Jump to content
MAINOS

Lähihoitaja ja lääkehoito


Mandy83

Recommended Posts

Ensinnäkään tästä kysymyksestä ei pidä vääntää saikut versus lähärit/perushoitajat.. Mutta kysyn siis, että kuuluuko lähihoitajakoulutukseen eri aineiden esim.kaliumin lisääminen perusliuoksiin? Oon ollut aina siinä käsityksessä, että sairanhoitajat tekee kys liuostenlisäämiset. Viime yövuorossa tuli tilanne,jossa perushoitaja teki kys toimenpiteen.. Ja joo, ei se nyt niin "vaativaa" ole...Hussissa toisen asteen koulutuksen saaneet työntekijat käy myös lääkekoulutuksen talon sponsoroimana,mutta en ole vielä nähnyt mitä heidän tehtäväpassinsa pitää sisällään. Tulihan selitettyä tarpeeksi sekavasti >:D

"Have you ever tried? Have you ever failed? It doesn't matter. Try again.Fail again. Fail better" S.Becket

"Quad me Nutrit, Me destruit"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Ei kuulu iv-lääkkeiden sekoittelut lähihoitajien koulutukseen.

Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win you're still retarded.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Niissä paikoissa mis mä olen ollut, LH/PH on saanu vaihtaa nestepussin tippaletkuun, Ringeriä tai nakkelia. Ei oikeestaan muuta, muut iv hässäkät on SH:n hommia.

Miksi olla vaikea kun voi vähällä vaivalla olla täysin mahdoton?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ei kuulu joo.

Meillä käyvät läpi mm. noita lääkeoulutuksia lähäreille ja se on este yötyölle, ellei ole käynyt koulutuksen päälle vielä jotain. Älkää kysykö mitä, en tiedä. On ollut puhetta lääkepassista(johon sisältyy tentit), kahden päivän koulutuksesta ja sitten ihan näistä s.c-koulutuksista.

carpe diem

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jouluna valmistuvana lähihoitajana (sairaanhoito-huolenpito) meillä on koulutuksessa käsitelty vaan kirkkaan pussin vaihto ja letkutus. SIinä ne IV "toimenpiteet" >:D.

Yhdessä Helsingin akuuttisairaalassa keikalla ollessa olen "törmännyt" lähihoitajilla IV-lupiin.

3 lapsen äiti

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Yhdessä Helsingin akuuttisairaalassa keikalla ollessa olen "törmännyt" lähihoitajilla IV-lupiin.

Joo, Malmilla löytyy työpaikkakoulutuksen kautta. Mm. M-puoli ja kotisairaala ainakin, samoin ppkl jollain tasolla. Noin olen antanut itseni ymmärtää.

Itselläni on mennyt halut niitä kirkkaitakin tiputella. Kun ei lupia ole niin tehkööt muut ;).

Tonninen nakkeli ei herätä mitään fiilareita ;).

carpe diem

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Yhdessä Helsingin akuuttisairaalassa keikalla ollessa olen "törmännyt" lähihoitajilla IV-lupiin.

Sairaanhoitajapulasta ja nuorten sh:n suuresta määrästä johtuen on täällä mailla tk:n vuodeosaston kokeneilla perushoitajilla (1-3kpl/osasto) iv-luvat. Hyvä ja toimiva käytäntö, helpottaa sairaankuljetuksen ja polin henkilökunnan työtä kun ei tarvitse jokaista tippaa käydä osastolla laittamassa.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...