Jump to content
MAINOS

Emboliahöpötystä


almamaria

Recommended Posts

Ei nukuta, ajatukset pyörivät päässä ja tännehän niitä oli tultava toitottamaan. Tavallisesti itse virka-asussa kulkevana olen saanut jo pitemmän ajan kokea potilaan arkea, keuhkoembolia iski männä viikolla ja otan helpottuneena hoitoa vastaan. Enpä olisi uskonut, että se sattuu niin hirveästi - siihen päälle hengenahdistus ja alun epätietoisuus ts. jos ei löydy vikaa keuhkoista niin sitten sydämestä. No, sydänkin oli sitten ehtinyt laajentua tässä touhussa mutta ongelmana on molemminpuolinen embolia (vasemmalla ylhäällä ja alhaalla, oikealla ylhäällä) ja vähän sirusia siellä sun täällä. Tarinan opetus lienee se, että ehkäisy ei ole ongelmatonta... olen saanut kuulla ettei tämä mitenkään ole harvinaista että naisia makaa täällä keuhkot tukossa. Vielä en ole ehtinyt kysellä, tehdäänkö näistä ilmoitusta mihinkään ts. onko mitään seurantaa kuinka paljon mikäkin ehkäisymuoto aiheuttaa komplikaatioita. Täytynee selvitellä. Meni muutama kuukausi uusiksi elämässä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Epätieteellinen kysymys: mikä merkki?

"Olkaapa hetki paikallanne, kun otetaan sydänfilmiä."

"Jaa KUHANSILMIÄ?!"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Voimia! Ja pikaista paranemista.

Jos et pidä siitä, että muut kävelevät ylitsesi, nouse ylös lattialta.

Non sunt multiplicanda entia praeter necessitatem.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Koita jaksaa. Äläkä ryntää töihin liian aikaisin.

Noista pillerien riskeistä ei todellakaan juuri puhuta. Sivulauseessa vain mainitaan, että tupakoitsijoille ei suositella, jos ovat yli 30v.

Jos olet synnyttänyt, niin suosittelen kierukkaa. Laittaminen on epämiellyttävää, mutta teho hyvä ja vaatii paljon vähemmän muistamista.

"Tietä käyden tien on vanki/ vapaa on vain umpihanki."

- A. Hellaakoski -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: HannaKaija

Toivottelen myös jaksamista ja voimia...Ja tietenkin pikaista paranemista...

Itse sairastin samaisen jutun pari vuotta sitte ja edelleen olen hyvinkin tarkkana kuin porkkana hengen kulkemisen kanssa, koska keuhkoemboliaa en toista kertaa halua kohdalleni saada...On meinaan sen verran epämiellyttävä seuralainen...  :-[

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Merkki oli Nuva Ring, ehkäisyrengas. Tutkittiin asiaa niin paljon kuin tietoa riitti, rengas tuntui hyvältä vaihtoehdolta siinä mielessä että sen vaikutus on tasainen ja riitti, kun muisti sen aikanaan pukata paikalleen ja ottaa viikoksi pois. Suvussa on geenimutaatio, joka aiheuttaa kohonneen tulppariskin mutta tätä kyseistä virhettä minulta ei tutkimuksissa aikanaan löytynyt (8 kk sitten). Nyt on verta sitten imetty kaiken maailman hyytymistekijäkokeisiin, tuloksia saa odotella aikansa. En ole synnyttänyt, kierukka ei ole niin hyvä vaihtoehto joten kai sitä täytyy miettiä haluaako edes koskaan yrittää lapsia vai laittaako piuhat tukkoon.

Kärsivällisyys vain on koetuksella, kun vuoto ei ota loppuakseen eikä Marevania päästä aloittamaan  ;D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...