Jump to content
MAINOS

Työnantajan vaatima T-todistus

TotalBlock

Recommended Posts

Posted

Työnantaja vaatii minulta toimeen astuessa T-todistuksen. Eikö asia olekin niin että siitä todistuksesta kuuluu uudelle työnantajalle vain ja ainoastaan se valkoinen takaosa, jossa terveydentilan tutkinut lääkäri pelkästään toteaa soveltuuko tarkastettu toimeen? Haluan siis varmistaa että olen juridisesti oikealla pohjalla, mikäli aletaan asiasta vänkäämään...

Kysyn tätä siksi, että olen kuullut, että niitä ruksitettuja ja täytettyjä informaatio-osiakin on joskus pyydetty ja annettu. Minulla ei ole mitään intoa levitellä yksityisasioitani tulevan työpaikkani hallinnollisille ihmisille, vaikka lääkäreitä olisivatkin. Ei ole mitään isoja salattavia terveysongelmia, mutta kyse on ihan periaatteesta. Ne eivät tee mitään niillä tiedoilla, ainakaan jos toimivat lain ja pykälien mukaan.

T: Nimimerkki: "30v ikään mennessä oppinut jo jotain työnantajista"

MAINOS
Posted

Eikös siinä kupongissakin selkeästi lue mikä osa on työnantajalle varattu....

Posted

Jos lähettää vaan sen toisen osan, minulle ainakin tuli kutsu työterveystarkastukseen, kaverilla samaiseen jobiin riitti molemmat lärpäkkeet, mutta koska eivät voi laillisesti niitä vaatia, sain vastata naamakkain sanasta sanaan samoihin kysymyksiin..

Veripalvelu kaipaa kipeästi hengenpelastajia!

Posted

Ainoastaan se lomake annetaan, jossa lukee soveltuuko vai ei, vai soveltuuko tietyin ehdoin.

"If you ain't part of a solution, you are solid or gas."

Posted

Jos lähettää vaan sen toisen osan, minulle ainakin tuli kutsu työterveystarkastukseen, kaverilla samaiseen jobiin riitti molemmat lärpäkkeet, mutta koska eivät voi laillisesti niitä vaatia, sain vastata naamakkain sanasta sanaan samoihin kysymyksiin..

Onkohan noihin pakko vastata? Tai voidaanko niitä käyttää jossain sua vastaan jos kusetat ettei missään ole mitään vikaa vaikka vikaa olisi joka paikassa?

Ihme homma jos sen saa kierrettyä noin.

Posted

Huomasin muuten että siihen takaosaan painuu myös kaikki tekstit "näkymättömänä", eli kaiken saa siitä valkoisestakin paperista näkyviin kun vähän lyijykynän syrjällä hankaa. Vaikka en ole mikään salaliittoteoreetikko, niin minusta tuntuu että kyseinen ominaisuus on omiaan lisäämään lomakkeen "käyttöarvoa". Joka tapauksessa kyseinen todistus kärsi minun silmissäni juuri inflaation. Voihan sen kuka vaan täyttää/täytättää haluamallaan tavalla, eiväthän monet lääkäritkään potilasta juuri tutkaile sitä täyttäessään. Mutta raha vaihtaa omistajaa, ja se kai on pääsyy tämän mandaatin säilymiseen. Jokainen voi vetää omat johtopäätöksensä kannattaako tuossa lomakkeessa kertoa kaikkea itsestään totuudenmukaisesti.

Posted

Jos vainoharhat iskee, niin vetele lappua pöydän reunan yli pitkin edestakaisin kummaltakin puolelta. Painaumat oikenee.

"If you ain't part of a solution, you are solid or gas."

Posted

Viimeks kun minä olen hakenut T-todistuksen niin kyllä se oli koneelta tulostettu printti.

pahimman vastustajani tiedän, minusta itsestäni sen löydän

MAINOS

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...