Jump to content
MAINOS

vakituinen varahenkilö


anakonda

Recommended Posts

Nyt tarviin teidän apua! >Työskentelen pienessä työyhteisössä ja lisäksi meitä tuuraa vakituinen varahenkilö. Tai siis näin minä asian käsitän eli että hän tekisi meidän lomat ja silloin meillä kun on tarvetta. Mutta ei se käytännössä näin ole. Hän ilmoittaa itsekseen työnantajalle mitä vuoroja/päiviä/vkl ym hän haluaa tehdä ja näin hän saa ne vuorot!? Olen yrittänyt selvittää hänelle että hän on varahenkilö ja että me muut teemme ensin pohjan ja katsomme mihin vuoroihin hänet tarvitsemme? olenko nyt aivan hukassa tämän asian kanssa?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Vakituisella varahenkilöllä on normilistat jotka tehdään ihan samalla tavalla kuin muidenkin työntekijöiden listat. Ei hän tee pelkkiä jämävuoroja mitä muilta jää yli. Hänen työvuorolistan laadintaan käytetään samoja suosituksia kuin muidenkin työntekijöiden listojen tekemiseen lepoaikojen yms. osalta ja saa yhtäkaikki tehdä työvuorotoiveita listalleen kuin muutkin. Tietty fiksua on vakihenkilöstön listat tehdä ensin ja sitten katsoa mahdollisuuksien mukaan vajaukset ja tehdä varahenkilön lista sen mukaan jos on mahdollista mutta ei häntäkään voi kakkosluokan hoitajana kohdella vaan on samalla viivalla muiden hoitajien kanssa.

Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win you're still retarded.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kiitos kun valaiset asiaa. Tota no jos me saadaan meidän vakituisten kesken jaettua työt vkl ym niin pitääkö meidän "antaa" siitä listasta tälle varahenkilölle viikonloppuja pyhiä ym jos niitä ei riitä kunnolla meille vakkareillekaan?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kiitos kun valaiset asiaa. Tota no jos me saadaan meidän vakituisten kesken jaettua työt vkl ym niin pitääkö meidän "antaa" siitä listasta tälle varahenkilölle viikonloppuja pyhiä ym jos niitä ei riitä kunnolla meille vakkareillekaan?

Periaatteessa kyllä, tasapuolisesti jakaa kaikkien kesken.

Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win you're still retarded.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tai siis, eihän se teiltä ole pois. Te teette oman osastonne työt, ei sitä varahenkilöä lasketa teidän osaston hoitajavahvuuteen vaan sehän on talon resurssia mutta kyllä hänelläkin niitä vkl pitää olla tasapuolisesti saman verran kuin muillakin.

Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win you're still retarded.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tää onki siitä kinkkinen kun vakituisia on 3 ja aamussa 2 uja illassa 1 ja vkl aamussa 1 ja illassa 1. ja yksi vakituinen tekee 50 prosenttista. ja tämä varahenkilön pitäis paikata tätä 50 prosenttista ja meidän lomat?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Se on aikalailla työnantajasta kiinni, miten hän listat haluaa. Jos työnantaja antaa vuoroja varahenkilölle, niin se on hänen näkemyksensä tilanteesta. Ei siitä voi oikein varahenkilöä syyllistää, että työnantaja päättää vuorot.

"If you ain't part of a solution, you are solid or gas."

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Terve vaan! Itse olen vakituinen sisäinen sijainen. Mulla on työsuhteen alkaessa kirjattu työsopimukseen se osasto jolla toimeni työsuhteen alkaessa on. Minut on täysin laskettu mukaan osaston vahvuuteen ja teen kaikkia vuoroja sekä suunnittelen työvuorolistani niinkuin itse haluan. Ei me sissit olla b-luokan hoitajia joille annetaan mitä pätkiä sattuu muilta jäämään vaan meidät on palkattu täysin osaston miehitykseen. Näin meillä.  ;D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Terve vaan! Itse olen vakituinen sisäinen sijainen. Mulla on työsuhteen alkaessa kirjattu työsopimukseen se osasto jolla toimeni työsuhteen alkaessa on. Minut on täysin laskettu mukaan osaston vahvuuteen ja teen kaikkia vuoroja sekä suunnittelen työvuorolistani niinkuin itse haluan. Ei me sissit olla b-luokan hoitajia joille annetaan mitä pätkiä sattuu muilta jäämään vaan meidät on palkattu täysin osaston miehitykseen. Näin meillä.  ;D

Voi oikeastaan sanoa niin, että sisäiset sijaiset ja varahenkilöstö koostuu usein sellaisista henkilöistä, joiden ammattitaito mahdollistaa työskentelyn muuallakin, kuin siinä omassa toimipisteessä.

"If you ain't part of a solution, you are solid or gas."

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Nimenomaan näin. Ja jossei varahenkilöllä satu olemaan tarvetta missään niin sitten mennään ylimääräiseksi käsipariksi sinne missä eniten tarvetta on.

Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win you're still retarded.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mulla on myös toimena sopimuksessa Tehostetun valvonnan osaston sisäinen sijainen.. Eli teen ihan normaalia työvuorolistaa osastollani, pohjalla mulla on se että tarvittaessa voin siirtyä sisätautien vuodeosastojen puolelle, joita on sairaalassamme kaksi kappaletta, koska molemmista on aiempaa kokemusta. käytännössä en monen montaa kertaa ole siirtynyt mihinkään, enkä koskaan kesken vuoron. Mutta en minä mikään jämähoitaja ole, ja jos varahenkilön/sijaisen toimi olisi se että ottaisi vastaan ne vuorot mitä muilta jää, niin jäisi nämä hommat sitten kokonaan.. Kaikilla kun varmasti on elämä..

"Ei kuullosta kovin järkevältä", sanoi Kani. "Ei", sanoi Puh nöyrästi. "Ei kuulostakkaan nyt kun sen sanoo. Sitä ennen se kuullosti aivan järkevältä."

"On mahdotonta olla masentunut jos sinulla on ilmapallo."

-Nalle Puh

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 vuosi myöhemmin...

Mitkä ovat vakituisen varahenkilön työn hyvät ja huonot puolet? Kiinnostaa, koska tyrkyllä pitempää pestiä kirran puolella varahenkilöstössä. Mikä on varahenkilöiden vastaanotto osastoilla, onko potilasjaot tasapuolisia osaston vakkareiden ja varahenkilöiden kesken? Minkälaisen perehdytyksen varahenkilö yleensä saa eri osastoille? Onko palkassa eroa? Monellako eri osastolla varahenkilöt muualla päin keskim. toimivat. Meilläpäin 4-5 osastoa.

Äkkiseltään itse ynnäisin (ilman kokemusta aiheesta) hyviksi puoliksi työn monipuolisuuden ja uuden oppimisen mahdollisuuden.Ei pysyvää omaa työyhteisöä, mikä ehkä enemmän miinuksen puolelle. Ehkei tunne kuuluvansa mihinkään, onko näin? Millaiset mahdollisuudet vaikuttaa omiin työaikoihin tai juhlapyhien vapaisiin?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...