaanhoitajan koulutuksella ei näissä asioissa oo paljon annettavaa...

Ehkä jonkin tuiki tavallisen kakrun perään pystyykin, mutta palvelu on kaikille avoin ja esim, DM- ja epi-lapsetkin voivat osua kohdalle ja henkilökohtaisesti itse tilaisin "vieraalta" vain koulutettua työntekijää.

Anna muutokselle aikaa. Eihän mikään voi kasvaa pellossa, jota jatkuvasti kynnetään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ehkä jonkin tuiki tavallisen kakrun perään pystyykin, mutta palvelu on kaikille avoin ja esim, DM- ja epi-lapsetkin voivat osua kohdalle ja henkilökohtaisesti itse tilaisin "vieraalta" vain koulutettua työntekijää.

Hoitavatko? En siis itse löytänyt tietoa tästä. Puhuivat vain nuhasta ja kuumeesta ja ei saa antaa pistoksia ja lääkkeet pitää olla annosteltu valmiiksi.

Veripalvelu kaipaa kipeästi hengenpelastajia!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mikä vittu siinä injektion annossa on normikansalaiselle niin vaikeeta?

Se on sitä mitäjosjotaintapahtuu vastuukysymyksiä..

Veripalvelu kaipaa kipeästi hengenpelastajia!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ehkä jonkin tuiki tavallisen kakrun perään pystyykin, mutta palvelu on kaikille avoin ja esim, DM- ja epi-lapsetkin voivat osua kohdalle ja henkilökohtaisesti itse tilaisin "vieraalta" vain koulutettua työntekijää.

Hoitavatko? En siis itse löytänyt tietoa tästä. Puhuivat vain nuhasta ja kuumeesta ja ei saa antaa pistoksia ja lääkkeet pitää olla annosteltu valmiiksi.

Oikein arvelit  :( Eivät hoida, eivätkä anna mitään lääkkeitä. Uteliaisuuttani pistin meiliä, kun kotona DM lapsi ja välillä hoitaja hakusessa. Ovat tehneet periaatepäätöksen, etteivät edes valmiit lähihoitajat mittaa verensokeria.

Kokemus on hyvä opettaja, mutta lähettää sikamaisen isoja laskuja

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Oikein arvelit  :D Eivät hoida, eivätkä anna mitään lääkkeitä. Uteliaisuuttani pistin meiliä, kun kotona DM lapsi ja välillä hoitaja hakusessa. Ovat tehneet periaatepäätöksen, etteivät edes valmiit lähihoitajat mittaa verensokeria.

Eli tuo firma välittää siis käytännössä seuraneitejä, jota kai siis hoivaksikin voi kutsua...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

On ne jonkun pienen ea-kurssin käynyt eli ehkä osaavat viilentää ja sitten lanssi vaan. Jos lapsella on kova kuume, merkkaisin ja laittaisin ehkä kuumelääkkeen annettavaksi säännöllisesti kun eiväthän nuo kauaa ole hoitamassa.

Piti sanomani että muuten lanssi...

Veripalvelu kaipaa kipeästi hengenpelastajia!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Aattelin vaan, että joillain pennuilla saattaa tulla kuumepiikki ihan tosta vaan (siskon poika esim.) ja sitten helposti kouristaa, ellei huomata ja lääkitä heti.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Aattelin vaan, että joillain pennuilla saattaa tulla kuumepiikki ihan tosta vaan (siskon poika esim.) ja sitten helposti kouristaa, ellei huomata ja lääkitä heti.

Ja nekö voi sitten sen takia käyttää vaan HOITOtason lastenhoitajaa?  :D

Se, että jotkut kokevat vieraan, erityisesti kouluttamattoman (hoitoalan koulutus) hoitajan itselleen sopimattomaksi, ei voi tarkoittaa että joku palvelu olisi täysin turha olemassa. Voisin uskoa että valtaosalle vanhemmista kelpaa satunnaiseksi lastenhoitajaksi mukava ja luotettavaksi todettu ihminen varustettuna maalaisjärjellä. Jokainen arvioi itse oman tarpeensa.

Itse olin 15 vuotias kun kävin puolitutun perheen lapsia (3kpl) hoitamassa max muutaman tunnin kerrallaan heillä kotona, yksi lapsista oli kuumekouristelija, ja ohjeena oli että jos lapsi vaikuttaa kipeältä tai kouristaa, soitetaan vanhemmille.

Minkälainen koulutus teijän mielestä tommosella hoivanet -palvelun lastenhoitajalla pitäisi teidän mielestä olla? Mikä olisi "riittävä" koulutus?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

http://hoivanet.fi/

Nopsa vilkaisu esim ikääntyneen hoitajat melkein kaikki paria lähihoitajaa lukuuottamatta olivat jotain sihteeri/ toimisto 19v- 27-v typsyjä eli taitaa enemmän välittää puhe/ seurustelu henkilöitä noille ikääntyville henkilöille kuin hoitopalvelua.... :-

Etulinjan mies

Kanyloi varjoaan nopeammin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

OT: Nämä jotkut kommentit kyllä väliin laittaa ajatteleen, että kuinka alalle kouluttamattomille voi syntyä lapsia ollenkaan...  :)

Poikamies voi olla idiootti tietämättään, ukkomies ei ikinä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

OT: Nämä jotkut kommentit kyllä väliin laittaa ajatteleen, että kuinka alalle kouluttamattomille voi syntyä lapsia ollenkaan...  :)

OT 2: Tai miten ne kouluttamattomat saavat lapsensa pysymään hengissä aikuiseksi asti.

Jos et pidä siitä, että muut kävelevät ylitsesi, nouse ylös lattialta.

Non sunt multiplicanda entia praeter necessitatem.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 kuukausi myöhemmin...

On ne jonkun pienen ea-kurssin käynyt eli ehkä osaavat viilentää ja sitten lanssi vaan. Jos lapsella on kova kuume, merkkaisin ja laittaisin ehkä kuumelääkkeen annettavaksi säännöllisesti kun eiväthän nuo kauaa ole hoitamassa.

Piti sanomani että muuten lanssi...

Bongailin tän vähän myöhässä, mutta kuumekouristuspotilasta ei nykypäivänä tulisi viilentää, eikä kuumeen lääkitseminen estä noita kuumekouristuksia. Jotkut epilepsialääkkeet voi vaikuttaa mutta niitäkään ei haittavaikutusten vuoksi käytetä ainakaan yleisesti.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Bongailin tän vähän myöhässä, mutta kuumekouristuspotilasta ei nykypäivänä tulisi viilentää, eikä kuumeen lääkitseminen estä noita kuumekouristuksia. Jotkut epilepsialääkkeet voi vaikuttaa mutta niitäkään ei haittavaikutusten vuoksi käytetä ainakaan yleisesti.

Nyt on sen tasoista väitettä, että linkki luotettavaan lähteeseen voisi olla paikallaan.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...