Jump to content
MAINOS

Lapsi sairaana, muutama tunti töissä


Heluna

Recommended Posts

En ole ehtinyt vielä ottaa esimieheen yhteyttä, joten alustavaa tietoa kaipailisin ;D.Eli, jos olen ollut lapsen sairastumisen vuoksi pois töistä 8h, mutta olen ollut töissä virallisen työ ajan jälkeen n.2h (esimies tietää) niin miten korvataan? Meneekö ylitöiksi vai miten? Olin lupautunut jo tulemaan tuohon aikaan, mut en voinut tietää että lapsi sairastuu, joten olin sen ajan töissä mikä olisi ollut ns.ylitöitä...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

en osaa vastata, mutta odottelen viisaampien vastauksia minäkin.. Mulla kun on lähes aina niin, että jos sairastun, tai kuten nyt, olen sairasta lasta hoitamassa, joudun käymään työpaikallani hoitamassa pakolliset asiat(lääkejutut, reseptijutut yms), koska olen työpaikkani sivupisteen ainoa työntekijä ja kolleegani ovat useiden kymmenien kilometrien päässä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mulla on sellainen mielikuva, että jos olet omalla ilmoituksella, niin silloin voit merkata lapsi sairas (meillä koodi 7) vaikka 7-15 ja töitä 15-17, ja tällöin saat tunnit tuosta päivästä ja nuo muut menevät ylitöiksi.

Sen sijaan jos olet lapsen lääkärintodistuksella poissa, ja sitten tuletkin töihin, menetät jotenkin kummasti tunteja.. En osaa selittää tapausta, mutta molemmat tapaukset käytännöstä tuttuja, tästä jälkimmäisestä tuli yhdessä paikassa aika haloo.. Ensimmäinen tapaus on mahdollista siksi, että esim iltavuoroon pitäisi tulla heti kun puoliso pääsee töistä, jos molemmat vanhemmat asuvat samassa osoitteessa kuin huollettava (eli poislukien yh:t)

En kyllä mene vannomaan tätä faktaksi, mutta näin tiedän menetelleen ko. tapauksissa.. En tiedä ovatko menneet tessin mukaan. Monessa paikassa kyllä vissiin sumplitaan ne tehdyt tunnit jollekin muulle päivälle niin ei tule ainakaan ongelmia.

Toivo on puoli elämää, välinpitämättömyys on puoli kuolemaa.

-Kahlil Gibran

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mikä työehtosopimus? Siitä näet tämänkin asian. Kunnalla (ja useimmissa muissa) se menee niin, ettet menetä mitään, mutta et myöskään saa mitään ylityötä. Ethän ole ollut työssä, vaan työssäolonveroisessa tilassa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...