Jump to content
MAINOS

Yötyön aikahyvitykset


Sairaanhyvähoitaja

Recommended Posts

Yötyöstähän annetaan hyvitystä joko aikana tai rahana. Mites muilla on; saatteko itse vaikuttaa siihen otatteko hyvityksen aikana vai rahana? Mä olen toivonut mahdollisimman paljon aikahyvitystä, mutta nyt työnantaja aikoo alaisilta kysymättä maksaa jatkossa rahana ja aikahyvityksiä vähennetään paljon. Ei tunnu kivalta...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Sairaanhoitopiiriltä loppui rahat. Määrättiin että kaikki annetaan aikana. Sitten loppui hoitajat.. No määräys on että kaikki aikana ja sillä selvä. Sitten tulee poikkeuksia jos joku sairastuu yms. Itse ei saa vaikuttaa.

Muoks. Jatkan vielä että itse ei saa vaikuttaa, paitsi niin että jos oh kysyy teenkö sunnuntaina ylimääräisen vuoron, vastaan että jos saan hyvityksen rahana  :)

Veripalvelu kaipaa kipeästi hengenpelastajia!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mä oon kyllä nyt erimieltä. Mun mielestä työntekijä saa päättää. Tarkistan asian kunhan ehdin.

Toivo on puoli elämää, välinpitämättömyys on puoli kuolemaa.

-Kahlil Gibran

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Rahana maksetaan. Enemmistö meillä ottais hyvityksen varmaan aikana, jos saisi. Niin, eli ei saa itse vaikuttaa.

Mahdollisuus, että joku katselee sinua, on suoraan verrannollinen toimintasi typeryyteen.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kannattaa ottaa aina rahana. Maksetaan, jos ei muuhun suostu.

Ylihoitajan ja ylilääkärin ja ja ja kirjelmässä ilmoitetaan että ei makseta. Piste. Mustaa valkoisella kaipaan etteivätkö voisi näin tehdä..

Veripalvelu kaipaa kipeästi hengenpelastajia!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meillä saa aikana vain ja ainoastaan jos tekee enemmän kuin kaksi yövuoroa per lista. Muutoin rahana, kuten kaikki muukin. Vapaata ei saa ku lakisääteiset, ei mitään ylimääräistä.

Kerran luulin notta olin vääräs mutta sitten huomasinkin notta erehryyn.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ylihoitajan ja ylilääkärin ja ja ja kirjelmässä ilmoitetaan että ei makseta. Piste. Mustaa valkoisella kaipaan etteivätkö voisi näin tehdä..

Meillä saa aikana vain ja ainoastaan jos tekee enemmän kuin kaksi yövuoroa per lista. Muutoin rahana, kuten kaikki muukin. Vapaata ei saa ku lakisääteiset, ei mitään ylimääräistä.

Nyt ei muutaku vaihdatte työpaikkoja ;D

20 § Ilta-, yö- ja vuorotyökorvaus

Iltatyö

1 mom. Iltatyöllä tarkoitetaan kello 18.00–22.00 tehtyä työtä. Iltatyöstä maksetaan

rahakorvauksena 15 % korottamattomasta tuntipalkasta tai annetaan

vastaava vapaa-aika.

Yötyö

2 mom. Yötyöllä tarkoitetaan kello 22.00–07.00 tehtyä työtä. Yötyöstä maksetaan

rahakorvauksena 30 % korottamattomasta tuntipalkasta tai annetaan

vastaava vapaa-aika. Jaksotyössä vapaa-aikakorvaus on

24 minuuttia yötyötunnilta tai rahakorvaus 40 % korottamattomasta

tuntipalkasta.

Soveltamisohje

Vuorotyölisää ja ilta- tai yötyökorvausta ei suoriteta samanaikaisesti.

Palohenkilöstön yötyön korvaamisesta on erityismääräyksiä

teknisten sopimuksessa.

Yötyön vapaa-aikakorvauksen käyttäminen jaksotyössä

3 mom. Työaikajakson keskeytyessä yötyön vapaa-aikakorvauksella ei voida

täyttää säännöllisen työajan vajausta enempää kuin se määrä, mikä

asianomaiseen vahvistettuun työvuoroluetteloon on merkitty vapaaaikahyvitystä

annettavaksi. Yötyön vapaa-aikakorvaus annetaan aikaisintaan

yötyön suorittamista seuraavalla työaikajaksolla ja viimeistään

tämän luvun 25 §:n 5 momentin mukaisessa määräajassa.

Soveltamisohje

Jos työaikajaksossa on suunniteltu annettavaksi kahdeksan

tuntia yötyön aikahyvitystä, mutta jaksoon tuleekin

neljä todellista työtuntia lisää, suunnitellusta yötyön aikahyvityksestä

on neljä tuntia siirrettävä annettavaksi myöhemmin

tai niistä maksetaan rahakorvaus.

Siinä lyhykäisyydessään tuo mitä tessissä sanotaan asiasta, tuolla liitteissä tai asetuksissa voi olla lisää jos haluaa etsiä, mutta tuossa ei kyllä sanota kumpi sen saa päättää. Tekstin sävy ehkä viittaa työnantajan päätösvaltaan, mutta ei se mitään todista jos oikeudessa tuon perusteella taistellaan.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meillä maksetaan rahana. Moni haluaisi kyllä aikana, mutta loppuu työntekijät, jos antaisivat. Resurssien salliessa ilmoittavat, että halutessaan saa taas aikahyvitykset vapaana, mutta eipä tänä vuonna ole tainnut olla moista tilannetta kuin joskus alkuvuodesta...

"Work smart, not hard." Dr. House

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mä olen ens viikolla menossa kirjottamaan työsopparia vaki-yö-työstä, siis 7 yötä 7 vapaata. onko jotain erityistä mitä mun tulee ottaa huomioon kun ne lykkää sen sopparin mun nokan alle?

Miksi olla vaikea kun voi vähällä vaivalla olla täysin mahdoton?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...